גרנד סלאם ת"א יצא הבוקר (חמישי) לדרך בהיכל קבוצת שלמה. תמר מלכה (48 ק"ג) הרשימה וזכתה בכסף. תמנע נלסון לוי (57 ק"ג) זכתה במדליית הארד מבית הניחומים, בעוד ברוך שמאילוב וטל פליקר (66 ק"ג) הפסידו בשלב זה. גפן פרימו (52 ק"ג) ושירה ראשוני (48 ק"ג) לעומת זאת, הפסידו כבר בקרב הראשון שלהן.
תמר מלכה (48 ק"ג) זכתה כאמור במדליית כסף. 2:27 דקות לסיום הקרב הצליחה בלאנדין פונט הצרפתיה לרתק את הישראלית ולעלות איפון, אחרי שהארחונה הייתה בפיגור ווזארי אליו נקלעה 23 שניות ומפתיחת הקרב. מדובר במדליה ראשונה בסבב העולמי לבוגרים למלכה בת ה-22, כך שלמעשה זהו הישג השיא שלה. "לא מרוצים מההפסד בגמר, אבל אנחנו בקפיצת מדרגה חשובה", סיכמה מלכה. "עוד שעה שעתיים אהיה שמחה, עכשיו קצת קשה לי. עבדתי טוב היום וכואב להפסיד ככה. התרגשתי". על הקהל הביתי: "היה מדהים. דוחפים אותך ונותנים לך אנרגיות שלא נותנים בשום מקום אחר".
5 צפייה בגלריה
תמר מלכה
תמר מלכה
הישג השיא שלה. מלכה
(צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו)
5 צפייה בגלריה
תמר מלכה ג'ודוקא ישראלית
תמר מלכה ג'ודוקא ישראלית
"לא מרוצים מההפסד". תמנע נלסון לוי
(צילום: AFP)
מלכה עלתה לגמר בזכות ניצחון על טשה פריירה מברזיל שספגה שלושה עונשים לחובתה. לחצי הגמר עלתה בזכות ניצחון על נראנצצג גנבאטאר ממונגוליה. שתיהן הטילו זו את זו בווזארים מהירים, אך יריבתה של מלכה ספגה שלושה עונשים לחובתה. לרבע הגמר הגיעה מלכה לאחר שגברה באיפון על קטרינה קוסטה מפורטוגל ובשלב שלפני כן ניצחה את אנדראה סטודניוב הסרבית.
מנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג) זכתה במדליית הארד אחרי ניצחון על רפאלה סילבה, אלופת העולם המכהנת, בקרב שנגרר לניקוד הזהב. נלסון לוי עלתה אוטומטית לקרב על הארד מבית הניחומים, כאשר פאולין סטרייק מגרמניה מולה הייתה אמורה להתחרות לא הופיעה לקרב. עוד לני כן, ניצחה נלסון לוי את נקוטה סמית' הבריטית בווזארי בקרב הראשון שלה בטורניר, אך הפסידה לאחר מכן באיפון לדריה בלודיד, מדליסטית הארד מטוקיו, ונשרה לבית הניחומים.
5 צפייה בגלריה
תמנע נלסון לוי ג'ודוקא ישראלית
תמנע נלסון לוי ג'ודוקא ישראלית
מדליית ארד. נלסון לוי
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
תמנע נלסון לוי ג'ודוקא ישראלית
תמנע נלסון לוי ג'ודוקא ישראלית
ברכות. נלסון לוי
(צילום: AFP)
ברוך שמאילוב (66 ק"ג) הפסיד בקרב על מדליית הארד לאלברטו גאיטרו מרטין הספרדי, בעקבות איפון שאושר בהחלטת שופטים מפוקפקת. הוא פתח נגד ניית'ן כץ האוסטרלי וניצח אחרי שיריבו ספג שלושה עונשים לחובתו. בשלב הבא ניצח באיפון את אלבס גנרו מברזיל ועלה לרבע הגמר, אך שם הפסיד באיפון ללאשה נאדירזה מגיאורגיה ונשר לבית הניחומים. שמאילוב לא נשבר וניצח באיפון את דניסלב איבנוב מבולגריה.
5 צפייה בגלריה
ברוך שמאילוב ג'ודוקא ישראלי
ברוך שמאילוב ג'ודוקא ישראלי
היה קרוב למדליית ארד, אבל לא מספיק. שמאילוב
(צילום: AFP)
באותו משקל, גם טל פליקר הפסיד בקרב על מדליית הארד ללאשה נדירדזה הגאורגי, בתום קרב בן יותר מעשר דקות שהוכרע בווזארי בניקוד זהב. הוא הגיע לקרב המכריע אחרי ניצחון על שיניסלב גרצ'ב מבולגריה שספג שלושה עונשים לחובתו. פליקר הפסיד באיפון ברבע הגמר כאשר אלברטו גייטרו-מרטין מספרד ריתק אותו.
פז כפרי (52 ק"ג) הפסידה בווזארי ללאסריה פימנטה מברזיל וסיימה את דרכה. אכזבה גם לגפן פרימו (52 ק"ג) שהפסידה בווזארי למאסצה בלורס הגרמניה וסיימה את דרכה קרב לאחר הקרב הראשון שלה. גם רומי דורי הפסידה לג'סיקה פריירה הברזילאית באיפון והודחה. גורל דומה היה גם לשירה ראשוני, שהפסידה בווזארי למריה לאפוורטה מספרד בקרב הראשון שלה.
פורסם לראשונה: 11:27, 16.02.23