מתישהו במהלך הרבע האחרון אתמול בהיכל, כשאפילו פחות מחצי ממנו עבר, רבים מאוהדי מכבי ת"א הבינו את הסיפור. זה היה ברור עוד הרבה לפני כן, אבל אתם מכירים איך זה אוהדים – הם ניסו להישאר אופטימיים למרות הכל והתעלמו מהמציאות. כשהם קלטו סופית שבני הרצליה עומדת להביס את הקבוצה שלהם, גם הקהל השרוף החל להידלדל במהירות, כשהמונים בצהוב החלו לעשות את דרכם אל היציאה בזמן שהשחקנים עשו צחוק מהמסורת המפוארת של המועדון. אלה שנשארו "כיבדו" את השחקנים בשריקות בוז אדירות. את הקללות שלהם אפשר היה לשמוע גם הרחק מהאולם.
למרבה הצער של הבוסים, מראות כאלה, אווירה כזו, הם כבר עניין שבשגרה בהיכל. מה שראיתי שם אמש היה פשוט עוד פרק בהתפכחות של האוהדים שמרגישים שהמוצר שהם מקבלים לא ראוי. השאלה היא מתי אותם מקבלי החלטות יחליטו שיש גבול לכל דבר. כפי שכתבתי בפתיחה על האוהדים - "הם ניסו להישאר אופטימיים למרות הכל והתעלמו מהמציאות" - זה נכון במאה אחוז גם ביחס להנהלת מכבי ת"א.
5 צפייה בגלריה
ווילבקין
ווילבקין
עשו צחוק מהמסורת המפוארת של המועדון. ווילבקין והחברים, אתמול בתבוסה להרצליה
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
איך מגיעים למצב של תבוסה ביתית ב-22 הפרש במשחק הכי חשוב של העונה?
(צילום: עוז מועלם)
איך המציאות הזו נראית? עונה שמסתיימת עם ניסיון לומר שלא נכון שמכבי ת"א לא זכתה בתואר, כי הרי היה גביע ווינר. תעשו לי טובה. הצהובים גם מנסים להתנחם בכך שניצחו העונה את כל הגדולות של אירופה, אבל מה זה נתן להם? במאני-טיים, סדרת רבע גמר היורוליג מול ריאל מדריד הייתה מביכה, "לא כוחות" בתפארת הביטוי. בני הרצליה קבוצה טובה יותר, שגם זכתה בצדק בגביע ויכולה לסגור דאבל נהדר, בעוד מכבי הגיעה לסדרה הזו רק אחרי שהתמודדה בקושי עם הפועל ת"א הפצועה, שסיימה את העונה עם יותר ניצחונות בדרבי.

אורן אהרוני, זוכרים?

הרצליה ומאמנה אורן אהרוני, שהגיע ממחלקת הנוער של מכבי ת"א, עשו בית ספר לצהובים, ברמה שקבוצות חזקות רבות לא הצליחו. יש משהו אירוני במיוחד בכך שהאיש שגידל דורות חדשים של שחקנים במכבי ת"א, שאת איש מהם לא ניתן לראות בסגל הנוכחי, נתן לה סטירה מהדהדת והעיף לעזאזל את עלה התאנה של הצהובים, שהיה קרוי "4 אליפויות רצופות". השחקנים שלו הציגו בדיוק את מה שאין למכבי ת"א (פרט לתקופה הקצרה שאחרי הדחת הרוסיות מהיורוליג שהכניסה טירוף בעיניים): קבוצתיות, חוכמת משחק, מוטיבציה גבוהה.
5 צפייה בגלריה
אורן אהרוני
אורן אהרוני
עשה בית ספר. אהרוני
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
שון דוסון
שון דוסון
הרצליה פשוט קבוצה טובה יותר. דוסון חוגג בהיכל
(צילום: עוז מועלם)
לא רק שהקבוצה בצהוב מסיימת עונה בלי תואר, אלא שהקבוצה בצהוב מסיימת עונה בלי קבוצה. קל להטיל אשמה על המאמן חסר הניסיון אבי אבן, שנקרא לדגל אחרי פיטוריו של יאניס ספרופולוס. הוא ניסה להציל את מה שקודמו הרס, אבל בסופו של דבר מצא קבוצה מוכה ושבורה, חסרת רוח חיים. איך מגיעים למצב של תבוסה ביתית ב-22 הפרש במשחק הכי חשוב של העונה? אבן לא ימשיך, אבל נראה שכך גם רוב השחקנים. יש שם כמה שמות שאין להם מה לתרום, וראו זאת בשלב מוקדם מאוד של העונה. אולי אם היה רכז ברמת יורוליג זה היה נראה אחרת, אבל זה נכון כבר כ"כ הרבה זמן, שנראה שבמכבי פשוט מתעלמים מהעובדה הזו.
מי כן ימשיך? הבוסים, ההנהלה, הכל כרגיל. אולי גם ניקולה וויצ'יץ' שהכישלון שלו כמנהל מקצועי אדיר ממדים. כל האנשים האלה צריכים למצוא מאמן כמה שיותר מהר, ואז לנסות לראות איך אפשר לחבר רכש זול יחסית (כולנו יודעים שזה מה שיקרה) ואת שאריות הסגל הנוכחי לקבוצה קוהרנטית אחת. אחרי מה שקרה בעונות האחרונות, מישהו מהאוהדים מאמין שזה יצליח הפעם?
5 צפייה בגלריה
אבי אבן
אבי אבן
קל להטיל עליו את הרשמה. אבן
(צילום: עוז מועלם)