כמעט: אנסטסיה גורבנקו סיימה במקום הרביעי בגמר 200 מעורב אישי באליפות העולם בשחייה הנערכת בקטאר - הישג השיא של השחייה הישראלית באליפות.
גורבנקו סיימה במשחה הגמר ל-200 מעורב אישי ב-2:10.17 דקות, אך זה לא הספיק למדליה. זהו הגמר השלישי ברציפות שלה באליפות העולם, כאשר בפעמיים הקודמות היא סיימה במקום החמישי - והפעם היא הצליחה לשפר את המיקום. אל המקום הראשון הגיעה כצפוי קייט דאגלס האמריקנית עם 2:07.05. במקום השני סידני פיקרם הקנדית עם 2:08.56. במדליית הארד זכתה יו ייטינג הסינית (2:09.01).
3 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו. הישג נהדר
(צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)
3 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו
אנסטסיה גורבנקו. הייתה קרובה לפודיום
(צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)
"אני יוצאת מהגמר בתחושות מעורבות", אמר גרובנקו בסיום. "יש בי קצת אכזבה ואני מרגישה שיש בתוכי הרבה יותר. בסופו של דבר זה היה שיעור חשוב בשנה האולימפית. מרגישה גאווה גדולה על כך שאנחנו בקטאר, מייצגים את המדינה בכבוד והדגל שלנו מונף פה".
מאמן ומנהל הנבחרת, אייל עילם, הוסיף: "היה לנו ערב עם הרבה ציפייה ושתי הופעות במשחי הערב ואנחנו שמחים שהיתה לנו הזדמנות להגיע ולהתחרות פה עם הטובים ביותר. אנסטסיה ודניס נתנו הופעה מרשימה הערב ואנחנו גאים בהם ובטוחים שהם ימשיכו להצליח פה, ובכלל בשנה המיוחדת הזו שבסופה המשחקים האולימפיים".
גורבנקו היא הישראלית היחידה אי פעם שהעפילה בקריירה לשלושה גמרים באליפות העולם, ויש לה זמן לשפר את השיא הזה באליפות הנוכחית, כאשר היא תנסה להעפיל לגמרים בעוד ארבעה משחים.
פודיום בתחרויות גדולות הוא לא דבר זר לגורבנקו בת ה-20. היא זכתה במדליית הזהב באליפות אירופה פעמיים ברציפות ב-2021 וב-2022. ב-2021 הוסיפה שתי מדליות זהב באליפות העולם בבריכות קצרות. יש לה גם מדליית זהב מהמשחקים האולימפיים לנוער ב-2018. היא עלתה לגמר היום אחרי שקבעה 2:10.15 דקות בחצי הגמר, המקום הרביעי הכללי, וסיימה במקום הרביעי גם בגמר.
באולימפיאדת טוקיו העפילה גורבנקו לגמר ב-100 מ' גב, עשתה היסטוריה בכך שהפכה לישראלית הראשונה שעולה לגמר אולימפי בבריכת השחייה. בגברים קדמו לה איתן אורבך ויעקב טומרקין.
3 צפייה בגלריה
גורבנקו
גורבנקו
גורבנקו. הייתה קרובה למדליה
(צילום: Oli SCARFF / AFP)
גורבנקו מחזיקה בלא פחות מתשעה שיאים ישראליים בשחייה, ולמעשה מתחילת הקריירה שלה היא לא מפסיקה לשבור שיאים ולהגיע למקומות שאף ישראלי לא היה בהם.
דניס לוקטב לא הצליח לעלות לגמר 200 חופשי, הוא סיים במקום השביעי במקצה שלו בחצי הגמר בתוצאה של 1:47.11 ד'. לוקטב סיים במקום ה-13 הכללי.