יומה השני של אליפות אירופה בהתעמלות אמנותית בבאקו הסתיים היום (שישי) ואיתו שלב המוקדמות. המתעמלות הישראליות עדי כץ ודניאלה מוניץ רשמו הישגים נהדרים כשעלו בסך הכל לחמישה גמרים שונים.
עדי כץ, שבאליפות העולם האחרונה הגיעה בקרב-רב למקום השישי, עלתה לגמר במסגרת היבשתית, ועשתה זאת ממהמקום השביעי. כץ השיגה סך של 94.150 נקודות כאשר ציוניה היו 32.250 נקודות על תרגיל החישוק, 31.000 בכדור, 29.300 באלות ו-30.900 בסרט.
2 צפייה בגלריה
המתעמלות הישראליות עדי כץ (משמאל), דניאלה מוניץ
המתעמלות הישראליות עדי כץ (משמאל), דניאלה מוניץ
חמישה גמרים. המתעמלות הישראליות עדי כץ (משמאל) ודניאלה מוניץ
(צילום: באדיבות איגוד ההתעמלות האמנותית בישראל)
הישג גדול גם לדניאלה מוניץ בת ה-15, שהעפילה לגמר הקרב-רב גם היא ולגמר הסרט. מוניץ סיימה עם 90.9 נקודות. כשהיא מדורגת 13. ציוניה היו 29.900 על תרגיל החישוק, כדור 30.200, אלות 28.550 והסרט שכאמור היה הגבוה מכולם 30.800.
גמר הקרב-רב ייערך בשבת. כזכור, אלופת אירופה המכהנת עד חלוקת המדליות היא דריה אטמנוב הפצועה, שנעדרה מהאליפות העולם בשל פציעה. היא קרובה לחזור להתחרות, אך הוחלט לא לשלוח אותה לאליפות כעת כדי שתתאושש עוד. הקרב-רב הוא המקצה היחיד מבין כולם שהנו אולימפי. כזכור, במשחקים האולימפיים לא נערכות תחרויות במכשירים בודדים.
2 צפייה בגלריה
עדי כץ
עדי כץ
עלתה לגמר הקרב-רב מהמקום השביעי במוקדמות. עדי כץ
(צילום: עוז מועלם)
צוות המאמנות בתחרות הן איילת זוסמן, אלה סמופלוב, נטשה אסמולוב. עוזרות המאמנות הן מתעמלות העבר טורי פילנובסקי ואידה מיירין.