סוגיית בן סימונס מסרבת לרדת מסדר היום, ואנחנו נאלצים לעקוב אחרי חלקיקי הדרמה שבין השחקן לפילדלפיה סבנטי סיקסרס. לאחר שדרישתו לעזוב את הקבוצה לא נענתה, סימונס ממשיך לדרדר אמצעים ומסרב לכל פעולה שנדרשת ממנו. במצב אידיאלי הקבוצה הייתה מאפשרת לשחקן להיעדר מהפעילות השוטפת, אך לאור הדם הרע בין הצדדים והעובדה שסימונס חתום על חוזה עד 2025, לקבוצה אין עניין להפסיד עליו כסף.
סוכן העל ריץ' פול, שמייצג את האליטה של ה-NBA, טוען שהקבוצה מחמירה את מצבו הנפשי של סימונס. זו לא רק טענה חצופה מצד המושך בחוטים בסיטואציה הנוכחית, אלא שהיא גם צינית להחריד. הקבוצה היא לא זו שדרשה העברה בכוח, להפך. הניסיונות ליישר את ההדורים עם סימונס נענו בסירובים, תירוצים והתחכמויות מצדו, ולמרות שגם הקבוצה טעתה בצורת הטיפול בו, הוא זה שבוחר להמשיך את הדרמה.

1 צפייה בגלריה
בן סימונס
בן סימונס
בן סימונס
(צילום: AP)

נושא בריאות הנפש בקרב ספורטאים קיבל זריקת עידוד בחסות סימון ביילס באולימפיאדה ונאומי אוסקה, שחשפה את ההתמודדות האישית שלה עם דיכאון לעולם כולו. אסור להקל ראש בעניין. לוחות הזמנים הצפופים, החשיפה התקשורתית התמידית, החוזים הגדולים ולבסוף ההתמודדות עצמה עם תחרויות הם כולם טריגרים ללחצים נפשיים אימתניים. יש ספורטאים שמצליחים להתעלות ויש כאלו שלא. זו המציאות. מצד שני, יש כאלו שלקחו את הסוגיה כמה וכמה צעדים אחורה.
ניקח לדוגמא את רויס ווייט, אולי נער הפוסטר שהקדים את זמנו בנושא בריאות הנפש. הפורוורד נבחר על ידי יוסטון רוקטס במקום ה-16 בדראפט 2012, אך מעולם לא שיחק בליגה בעקבות טענות על פחד מטיסות. הוא הרים דגל אדום מובהק, וסביר להניח שאם משחק או מודיע חגיגית על הקשיים שהוא חווה, היה הופך לסמל. במקום זאת הוא מצא את עצמו הרחק מהליגה הטובה בעולם, ולאחרונה השתתף בליגת ה-BIG3.
החשש כרגע, ואף אחד לא מוכן להעלות את הטענה באופן רשמי, היא שסימונס משקר. בשלב הנוכחי הוא מפסיד כסף על כל משחק שבו הוא בוחר לא לקחת חלק ללא אישור הקבוצה. מאחר והוא לא פצוע, הוא בוחר להעלות פציעה שהיא על פניו קשה לאבחון - פציעה שקשורה לבריאות הנפש. לצערו, הקבוצה הציעה לו להיבדק על ידי הצוות שלה בכדי לקבוע את כשירותו המנטלית, והוא סירב.
היחיד שיכול להוציא את סימונס מהסיטואציה הוא סימונס עצמו. רק הוא יכול לקבוע אם הוא רוצה לחזור לשתף פעולה או לא. כשהסוכן שלו מאשים את הקבוצה בהרעת המצב של הקליינט שלו, הוא עושה את עבודתו נאמנה לכאורה אך בו זמנית מנפץ את הסוגיה לרסיסים. אם סימונס אכן סובל ממתיחות מנטלית, טוב יעשה אם יודיע זאת בקולו וישתף פעולה. כל רגע שבו הוא לא משתף פעולה ומבצע את ההליך הנדרש הוא מוזיל את העניין ופוגע באלפי ספורטאים שדורשים סיוע פסיכולוגי. סימונס עבר את השלב שבו הוא יוביל את הנושא הרגיש, מאחר שהטענה עלתה תקופה ארוכה אחרי שהביע את רצונו לעזוב את הקבוצה. טוב יעשה אם ישאיר את הבמה לספורטאים עם אמינות יותר גבוהה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.