ביום חמישי האחרון, בהפסד של מכבי תל אביב לקאזאן, היינו עדים למשהו שעוד לא קרה בעידן של יאניס ספרופולוס – שריקות בוז לעבר המאמן כאשר הוציא את עוז בלייזר כמה שניות אחרי שנכנס. בראיון בסיום, בצעד חריג מאוד, יצא היווני נגד הקהל וטען "התנהגות שלהם פוגעת במכבי, האוהדים צריכים לתמוך בנו גם במשחק רע". והאם זהו סוף הרומן, תחילתו של משבר בין הקהל למאמן, ותחילת הסוף שלו במכבי? הזמן יגיד.
הקהל מאוד רעב להצלחת הקבוצה אחרי שהקורונה קטעה עונה מופלאה של הצהובים ומנע ממנה פלייאוף ראשון מאז שינוי הפורמט, ומי יודע אולי גם פיינל־פור. אך יותר מכל הקהל רעב לצביון ישראלי. הוא רוצה לראות שחקנים מקומיים כליבה של הקבוצה, ולא רק 5 אמריקאים מתרוצצים על הפרקט ביד אליהו הישן.
1 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
(צילום: ראובן שוורץ)
הם רוצים לראות את הגיא פניני, יוגב אוחיון הבאים. אז נכון שאין למכבי כרגע שחקנים ישראלים ברמה הזאת, אבל איך יפתח זיו, עוז בלייזר, ג'ון דיברתולומאו יציגו רמת יורוליג אם הם כמעט לא מקבלים דקות? ואם הם כבר כן מקבלים, הם עולים חסרי ביטחון לחלוטין ואחרי כל טעות נענשים ויורדים לספסל, כפי שקרה לבלייזר, שהביא אנרגיות. שחקן טוב שמציג יכולת טובה לא יורד ישר לספסל בגלל בעיות מצ'אפ בהגנה. אם משחק הכדורסל היה בנוי רק על מצ'אפים, אז סקוטי ווילבקין לא צריך לראות פרקט מכיוון שאי אפשר להגיד ווילבקין והגנה באותו משפט.
הישראלים לא רואים פרקט, וכאשר הם כן רואים ונותנים הופעה טובה, המאמן עדיין לא סומך עליהם ומעדיף ללכת עם הווילבקינים־ווילאימסים למרות שהם לא מביאים את הקבוצה לשום מקום. ניקח לדוגמה את המשחק במדריד. אחרי מחצית ראשונה מצוינת, השחקנים לא עלו לרבע השלישי מחדר ההלבשה והיו תקועים. יאניס הכניס את ג'ון די ובלייזר והם החזירו לו עם סטופים הגנתיים שעצרו את ההתקפה של ריאל ונתנו יתרון 9 לקראת הרבע האחרון. מה יאניס עשה מאותו הרגע? החזיר אותם לספסל ובחר ללכת עם הנוסחה הקבועה, ווילבקין, שמהרגע בו נכנס עם המשחק האנוכי שלו חירב אותו לצהובים, שבסופו של דבר נכנעו לספרדים, אחרי ניצחון שכבר היה בכיס. דבר דומה קרה גם נגד צסק״א במוסקבה, וגם הפעם נגד קאזאן.
בכלל, משהו לא ברור עובר על ווילבקין כאשר הוא מתקרב רבע רביעי במשחקים צמודים. הוא שוכח שהוא משחק כדורסל, משחק קבוצתי למי ששכח, ומנסה להציל לבדו את המולדת עם כדררת בלתי פוסקת וזריקות הזויות עם שמירה הדוקה של שניים, לפעמים שלושה שחקנים. והבעיה של יאניס התחילה עוד בעונה הקודמת, כאשר הצהיר ״עם סקוטי נחיה או נמות״. אולי המשפט הזה נכנס לו לראש והוא חושב שהוא מעל המועדון ויכול לעשות מה שהוא רוצה.
תקרית בלייזר ברבע השלישי זה הקש ששבר את גב הגמל עבור הקהל. הקבוצה משחקת כדורסל רע שקשה מאוד לצפייה כבר שבועות ארוכים, סופרת הפסד אחרי הפסד וכתוצאה מכך נכנסה למשבר עמוק שהרבה לא רואים אותו מסתיים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.