טום בריידי, השחקן המעוטר בתולדות ה-NFL, שזכה שבע פעמים בסופרבול והוכתר חמש פעמים כ-MVP של משחק הגמר ושלוש פעמים כ-MVP של הליגה הסדירה, מחזיק גם בעשרות שיאים אישיים שלכו תדעו אם יישברו אי פעם, שלא לדבר על הזמן הקרוב. האיש בעל מגע הזהב היה מסוגל לנצח משחקים בלתי אפשריים, והדוגמה הכי קלאסית היא ללא ספק סופרבול 51, שבו הוא הוביל את ניו אינגלנד פטריוטס לקאמבק מהסרטים בפיגור של לא פחות מ-25 נקודות. האיש שנבחר כברירת מחדל, שאיש לא נתן לו סיכוי בליגה, שאמרו עליו שהוא לא חזק מספיק, לא אתלטי מספיק, הפך להיות מי שנחשב על ידי רבים לשחקן הפוטבול הגדול אי פעם, ואחד הספורטאים הגדולים אי פעם בכלל.
את מרבית דרכו של בריידי ליווה מי שרבים רואים כגדול המאמנים, ביל בליצ'ק. הפטריוטס היו ריאל מדריד של שנות האלפיים ב-NFL, הקבוצה שלא משנה היכן תהיה, בסוף תצא המנצחת. בריידי ובליצ'ק שלטו ביד רמה בליגה. לא תמיד בצורה הכי נקייה שיש, אבל עם מספרים אין להתווכח. באמריקה לא אכפת מהלכלוך, אכפת רק מהניצחון. והם הוכיחו שיעשו הכל כדי לנצח.

2 צפייה בגלריה
טום בריידי במדי ניו אינגלנד פטריוט בשנת 2000
טום בריידי במדי ניו אינגלנד פטריוט בשנת 2000
טום בריידי
(AP Photo/Carlos Osorio)

ואז בריידי עבר לטמפה ביי, ומעטים נתנו לקוורטרבק המבוגר איזשהו סיכוי לזכות שוב. אמנם הקבוצה שהוא עבר אליה לא נחשבה חלשה, אלא כזו שיודעת את העבודה, אבל היה חסר לה דבר אחד. בריידי. כשהוא הגיע, ובריידי אכן הגיע, העונה התחילה מגומגמת משהו, ומעטים האמינו שהם יצליחו לעבור את סיבוב הוויילדקארד בפלייאוף. אבל בריידי לקח את הקבוצה והוביל אותה במו ידיו (ושורת החלטות גרועות של יריביו) אל הסופרבול. שם חיכה לו הפייבוריט הברור, פטריק מהומס. שאליו נגיע בהמשך. ושם, בסופרבול הראשון (והאחרון) אליו הוא הגיע בלי בליצ'ק, בריידי נעזר הגנת הברזל של טמפה שחנקה את מהומס, וזכה בסופרבול שהפך אותו לשיאן. לא רק בפן האישי, אלא בכלל: שתבינו, גם הפטריוטס וגם פיטסבורג סטילרס זכו בשישה סופרבולים. בריידי זכה ב-7.
אפשר לאהוב אותו, אפשר לשנוא אותו. דבר אחד בטוח, בריידי הוא כוכב. וכוכבים נשארים בשמיים תמיד. אוהביו ינפנפו בשיאים בכל הזדמנות אפשרית, שונאיו יספרו על הפסדיו לג'איינטס ולאיגלס כאשר היה הפייבוריט הברור לזכייה, ויזכירו את דרכו המלוכלכת לזכות במשחקים. אך כל אלו לא משנים את העובדה שבריידי הוא כוכב. וממולו , מי שרבים מהמרים שיעקוף בסופו של דבר את בריידי, פטריק מהומס, שלא רק נחשב כיורש של בריידי, אלה נחשב כבר עכשיו בגילו הצעיר לאחד השחקנים הטובים בהיסטוריה.
מהומס נמצא בליגה בסך הכל 7 שנים. מהן היה הקוורטרבק הפותח של קנזס סיטי צ'יפס שש שנים. ומה הוא הספיק בשש השנים הללו: שלוש פעמים הוא הגיע לסופרבול, וזכה בו כבר פעמיים. שש שנים ברציפות הוא מוביל את הצ'יפס לפלייאוף. פעמיים הוא נבחר ל-MVP של הגמר, פעמיים ל-MVP של הליגה הסדירה (הראשון מאז 1999 שהשיג את שני התארים באותה שנה), ועל הדרך שבר קללה רבת שנים - הזוכה בעונה הסדירה הפסיד בסופרבול או הודח לפני. הוא אתלטי, הוא זריז. הוא בעל כוח זריקה מרשים, יכולת עמידה בלחצים, ומנהיג אמיתי שלא מהסס לקחת על עצמו את ההפסדים.
את מהומס מלווה אחד המאמנים הבולטים של הליגה, ואחד מחסרי המזל הגדולים של הליגה, אנדי ריד. האיש שלקח את הצ'יפס הדועכים והפך אותם לקבוצת עילית. הוא זה שהימר על מהומס, ובאחד מההימורים המוצלחים, זכה בכל הקופה. אכן, למהומס, לריד ולצ'יפס יש פוטנציאל גדול להצלחה, אך אין לדעת מה יהיה ומה יתרחש. למהומס ולריד, שישחקו הערב בבולטימור בגמר האזורי, יש כישרון בשפע, אבל כבר הוכח שגברת המזל הרבה פעמים לוקחת את העניינים בדרכה שלה, ויש לה תוכניות משלה.

