שבועיים חלפו מהניצחון המרשים של מכבי תל אביב בהיכל על צסק"א מוסקבה, ונראה שמאז עברו על הצהובים טלטלות שמספיקות לעונה שלמה. הקבוצה הפסידה דרבי שלישי ברציפות להפועל תל אביב, ועוד במשחק נוקאאוט בבית בחצי גמר גביע המדינה, יאניס ספרופולוס פוטר וכמה ימים אחרי האוהדים פרצו לאימון, פוצצו אותו וכוח משטרה היה צריך להגיע למקום. מי היה מאמין.
בין לבין מכבי ת"א גם ערכה משחק ליגה בחוץ נגד הפועל אילת תחת אבי אבן, מאמנה הזמני/הקבוע החדש-ישן, וניצחה תוך כדי שהיא מציגה משחק הגנה משופר. קשה להגיד שזה מה שיביא לה את הניצחון הערב (חמישי, 19:30) בחוץ מול אלופת אירופה, אנאדולו אפס. ועדיין, אין ספק שבמועדון מקווים לרוח חדשה לקראת המאני-טיים של העונה הסדירה ביורוליג, ורגע לפני הסיבוב השלישי בליגה הישראלית.
4 צפייה בגלריה
ווילבקין וז'יז'יץ'
ווילבקין וז'יז'יץ'
במכבי ת"א מקווים לרוח חדשה. ווילבקין וז'יז'יץ'
(צילום: עוז מועלם)
פנים חדשות. הפיטורים של יאניס ספרופולוס היו צריכים לקרות, עוד הרבה קודם דרך אגב, אבל במכבי ת"א החליטו לא למנות במקומו מאמן אירופי או ישראלי בעל שיעור קומה, אלא נתנו את המפתחות לראש מערך הסקאוטינג, אבי אבן. אמנם דמות מוערכת מתוך המערכת, אך לא מישהו עם ניסיון יורוליג שכל כך נחוץ ברגעים הללו.
תחת אבן מכבי ניצחה את ז'לגיריס קובנה בחוץ כשהיווני היה מאומת לקורונה, אבל הובסה במינכן ע"י באיירן באחת התצוגות האירופיות המבישות שלה בהיסטוריה. האם אבן יצליח לעשות דברים אחרת מקודמו?
4 צפייה בגלריה
אבי אבן
אבי אבן
יצליח יותר מקודמו? אבן
(צילום: עוז מועלם)
הזמן של נאנלי. ספרופולוס וג'יימס נאנלי לא שידרו על אותו הגל, זאת עובדה. מהר מאוד אחרי המשחקים הראשונים מעמדו של מי שהגיע כסוג של מניה בטוחה ירד, בהמשך הוא גם הושעה ולמרות שחזר היווני עדיין לא באמת האמין בו. הראייה הטובה ביותר לכך היא העובדה שלא רשם את נאנלי לחצי גמר הגביע בשבוע שעבר.
דווקא במשחק מול ז'לגיריס תחת אבן נאנלי להט עם שיא קריירה של 32 נקודות, ויהיה מעניין לעקוב מעכשיו האם חל שינוי ביכולתו לאור חילופי המאמנים.
4 צפייה בגלריה
ג'יימס נאנלי
ג'יימס נאנלי
חילופי המאמנים יעזרו? נאנלי
(צילום: עוז מועלם)
מצב הישראלים. זה לא סוד שהישראלים לא ממש קיבלו דקות אצל ספרופולוס ביורוליג, למעט ג'ון דיברתולומאו בשלושת המשחקים האחרונים (22 דקות בממוצע). על פניו, על פי שני המשחקים של אבן באירופה, זה לא אמור להשתנות; מול ז'לגיריס הם קיבלו יחד 14 דקות ונגד באיירן 19 דקות. יחד עם זאת, אלו היו משחקים שאבן לא באמת הגיע לשנות והמשיך את דרכו של ספרופולוס.
העובדה שקינן אוואנס חיובי לקורונה ולא ישחק נגד הטורקים, צריכה לתת יותר זמן מסך לדיברתולומאו, ואולי גם ליפתח זיו שיצטרך להוכיח שהוא מתאים לרמה של היורוליג, מה שעוד לא קרה עד כה העונה.
4 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
יצטרך להוכיח שהוא מתאים ליורוליג. זיו
(צילום: יאיר שגיא)
משחק קריטי. ואחרי הכל, אסור לשכוח שמדובר בסוג של מפגש נוקאאוט למכבי. אנאדולו אפס היא יריבה ישירה של הצהובים על הכרטיס לפלייאוף. לטורקים מאזן 12:12 ולמכבי 12:11. הפסד חוץ יקטין את הסיכוי של אבן ושחקניו להיכנס בתום העונה הסדירה לשמונה הגדולות. מנגד, ניצחון יעשה עוד יותר בלגן (6 קבוצות נאבקות על שני הכרטיסים האחרונים לפלייאוף) וייתן לקבוצה בוסט רציני, בטח אחרי שניצחה גם את צסק"א במחזור הקודם.