הישג נהדר לארטיום דולגופיאט שזכה היום (שבת) במדליית הכסף בתרגיל הקרקע בגמר אליפות אירופה שנערכת באנטליה שבטורקיה. האלוף האולימפי מטוקיו 2020 לא הצליח לשחזר את ההישג משנה שעברה, אז זכה בזהב - אך בכל זאת מדובר בהצלחה גדולה ומדליה שישית של המתעמל באליפות אירופה.
דולגופיאט סחב פציעה בברך, אך בכל זאת סיפק תרגיל נהדר, וסיים עם ציון 14.666, שני רק ללוק ווייטהאוס הבריטי, שזכה בזהב עם תרגיל בדרגת קושי של 6.5 (לעומת 6.1 מצד הישראלי). הציון הסופי של ווייטהאוס היה 14.9.
2 צפייה בגלריה
המתעמל ארטיום דולגופיאט עם מדליית הכסף באליפות אירופה 2023
המתעמל ארטיום דולגופיאט עם מדליית הכסף באליפות אירופה 2023
עוד מדליה לאוסף. ארטיום דולגופיאט
(AFP)
בסיום התרגיל, ירד דולגופיאט מהמזרן כשהוא מדדה ונשען על אדם באדיר, שנמנה על הצוות הרפואי יחד עם עמרי לינדמן. בנוסף, את המשלחת הישראלית ליוו גם המאמנים סרגיי וייסבורג ואנדריי גריבנוב.
לאחר הזכייה אמר דולגופיאט: "זה פשוט מטורף. כל הזמן ישב לי בראש שרק שבוע התכוננתי וזה היה מאוד קשה, אבל תודה לכל מי שעמד והיה לידי והאמין בי והכניס לראש שאני יכול לעשות את זה לא משנה מה".

הדרך לגמר

הדרך של דולגופיאט בן ה-25 עד לגמר הייתה לא פשוטה. שמונה חודשים חלפו מאז אותו יום באמצע אוגוסט בו הוכתר כאלוף אירופה, ולמרות שגם אז התמודד עם פציעה והציג דרגת קושי נמוכה לתרגיל שהעניק לו את מדליית הזהב האולימפית - המחשבה הייתה כי יצליח לעלות אל המשטח בריא באליפות העולם. דיבורים כבר החלו על כך שהמתעמל הישראלי יכול להחזיק ברצף יוקרתי במיוחד של שלוש מדליות זהב בשלוש התחרויות הגדולות: משחקים אולימפיים, אליפות עולם ואליפות אירופה.
רק שבאליפות העולם האחרונה שהתקיימה באוקטובר, הוא השיג 13.000 נקודות בלבד ולא עלה לגמר בתרגיל שבו זכה פעמיים בעבר במדליית כסף. אחריה הוא טען שמשהו לא התחבר לו ויצא לפגרה, שכללה בין היתר הרכבת תרגילים חדשים.
2 צפייה בגלריה
המתעמל ארטיום דולגופיאט עם מדליית הכסף באליפות אירופה 2023
המתעמל ארטיום דולגופיאט עם מדליית הכסף באליפות אירופה 2023
מדליה שישית בקריירה באליפות אירופה. דולגופיאט על הפודיום עם שאר הזוכים
(AFP)
לפני כחודש יצא לצמד תחרויות גביעי עולם בגרמניה וקטאר, אולם אחרי זכייה בזהב בתחרות הראשונה פרש בדקה ה-90 מהשנייה בשל קרע חלקי ברצועה הצולבת, ממנו הוא מתאושש עד היום. סימן לכך שלא החלים לגמרי, אגב, אפשר למצוא ברמת הקושי של תרגיל הקרקע אותו הציג במוקדמות ביום שני. אם בגביע העולם דרגת הקושי שלו הייתה 6.4, הפעם היא הייתה 6.1.

ארון מלא מדליות

דולגופיאט הוא אחד הספורטאים הבכירים בישראל, וגם אחד המעוטרים שבהם - למרות גילו הצעיר יחסית. כאמור, זו המדליה השישית בקריירה שלו באליפות אירופה, אליה הגיע כאלוף המכהן, לאחר שזכה במדליית הזהב ב-2022 בתרגיל הקרקע, זאת בנוסף למדליית הזהב באליפות זו מ-2020. כמוכן, הוא זכה פעמיים במדליית הכסף בקרקע ב-2018 ו-2019, ועוד פעם אחת במדליית הארד ב-2020 בקפיצות.
בנוסף, באמתחתו של המתעמל הישראלי יש שתי מדליות כסף באליפויות העולם. ב-2017 עלה הפודיום במקום השני בתרגיל הקרקע באליפות שנערכה במונטריאול, קנדה, וב-2019 שחזר את ההישג באליפות שהתקיימה בשטוטגרט, גרמניה.
פורסם לראשונה: 13:27, 15.04.23