אז מי הם הצמדים הטובים ב-NBA? החלטתי לדרג את הטובים ביותר. צמדים שלא שיחקו ביחד מעל 30 משחקים או מעל 15 דק' ביחד למשחק לא נכללים בדירוג. הקריטריונים הם: הצלחה קבוצתית, שיתוף פעולה בין שני השחקנים, יכולת בשני צידי המגרש (התקפה והגנה) ומספר המשחקים ששיחקו יחד (צמדים כמו פסקל סיאקם וטייריס הליברטון מאינדיאנה או דונובן מיצ'ל ודריוס גארלנד מקליבלנד נפסלו על הקריטריון הזה). איזכור של כבוד: לוקה וקיירי, זאיון ואינגרם, קרי ותומפסון, באטלר ואדבאיו, ואגנר ובאנקרו.
10. דיארון פוקס ודומנטאס סאבוניס (סקרמנטו): גם העונה, למרות התחזקות המערב, הצמד מוביל את סקרמנטו לכיוון הפלייאוף. הפיק-אנד-רול שלהם פחות יעיל מהעונה שעברה, אבל עדיין בין המהלכים היעילים בליגה עם 1.2 נקודות פר פוזשן. הממוצעים המשותפים שלהם העונה – 47.5 נק', 17.1 ריב' ו-13.4 אס'. שיתוף הפעולה ביניהם מצוין (3+) כשהם ביחד על המגרש, עם מדד התקפי של 119 (שני בקבוצה). הם מפעילים אחד את השני הרבה דרך handoff ומייצרים יתרונות קטנים להתקפה שלהם. הצד ההגנתי הוא זה שהביא אותם "רק" למקום ה-10 בדירוג. שניהם לא שחקנים שההגנה היא הטיקט שלהם, והמדד ההגנתי שלהם הוא 115.7 (מקום שלישי מהסוף) כשהם ביחד במגרש.

3 צפייה בגלריה
פוקס וסאבוניס
פוקס וסאבוניס
פוקס וסאבוניס
(צילום: AP Photo/Jed Jacobsohn)

9. ג'יילן ברנסון וג'וליוס רנדל (ניקס): נכון לכתיבת שורות אלה ניו יורק במקום ה-4 במזרח ונראית מעולה. ההבנה על המגרש בין ברנסון לרנדל העונה היא כמה רמות מעל העונה שעברה. זו אחת מהסיבות המרכזיות להצלחת הקבוצה (לצד בחור שקוראים לו או-ג'י אנונובי). כשהם על המגרש הניקס קולעים ב-48.5% מהשדה (שלישי בקבוצה) ו-39% לשלוש (שני בקבוצה). מכל הצמדים שנכנסו לדירוג, הם הצמד שמשחק הכי הרבה דקות ביחד (31). בצד ההגנתי הם עבודה לא רעה בכלל. הניקס היא מקבוצות ההגנה הטובות ב-NBA, וצמד האולסטארים לא בורח ממשימות הגנתיות. הרבה פעמיים העונה הם שמרו על כוכבי הקבוצות האחרות. ממוצעים משותפים העונה – 51.3 נק', 11.5 אס' ו-13.1 ריב'.
8. אנתוני אדוארדס וקארל-אנתוני טאונס (מינסוטה): הצמד הנפלא מוביל את מינסוטה לעונה נהדרת והתמודדות על צמרת המערב. הם שיחקו ביחד העונה 48 משחקים וקיבלו 25.4 דקות משותפות על המגרש. בזמן זה מינסוטה קולעת ב-43.2% לשלוש (מקום 2 בקבוצה) ובפלוס 5 (מקום 3 בקבוצה). הממוצעים המשותפים שלהם העונה הם – 48.5 נק', 8.2 אס' ו-13.7 ריב'. בהגנה צמד הכוכבים עושים עבודה נהדרת גם ביחד (מדד הגנתי של 110.2, מקום 2 בקבוצה) וגם בנפרד (אדוארדס עם 1.2 חטיפות למשחק, לטאונס הרבה יותר קל להתמודד הגנתית עם פורוורדים ולא עם סנטרים). היכולת שלהם לייצר נקודות לעצמם מקלה מאוד על ההתקפה הלא מבריקה של מינסוטה (מקום 22 בליגה בנקודות ו-18 במדד התקפי) ועוזרת לקבוצה לעבור דקות קשות והתקפות תקועות.
7. לברון ג'יימס ואנתוני דייויס (לייקרס): אין ספק שמבחינת יכולות אישיות הם צריכים להיות בטופ 5, אך היעדר ההצלחה הקבוצתית העונה הורידה אותם בדירוג. לברון ודייויס הם מצמדי הכוכבים שמשתפים פעולה הכי הרבה זמן בליגה ביחד. החיבור הנהדר שלהם (במיוחד בקלאץ') מוביל את הלייקרס גם בעונה רעה למאזן חיובי. אל-איי היא הקבוצה השנייה בטיבה בליגה בניצחונות במשחקים צמודים (7-15, 68.2% הצלחה) בעיקר בזכותם. הפיק-אנד-רול שלהם עדיין מהמהלכים הקטלניים בליגה (1.22 פר פוזשן) וביחד הם מספקים – 49.5 נק', 19.4 ריב' ו-11.7 אס' למשחק.

