כשרוסיה פלשה לאוקראינה בחודש פברואר, כתבתי על ההשפעה העולמית הספורטיבית כתוצאה מכך שאיגודי הספורט השונים החליטו להרחיק את הספורטאים הרוסיים מרוב הענפים. בתחילת חודש מאי נפל דבר, כאשר התאחדות הכדורגל האירופי אופ"א החליטה להשעות את נבחרת רוסיה מליגת האומות וממוקדמות יורו 2024, וקבע כי הקבוצות הרוסיות לא יכולות להשתתף במפעלים השונים. ההחלטה בתוקף גם לעונה העונה, ויש לה השפעה על נבחרות ישראל השונות ועל הקבוצות הישראליות שיתמודדו בשלבים המוקדמים של ליגת האלופות והליגה האזורית.
כזכור, נבחרת ישראל הוגרלה לבית אחד בליגת האומות עם רוסיה, אלבניה ואיסלנד. להשעיה שלה יש שתי השפעות חיוביות על נבחרת ישראל: ראשית כל, רוסיה תיחשב כאחרונה בבית ותרד דרג, כך שישראל תישאר בוודאות לפחות בדרג 2 (ודרג 3 בהגרלת מוקדמות היורו). שנית, הסיכוי של ישראל להעפיל מליגת האומות לפלייאוף היורו גדל. בנוגע לנבחרת הצעירה: בהנחה שישראל תסיים במקום השני במוקדמות ולא תעפיל אוטומטית ליורו 2023 בתור הסגנית עם המאזן הטוב ביותר, היא תהיה מדורגת בהגרלת הפלייאוף בהיעדרה של רוסיה, כך שסביר להניח שהיא תגריל יריבה נוחה יותר ובכך תגדיל את הסיכוי להשתתף בטורניר בקיץ הבא.

1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה בטירוף
שחקני מכבי חיפה בטירוף
שחקני מכבי חיפה בטירוף
(צילום: עוז מועלם)

נכון לעכשיו, לא באמת ברור איך תשפיע הרחקת הקבוצות הרוסיות על התקדמותן של הקבוצות הישראליות במוקדמות ליגת האלופות והליגה האזורית. סלטיק, למשל, הרוויחה כי תיכנס ישירות לשלב הבתים, אך התרחיש בכחול-לבן פחות ברור. בואו ננסה לבנות אותו: ההערכה היא שבעקבות ההדחה של ויאריאל ע"י ליברפול בחצי גמר הצ'מפיונס, מכבי חיפה תוקפץ ישירות לשלב השני של מוקדמות ליגת האלופות. חשוב לציין כי מהלך זה מתבצע לפי דירוג הליגות של אופ"א, ועל פי תקדימי עבר, שתי הבאות בתור שיעלו מהסיבוב הראשון והשני יהיו הליגות במקום ה-20 וה-21, שם נמצאת ישראל. במקרה זה מכבי חיפה תיכנס למעגל המשחקים ב-19 ביולי במקום ב-5 ביולי ותרוויח שבועיים של אימונים והתאוששות מהעונה החולפת.
לגבי הליגה האזורית, ההערכה היא שהקבוצה שתזכה בגביע או לחילופין זאת שתהיה סגנית האלופה תתחיל לשחק בסיבוב המוקדמות השלישי ב-4 באוגוסט במקום בסיבוב השני שישוחק ב-21 ביולי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.