קרסנודאר מוליכה בגאון את הליגה הרוסית, והיא תהיה היחידה שתעצור את עצמה בדרך לאליפות. ולאקס מאמן מכבי ת"א יש לא מעט חלק בזה.
מאז ולדימיר איביץ' חתם בקרסנודאר בינואר השנה, נראה שהקבוצה הציבה את עצמה בעמדה טובה לאיים על ההגמוניה של זניט סנקט פטרסבורג. וזאת בעונה שבה זניט לא נראית מאיימת כבעבר.
1 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ'
(צילום: gettimages)
במשך שנים קרסנודאר נחשבה לקבוצה איכותית מאוד, כזו שהגיעה עד לשמינית גמר הליגה האירופית פעמיים (2016/17, 2018/19), אבל עדיין לא זכתה בשום תואר, למרות שהגיעה לגמר הגביע המקומי (ב-2014 והשנה, גם זה עם איביץ' כמאמן).
במשך שנים היה לקרסנודאר סגל מעולה, מעמדת השוער ועד החלוץ. אם זה יורי גאזינסקי, ז'ואזיניו הברזילאי או החלוץ פיודור סמולוב. אבל העונה הסגל הזה מוגבל יחסית ועדיין איביץ' מצליח להוציא ממנו את המירב. אם זה החלוץ הקולומביאני ג'ון קורדובה שתרם 7 שערים העונה בליגה, או הקשר ההתקפי אדוארד ספרציאן הארמני (שיובנטוס הציעה עליו 15 מיליון יורו) שגם הבקיע 7 שערים העונה. איתם ועם קשרים כמו סרגיי פטרוב, קאיו הברזילאי ואקס צסק"א, אילזאט אחמטוב, איביץ' אוהב ליצור קבוצות הגנתיות.
קרסנודאר לא יוצאת דופן מהבחינה הזאת ובזכות זה היא ניצבת ראשונה בליגה. הרי לא בכדי שוער הקבוצה מאטויי סאפונוב נחשב לאחד הטובים בליגה, כזה שמועמד לתפוס את מקומו של אקינפייב בנבחרת, שגם 5 שנים לאחר פרישתו טרם נמצא לו מחליף הולם.
באשר למאמן, עיתונות הספורט ברוסיה לא מחבבת את ולדימיר איביץ' במיוחד. בייחוד את סגנון המשחק השנוי במחלוקת שלו, בייחוד בשל ההישענות שלו על מהלכים הגנתיים, בלי דגש מיוחד על החוד ההתקפי. היו שאמרו שאפילו הבעלים, איש העסקים סרגיי גאליצקי לא מחבב את סגנון המשחק, אבל למרות הביקורת אין ספק שהוא מספק את הסחורה, לפחות בינתיים.
כולנו זוכרים את איביץ' ממכבי תל אביב, אותה הביא לשתי זכיות באליפות, גביע טוטו וזכייה באלוף האלופים. אבל מאז הוא הספיק לאכזב בווטפורד וגם בקדנציה האחרונה במכבי, אותה החליט לעזוב תמורת הכסף הגדול ברוסיה, אולי בתקווה לפתוח דלת לקבוצה גדולה יותר באירופה.
אבל זו תהיה משימה קשה. גם העונה. כי הספסל של קרסנודאר קצר. מספיק שכל אחד משחקני ההרכב הפותח ייפצע והקבוצה תמצא את עצמה בבעיה. ואם איביץ' לא יצליח להוציא את המירב מהמחליפים ומשחקני קבוצת הנוער, קרסנודאר עלולה לאבד גובה. וזניט שנושפת בעורפה מהמקום השני עוד עלולה להדביק את הפער ולחזור לזכות באליפות שוב. מה שלא יהיה, קרסנודאר (או איביץ' אם תרצו) היא האויבת של עצמה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.