הוא כבר בן 34, אבל גם קרלו אנצ'לוטי, מאמנה של ריאל מדריד, יודע שקארים בנזמה הוא כיום ה-כוכב הכי גדול שלה. "הוא כמו יין, רק משתבח עם השנים", אמר האיטלקי אחרי עוד הופעה לפנתיאון של החלוץ, שכבש אתמול (רביעי) שלושער ב-1:3 של הבלאנקוס בסטמפורד ברידג', במשחק הראשון מבין שניים ברבע גמר הצ'מפיונס.
המספרים של הצרפתי מדהימים ומרשימים בכל קנה מידה. 42 שערים ב-42 המשחקים האחרונים, 13 בשבעה האחרונים ובעיקר עשרה בארבע הפעמים האחרונות שעלה על כר הדשא. זה השלושער השני ברציפות שלו במפעל - השחקן הרביעי בלבד שרושם השיג כזה. קדמו לו, למי ששואל: לואיס אדריאנו, לאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו.
1 צפייה בגלריה
קארים בנזמה
קארים בנזמה
שובר שיאים. בנזמה
(צילום: AP)
אין כמובן מי שלא החמיא לבנזמה. "אמרתי עוד לפני השלושער שלו מול פ.ס.ז', קארים הוא ברמה אחרת, גבוהה מאוד", סיפר השוער תיבו קורטואה. "גם השערים שלו, היו קשים לכיבוש. אני עד עכשיו לא מצליח להבין איך הוא הצליח לנגוח פנימה פעמיים".
"בנזמה היה פנטסטי", הוסיף אנצ'לוטי וחשף תקרית מצחיקה לפני ההתמודדות: "הוא לא הצליח למצוא את אישור הכניסה שלו לאיצטדיון. אמרתי לו: 'תזדרז, אחרת לא תשחק'. למזלנו, הוא מצא את האישור".
ומה היה לכוכב הערב, להגיד? "זה היה לילה קסום, כמו נגד פריז בברנבאו", אמר בנזמה. "יצאנו לדשא כדי לנצח, כדי להראות שאנחנו ריאל מדריד. דברים הסתדרו טוב עבורנו, שיחקנו טוב מהדקה הראשונה ועד האחרונה. איזה שער הכי אהבתי? את כל השלושה. כולם יפים, כולם חשובים. אני הכי שמח שכבשתי את השלישי כי החמצתי אחד במחצית הראשונה וחשבתי על זה".

קסיאס: "בנזמה הוא המלאך השומר עליך"

ויש עוד מספרים ששווה להתעכב עליהם. בנזמה הפך לשחקן הראשון שכובש שלושער מול צ'לסי בליגת האלופות (ועוד תוך 46 דקות) והצרפתי הראשון שמגיע ל-10 שערים בקמפיין צ'מפיונס אחד (יש לו כרגע 11 - ועוד אולי ארבעה משחקים בקנה). השיאנים הקודמים היו דויד טרזגה, וויסאם בן ידר וקיליאן אמבאפה עם 8 בלבד.
גם בתקשורת, הספרדית והבריטית עשו כבוד לסקורר הצרפתי. "ביג בן", הייתה הכותרת של ה"מארקה". ב"אס" הלכו על "מלך אירופה". הצהובונים בממלכה הלכו, כצפוי על משחקי מילים כדי לתאר את הקריסה של צ'לסי: "תאונת דרכים", הייתה הכותרת ב"דיילי אקספרס. ב"מירור" בחרו ב"הבלוז רק הסתובבו סביב בנזמה".
"מלך אירופה" - שער ה"אס"
"ביג בן" - שער ה"מארקה"
ריו פרדיננד, בלם העבר האגדי של מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה וכיום פרשן ברשת "סקיי", היה נפעם אף הוא: "בגיל 34, הוא מספר 9 הטוב בעולם. כדורגל זה עסק ובנזמה מבקיע שערים. בזכותו ריאל רצה לאליפות ובדרך לחצי הגמר בצ'מפיונס. כשכריסטיאנו היה שם, כל מה שהוא היה צריך זה לשבת בצד, להיות בצל. עכשיו הוא במרכז, מספר הסיפורים, המנהיג. צריך לחרוט כבר כעת את שמו על כדור הזהב".
קשר צ'לסי לשעבר, ג'ו קול, הוסיף: "בנזמה משתפר עם הגיל". סטיב מקמנמן, ששיחק בריאל בין 1999 ל-2003, סיכם: "בכל פעם כשהוא עולה על המגרש, זה נראה כאילו הוא יבקיע. התנועה שלו ממש חכמה".
שוער העבר של ריאל, איקר קסיאס, היה ציורי בתגובה שלו: "בנזמה הוא ספיידרמן, הוא וולברין, הוא שומר סף, הוא החבר הטוב ביותר שלך. הוא נשיא ארה"ב, פועל שאיתו אתה עובד, הוא המלאך השומר עליך, הוא אלוהים".
ואי אפשר בלי כמה ממים