טורניר המאסטרס בירושלים, טורניר הג'ודו השלישי בחשיבותו בסבב, יצא לדרך היום (ג') בפיס ארנה בירושלים. הטורניר אליו מוזמנים 36 המדורגים הראשונים בכל משקל מעניק נקודות רבות וחשוב מאוד בהמשך המרוץ לאולימפיאדת פריז 2024.
ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג) רשם הישג גדול כשסיים עם מדליית הזהב אחרי ניצחון על דאיקי בבואה הצרפתי בגמר. שמאילוב הצליח לעבור יריב קשה בסיבוב הראשון, את חרלן גנבולד ממונגוליה. זו הייתה הגרלה קשה יחסית, כך שמדובר בניצחון מרשים של שמאילוב שניצח עם איפון. שמאילוב השיג ניצחון נוסף מול רדה סדוקי הצרפתי עם איפון כשנותרו 2:50 דקות לסיום הקרב. שמאילוב המשיך ביכולת הטובה גם ברבע הגמר והצליח לנצח גם שם באיפון, הפעם את האוזבקי מוחרידין טילובוב. שמאילוב המשיך להרשים גם בחצי הגמר וניצח את דניס ויירו המולדבי עם ווזארי. בגמר כאמור גבר על דאיקי בבואה הצרפתי בווזארי אחרי ששלט לאורך כל הקרב. בעבר זכה במדליות ארד ב-2017, כסף ב-2018 ועוד מדליית כסף ב-2021.
5 צפייה בגלריה
שמאילוב עם המדלייה
שמאילוב עם המדלייה
שמאילוב עם המדליה
(צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו)
5 צפייה בגלריה
שמאילוב עם המדלייה
שמאילוב עם המדלייה
יש מדליה
(צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו)
5 צפייה בגלריה
ברוך שמאילוב חוגג
ברוך שמאילוב חוגג
ברוך שמאילוב חוגג
(צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו)
5 צפייה בגלריה
ברוך שמאילוב חוגג
ברוך שמאילוב חוגג
שווה זהב. שמאילוב
(צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו)
שמאילוב אמר בסיום: "אני תמיד מכין את עצמי למאסטרס כמו שצריך. זאת המדלייה הרביעית שלי והזהב הישראלי הראשון. אני שמח לעשות את זה מול הקהל הישראלי שהוא הכי טוב בעולם. הקהל נתן לי הרבה מאוד כוח, זה משהו שמחזק אותי. השתמשתי בכוח שהוא נתן לי".
גפן פרימו (עד 52 ק"ג) פתחה את הקרבות שלה בסיבוב השני וניצחה באיפון את אלכסנדרה קאלטה הפולנייה בדרך לרבע הגמר. ברבע הגמר, פרימו נגררה לקרב ארוך מאוד מול רקה פופ ההונגרייה. אחרי זמן ארוך בדירוג הזהב, פרימו הפסידה בווזארי ותתמודד בבית הניחומים, אליו תגיע עייפה אחרי קרב קשה וארוך. פרימו לא הייתה במיטבה בקרב הראשון בבית הניחומים, אבל בזכות זריזות הצליחה להפיל את היריבה הספרדייה אנס פרס בוקס ולרתק אותה. בקרב על הארד היא הפסידה לאודט ג'יופרידה בעונשים. גפן המאוכזבת אמרה בסיום: התחושה קשה, לא קל להפסיד ככה, אבל אני יודעת שאני בדרך הנכונה".

פליקר וראשוני הודחו בבית הניחומים

טל פליקר (עד 66 ק"ג) הצליח לנצח את גוסמן קירגיזבאייב הקזחי אחרי ווזארי בניקוד הזהב. לאחר מכן, הוא נראה מצוין בקרב מול בוגדן יאדוב האוקראיני, אלוף אירופה המכהן, וממש בתחילת ניקוד הזהב זרק באיפון והעפיל לרבע הגמר. פליקר הפסיד לאחר מכן לנורילייב האוזבקי. זה היה קרב הרבה פחות טוב של הישראלי לעומת הניצחון בשמינית הגמר והוא יתמודד בבית הניחומים. פליקר הפסיד אחרי שספג שלושה עונשים, האחרון שבהם על יציאה מהמזרן. גם בקרב הראשון בבית הניחומים פליקר היה פאסיבי מאוד, ספג שני עונשים ולאחר מכן גם איפון וסיים את דרכו בתחרות.
מתן קוקולאייב (עד 60 ק"ג) הפסיד בחניקה. הוא היה מתוסכל מאוד, סימן משהו לשופטת ולקח לו זמן רב לרדת מהמזרן. גם ים וולצ'ק הפסיד במשקל של עד 60 ק"ג. וולצ'ק הפסיד בווזארי לארטם לסיוק האוקראיני ולא הצליח לשחזר את התצוגה המרשימה שלו מאליפות העולם באחרונה.
5 צפייה בגלריה
טל פליקר
טל פליקר
טל פליקר
(צילום: אורן אהרוני)
שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) דווקא ניצחה את קטרינה טנזר האוסטרית בעזרת איפון. ראשוני לאחר מכן ניצחה גם את פרנצ'סקה מילאני האיטלקייה עם ווזארי בניקוד הזהב ועלתה לרבע הגמר, שמבטיח לה מקום בבית הניחומים גם במקרה של הפסד. לאחר מכן הפסידה ראשוני לאסונטה סקוטו האיטלקייה המצוינת בשני ווזארי בתום דומיננטיות מוחלטת של סקוטו בקרב. האיטלקייה הייתה אקטיבית מאוד וחיפשה לזרוק את ראשוני בכל הזדמנות. ראשוני התמודדה בבית הניחומים. ראשוני הפסידה בקרב הראשון בבית הניחומים וסיימה את דרכה בתחרות במקום השביעי. היא נוצחה על ידי נרנצצג גנבאטאר אחרי איפון.
הראשונה להתחרות הייתה תמר מלכה (עד 48 ק"ג), אבל היא הפסידה כבר בקרב הראשון שלה ליריבה ספרדייה באיפון.
פורסם לראשונה: 10:33, 20.12.22