אלכס שטילוב אחרי תרגיל הקרקע בטוקיו 2020
(צילום: באדיבות הוועד האולימפי)

בצל ההישג הנהדר של ארטיום דולגופיאט שזכה לציון 15.200 בתרגיל הקרקע, מי שחווה בוקר פחות מוצלח היה חברו הוותיק, ומי שהיווה עבורו מודל לחיקוי, אלכס שטילוב, שסיים את דרכו באולימפיאדה.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
שטילוב דיבר לאחר שסיים להתחרות ואמר: "אני קצת מאוכזב מהתרגיל שלי בקרקע. היו קצת אי דיוקים, אבל כשאני מסתכל על הדרך שלי עד כה אני מסופק. הוצאתי את המקסימום שלי ואני מרוצה מההופעה שלי באולימפיאדה".
3 צפייה בגלריה
שטילוב בפעולה
שטילוב בפעולה
שטילוב. ניצני סיכום של קריירה אדירה
(צילום: אורן אהרוני)

על התוכניות לעתיד אמר המתעמל שרשם הופעה רביעית באולימפיאדה - שווה לשיא הישראלי: "סביר להניח שבאולימפיאדה הבאה אני כבר לא אתחרה, כי בשביל לעשות קריטריון אולימפי צריך לעבוד על הקרב-רב, ולבנות על זה זה קצת לא מציאותי וקשה בגילי. לכן אלה כנראה המשחקים האולימפיים האחרונים שלי. אני רואה עצמי עוסק בספורט בענף ההתעמלות בעתיד, אבל עוד מוקדם לחשוב על זה".
שטילוב לא חסך במחמאות מדולגופיאט, עליו אמר: "אני מכיר את ארטיום מאז שעלה לארץ ב-2009. הוא גדל לידי באולם. ראיתי את כל ההתקדמות שלו בענף, הוא הפך מילד קטן למתעמל מוביל בעולם. הוא אחד הגדולים ביותר ואני מאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".
3 צפייה בגלריה
שטילוב בפעולה
שטילוב בפעולה
שטילוב בפעולה
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
שטילוב בפעולה
שטילוב בפעולה
"קשה בגילי לעמוד בקריטריון"
(צילום: אורן אהרוני)
שטילוב (34), מוותיקי המשלחת, העפיל לגמרים בבייג'ינג 2008 ולונדון 2012, אך לא הצליח להשיג מדליה. בריו 2016, סיים את דרכו כבר בשלב המוקדמות, וכך גם היום. הוא זכה פעמיים בקריירה במדליית ארד באליפות העולם ובשבע מדליות בסך הכול באליפויות אירופה, כולל אחת מזהב (מוסקבה 2013).