3 צפייה בגלריה
שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס עם אנתוני דייויס
שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס עם אנתוני דייויס
לברון ודייויס
(EPA)

6. קווין דוראנט ודווין בוקר (פיניקס): הצמד האדיר עם עוד עונה התקפית גדולה. הם מספקים ביחד 56.3 נק', 12.8 אס' ו-11.2 ריב', ומובילים את פיניקס להיות מקבוצות ההתקפה הטובות בליגה (מקום 7 בליגה, 4 במערב במדד התקפי). שניהם בטופ 15 בליגה במספר בידודים למשחק, והיכולות שלהם לחסום אחד לשני כדי לכפות חילופים ומיס-מאצ'ים על ההגנה מקשות מאוד על הקבוצות מולם. מבחינה הגנתית, פיניקס מאוד מוגבלת עם הכלים שלה, אך בכל זאת ממוקמת באמצע הליגה ולא בתחתית, הרבה בזכות דוראנט (חטיפה ו-1.3 חסימות למשחק) ובוקר (חטיפה למשחק), שבעקביות משפר את משחק ההגנה שלו מעונה לעונה.
5. יאניס אנדטוקומבו ודמיאן לילארד (מילווקי): זו העונה הראשונה בה יאניס ולילארד משתפים פעולה. ניתן לראות שהם עוד עובדים על התיאום ביניהם (רק 1.4 פיק-אנד-רול/handoff למשחק, הכי מעט מכל הצמדים שנכנסו לרשימה). הם משחקים ביחד 27.5 דקות למשחק, ובזמן הזה הקבוצה מנצחת בפלוס של 6.4 (הכי גבוה בקבוצה) עם מדד התקפי של 122.5 (שלישי בקבוצה). המספרים שלהם העונה - 55.7 נק' (מקום 2 מבין כל הצמדים בליגה), 13.1 אס' ו-15.4 ריב'. בצד ההגנתי מילווקי הפכה מקבוצה בטופ של ה-NBA לקבוצה במקום ה-17, הרבה בגלל לילארד והיכולת ההגנתית החלשה שלו, אך גם ההגנה הקבוצתית חלשה והשחקנים לא מחפים עליו בצורה טובה.
4. ג'ואל אמביד וטייריס מקסי (פילדלפיה): אם בתחילת העונה הייתי אומר לכם שזה הצמד שיקלע הכי הרבה נקודות בליגה כנראה הייתם חושבים שהשתגעתי, אבל המספרים שלהם העונה מדהימים – 60.9 נק', 14.8 ריב' ו-12 אס'. אמביד בעוד עונת MVP (שלא יקבל בגלל הפציעה), מקסי נתן קפיצה אדירה, ושיתוף הפעולה איפשר לשניהם לקחת את המשחק עוד צעד קדימה. הם מריצים ביניהם פיק-אנד-רול 4.5 פעמים במשחק לצד handoff 2.5, והמהלכים המשותפים שלהם נגמרים ב-1.12 נק' לפוזשן. הם משחקים ביחד 27 דקות למשחק והקבוצה בפלוס 7 בדקות המשותפות שלהם (הנתון השלישי בגובהו בקבוצה). בהגנה מקסי קרצייה לא קטנה: הוא מהיר, אתלטי, חזק ומקשה על הגארדים שהוא שומר עליהם. התפקיד של אמביד העונה זה בעיקר לחכות בצבע כדי לשנות ולחסום זריקות (עושה את זה מצוין עם 1.8 חסימות למשחק).
3. ג'יילן בראון וג'ייסון טייטום (בוסטון): הצמד שמוביל את בוסטון למאזן הטוב בליגה בפער, עם ההתקפה השנייה בטיבה בליגה וההגנה השלישית בטיבה בליגה. מבחינה אישית, הצמד הנהדר רושם מספרים פחות טובים מהעונה שעברה, אך זה פחות בגלל יכולת ויותר בגלל חלוקה בנטל. הצירוף של הולידיי ופורזינגיס הוריד עומס מהשניים בצד ההתקפי ואיפשר להם להשקיע יותר בצד ההגנתי. ההגנה של בוסטון העונה נראית נהדר, וצמד הג'יי הוא חלק אינטגרלי מכך. בהמון משחקים העונה הם לקחו על עצמם משימות הגנתיות ושמרו את השחקנים הטובים ביותר בקבוצה השנייה. על בראון קולעים ב-42.7% (שיא קריירה וטופ 20 בליגה), 5% פחות מהממוצע. על טייטום קולעים ב-47.2%, 1% פחות מהממוצע. המספרים שלהם העונה – 49 נק', 8.4 אס' ו-14.1 ריב'. זו העונה השביעית שבה הצמד משחק ביחד, והם מכירים אחד את השני מצוין. כל אחד יודע מתי השני חם וצריך לתת לו את הכדור, מתי צריך לקחת צעד אחורה ומתי זה הזמן לקחת אחריות על המשחק.
2. קוואי לנארד ופול ג'ורג' (קליפרס): הקליפרס חזק בתחרות על אחד מארבעת המקומות הראשונים במערב. שיתוף הפעולה בין לנארד וג'ורג' נראה מצוין עם פלוס 7.7 בדקות המשותפות שלהם (הכי גבוה בקבוצה בפער משמעותי), מדד הגנתי של 108 (מקום שלישי בקבוצה) והגנה נהדרת של השניים. המספרים המשותפים שלהם – 46.7 נק', 11.5 ריב'ו-7.4 אס'. בצד ההתקפי זה הצמד עם הכי פחות אסיסטים ברשימה, כי ניהול המשחק שייך לווסטברוק והארדן, והתפקיד שלהם הוא להגן ולקלוע. את זה הם עושים נהדר: לנארד קולע העונה ב-53% מהשדה, 46% משלוש ו-89% מהקו, ג'ורג' קולע ב-46% מהשדה, 40% לשלוש ו-91% מהקו (הצמד עם האחוזים הטובים ביותר ממי שברשימה). שיתוף הפעולה הנהדר שלהם, ההצלחה הקבוצתית, ההשפעה שלהם בשני צידי המגרש והיעילות המטורפת שבה הם קולעים, שמו אותם במקום השני בדירוג.