2 צפייה בגלריה
פטריק מהומס
פטריק מהומס
פטריק מהומס
(צילום: AP)

וכאן יש קשר לא קטן לבריידי. שנהנה לא פעם מתמיכתה של גברת המזל, לא פעם ולא פעמיים, כשהדוגמה הבולטת ביותר היא ללא ספק סופרבול 49, שכלל את מה שכנראה הייתה ההחלטה הכי גרועה בתולדות המשחק. סיאטל סיהוקס כבר היו במרחק יארד אחד מהניצחון, וכולם ציפו שהרץ מרשון לינץ' יוביל את המהלך ויזכה את הקבוצה בסופרבול שני ברציפות. הכל היה מונח על שטיח אדום, עד שהמאמן פיט קרול עשה את הלא יאמן והחליט ללכת על מסירה. את ההמשך כולם זוכרים: אותה מסירה נחטפה, והסיהוקס הפסידו משחק שכמעט בטוח היה שלהם. בריידי הרוויח את הסופרבול הרביעי שלו. הסיהוקס ופיט קרול מעולם לא התאוששו מאותו הפסד.
גברת המזל בהחלט דאגה גם למהומס. שני הסופרבולים בהם הוא זכה לוו בהחלטות שופטים שרבים רואים כתמוהות, בראשן ללא ספק אותו דגל שנזרק לאחר תפיסה גבולית. אבל בזמן שגברת המזל דאגה למהומס, בריידי ובליצ'ק, אי אפשר לומר שהיא בדיוק דאגה לריד, שחווה שלל טרגדיות בחייו. לא רבים בארץ יודעים, אבל בנו הבכור מת ממנת יתר של הרואין. בנו השני של אנדי היה אחד ממאמני ההגנה של הציפס, וכמה ימים לפני הסופרבול דרס ילדה תחת השפעת אלכוהול. לאחרונה הוא נידון לשלוש שנות מאסר.
ידיה הקרות והחמות של גברת המזל פועלות בדרך שידוע רק לה, ולה בלבד. אין לדעת מה היה קורה באותו סופרבול אם בריט היה ניצב על הקווים וריד לא היה ניצב תחת העובדה שבנו כנראה הולך לכלא. אותו דבר בקלות אפשר לומר על קרול, שמעולם לא התאושש מהמסירה שנחטפה, והשנה נפרד מהסיהוקס כמאמן ראשי. שלא לדבר על בריידי.
אבל בין גברת המזל לפטריק מהומס ובריידי ושאר הכוכבים של ה-NFL יש משחק אחד מתמשך שבו הכדור לא עגול.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.