1 צפייה בגלריה
צ'וקוונוקה אנקווצ'י
צ'וקוונוקה אנקווצ'י
צ'וקוונוקה אנקווצ'י
(צילום: gettyimages)
צ'וקוונוקה אנקווצ'י הניגרי רשם הישג יפה כשהעפיל לגמר תחרות הדיפת כדור הברזל באולימפיאדת טוקיו מהמקום השביעי במוקדמות. הבוקר (חמישי) הוא סיים במקום ה-12 בגמר. אבל הסיפור של אנקווצ'י הפך למפורסם לא בעקבות ההישגים שלו, אלא מכיוון שהעלה סרטון טיקטוק שעשה המון רעש.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
מסתבר שהודף כדור הברזל קיבל מהוועד האולימפי הניגרי חולצת תחרות אחת בלבד, אותה הוא נאלץ לשטוף בכיור בחדרו בכפר האולימפי בטוקיו אחרי המוקדמות על מנת שיוכל ללבוש אותה שוב בגמר.
(סרטון הטיקטוק של אנקווצ'י שהפך לוויראלי)

בסרטון שהעלה לרשת החברתית הוא כתב: "כשאתה מעפיל לגמר אולימפי, אבל יש לך חולצה אחת בלבד". לאחר מכן מחק את הסרטון. שהו סאני, פוליטיקאי ניגרי, צייץ מיד לאחר מכן ותקף את הוועד' האולימפי של מדינתו: "אם זה נכון שאתלט ניגרי היה צריך לשטוף וללבוש את אותה חולצה זה מקרה מצער מאוד".
האירוע הזה מצטרף לכאוס טוטאלי שיש במשלחת הניגרית לטוקיו. כזכור, עשרה אתלטים ניגרים מתוך ה-18 שהעפילו לאולימפיאדה, הושעו מכיוון שלא עמדו בקריטריונים של הוועדה למניעת סימום בספורט. לא צוין כי הם נתפסו על שימוש בסמים, וככל הנראה מדובר על כך שהם לא ביצעו מספיק בדיקות עד לתחרות האתלטיקה, למרות שנדרשו לעשות זאת.