3 צפייה בגלריה
קוואי לנארד ופול ג'ורג'
קוואי לנארד ופול ג'ורג'
ג'ורג' וקוואי
(צילום: AFP)

1. ניקולה יוקיץ' וג'מאל מארי (דנבר): צמד הכוכבים שמשתף פעולה הכי הרבה זמן בליגה מראה כמה המשכיות זה דבר חשוב בספורט. ההבנה עיוורת. הם משחקים רק 25 דק' ביחד (הכי פחות מבין הצמדים שבדירוג), והפלוס מינוס שלהם כשהם על המגרש הוא 7 (מקום ראשון בקבוצה). בדקות אלו הקבוצה קולעת ב-52.2% מהשדה, 40.1% לשלוש ו-80.5% מהעונשין (בהתאמה מקום שני, שני וראשון בקבוצה). הקבוצה במדד התקפי של 123.8 בדקות שלהם (שני בקבוצה). המספרים המשותפים שלהם העונה – 47.1 נק', 15.6 אס' ו-16.2 ריב' (הצמד היחיד בליגה עם מעל 45 נק', 15 אס' ו-15 ריב').
הפיק-אנד-רול שלהם מספק 1.18 נק' פר פוזשן וה-handoff מוסיף עוד 1.1. עוד מהפלייאוף שעבר, קבוצות מנסות למצוא פתרונות לפיק-אנד-רול ביניהם ללא הצלחה. כבר בשנה שעברה הם הוכיחו לנו שהם יודעים לתרגם את היכולת שלהם בעונה הסדירה גם לרמת פלייאוף. לכן, כל קונטנדרית צריכה לדעת שהדרך לאליפות עוברת קודם כל בדנבר אצל מארי ויוקיץ'.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.