כשאוהדים רוצים להקניט את הקבוצה היריבה הם צועקים לעברה: "ליגה א', ליגה א'", אבל בגביע כולם אוהבים את הסינדרלות מליגה א'. מי שהספיק לחוות את ליגת העל בשנות ה-90 בוודאי זוכר את הפועל טייבה, הקבוצה הראשונה מהמגזר הערבי בליגת העל, היא אמנם ירדה כעבור עונה אחת בלבד אבל השאירה אחריה שמות כמו נאסים אגברייה (שכיכב בסדרה "ליגה ג'" כמאמנה הקשוח של בני מוסמוס) והשוער הגיאורגי אקאקי דוואדזה.
הקבוצה התפרקה ב-2003 וצעירי טייבה שהוקמה כעבור חמש שנים נחשבת לממשיכת דרכה. בעונת 2019/2020 הצליחה טייבה לעלות לליגה א' ומאז היא שם.
4 צפייה בגלריה
יגאל אנטבי
יגאל אנטבי
יגאל אנטבי. מאמן טייבה
(צילום: שרון צור)
את טייבה מאמן כיום יגאל אנטבי, מגן העבר האגדי של הפועל תל אביב. לאחרונה צורף לקבוצה טל איילה, הקשר ששיחק בעב בליגת העל במדי הפועל אשקלון והפועל רעננה. הוא אף כבש במשחק האחרון. אוהדי טייבה כבר בטירוף לקראת המשחקים וקנו את כל הכרטיסים, ארגון האוהדים הבטיח הצגה ביציעים, בדיוק בשביל דברים כאלה נועד גביע המדינה. ק"ש, שדווקא נראית טוב תחת סלובודן דראפיץ', תרצה להימנע מהדחה שלישית ברציפות בסיבוב ח'.
טבריה מובילה את ליגה א', אבל סיימה בתיקו שישה משחקים ברציפות, מה שגרם למנהל המקצועי שמעון הדרי לפטר את המאמן אמיר כהן, ש"איבד לחלוטין את חדר ההלבשה" על פי דיווחים. הסגל של טבריה הוא ממש גלקטיקוס במונחי ליגה א' וכולל בין היתר את אופיר מזרחי (לשעבר במכבי חיפה וקריית שמונה) ואת אסי גומה (לשעבר הפועל חדרה).
המטרה המוצהרת של טבריה היא לעלות לליגה הלאומית, ומי שנבחר להחליף את כהן הוא בלם העבר אלירן חודדה. טבריה תנסה להפתיע את בני סכנין, שסגרה סיבוב מעולה בליגת העל. סכנין יודעת שהעונה היא בהחלט יכולה לקחת גביע, ותיזהר ממעידה.
4 צפייה בגלריה
מזרחי עם הכדור
מזרחי עם הכדור
אופיר מזרחי במדי מכבי חיפה, היום בטבריה
(צילום: ראובן שוורץ)
אשדוד פוגשת את אום אל פאחם מהלאומית, שנמצאת חזק בתמונת העלייה לליגת העל. את אום אל פאחם מאמן מוטי איווניר שינסה לחולל סנסציה. הקבוצה של רן בן שמעון הגיעה בעונה שעברה לשלב רבע הגמר, ורק הפסד 1:0 קטן למכבי תל אביב מנע ממנה הופעה בחצי הגמר. היא תשמח להגיע לשם גם השנה.
אחרי ההדחה מאירופה, מכבי חיפה יכולה לחלום על הטרבל המקומי. בגביע הטוטו היא כבר זכתה, בליגה היא לוהטת, אך בגביע זכתה לאחרונה ב-2016. בעונה שעברה היא הגיעה עד לחצי הגמר והפסידה למכבי ת"א ואיתי שכטר בסמי עופר, הפסד שפחות שינה לה כי את האליפות היא השיגה בסופו של דבר, וזאת הייתה המטרה המרכזית של ברק בכר. בכר זכה עם קריית שמונה בגביע ב-2014, אח"כ הוא עבר להפועל באר שבע ומפעל הגביע לא האיר לו פנים, בעוד באליפויות הוא זכה בשפע.
בכר ומכבי חיפה פוגשים את הפועל ירושלים, אותה הגביע פחות מעניין כי היא צריכה לשרוד בליגה. במפגש ביניהן בליגה זה היה לא כוחות ונגמר ב-1:4 קליל לירוקים בטדי. גם הפעם התסריט נראה ריאלי, תלוי בכמות הרוטציה שיעשה בכר. מכבי פתח תקווה ונוף הגליל ישחקו במפגש נוסף על טהרת ליגת העל (19:00).
4 צפייה בגלריה
ג'אבר חוגג
ג'אבר חוגג
הירוקים חגגו בפעם הקודמת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
וויאם עמאשה כבר בן 36, והוא מככב במ.ס טירה עם ארבעה שערים עד כה העונה. עוד שם מוכר שמשחק בטירה הוא דלה ימפולסקי, לשעבר במכבי חיפה ומכבי נתניה. שניהם ינסו להפתיע את הפועל חדרה הפגיעה, שבחודש האחרון בליגה נראית פחות טוב, במשחק האחרון קיבלה 3:0 ממכבי תל אביב, ובגדול היא די מתקשה למצוא את הרשת אלא אם מכריחים אותה. עכשיו היא חייבת לכבוש מתישהו, בכל זאת זה גביע.
הפועל ת"א חוזרת למפעל בו הגיעה עד הגמר בעונה שעברה ורשמה הפסד כואב בדרבי לוהט, גם הפעם ניר קלינגר ישמח בוודאי להגיע לגמר, בטח כשיש לו סגל טוב יותר מהעונה שעברה. אולם האדומים כבר שישה משחקים בלי ניצחון והמומנטום לגמרי נגדם, הם גם פוגשים יריבה מהעבר.
היריבה הזאת היא בני יהודה, שירדה בעונה שעברה. הקבוצה של יוסי אבוקסיס פתחה רע את העונה בליגה הלאומית, והתאוששה ממנה עם שמונה משחקים ללא הפסד. אם יש מפעל שיוסי אבוקסיס אוהב זה הגביע בו זכה פעמיים ברציפות (2019 עם בני יהודה, 2020 עם הפועל באר שבע), והוא יודע למרר את החיים לצד השני במשחקי נוקאאוט. הסגל שלו יכול בהחלט להשתלב בליגת העל, ויש לו אקס פקטור בשם אלירן עטר. במשחק אחד, הכל יכול לקרות.
4 צפייה בגלריה
אלירן עטר
אלירן עטר
אלירן עטר. ידיח את האדומים?
(צילום: אורן אהרוני)