בחלק הראשון של הכתבה עסקתי השחקנים שמכבי ת"א צריכה להשאיר. בחלק השני נראה מועמדים פוטנציאלים לחיזוק הסגל. לפני הכל, בואו נראה באילו עמדות מכבי צריכה ריענון: עמדת הסנטר די שלמה עם ג'וש ניבו ורומן סורקין. עמדה 4 זקוקה לשני שחקני מפתח (עדיף שיוכלו לתפקד גם ב־5). בנוסף, הקבוצה צריכה שלושה שחקנים שיעלו מהספסל: רכז, קלע וסווינגמן. בחישוב פשוט, מכבי זקוקה ללפחות ישראלי בכיר נוסף ולארבעה זרים לעיבוי הסגל. בכתבה זו אציג שמות מעניינים שעשויים להתאים לעודד קטש:
מאט קוסטלו: הפורוורד־סנטר האמריקאי שיחק בשנתיים האחרונות בבאסקוניה ויטוריה, ו העמיד מספרים יפים מאוד במדי הבאסקים בעונה החולפת: 9.3 נקודות, 4.2 ריבאונדים, 0.9 חסימות, 1.2 שלשות ב־36 אחוזים. הוא מתנשא לגובה של 2.10 ס"מ ויכול לשחק בשתי עמדות הפנים.
1 צפייה בגלריה
ג'ורדן מיקי
ג'ורדן מיקי
ג'ורדן מיקי
(צילום: EPA)
מדובר בשחקן בעל אינטליגנציית משחק גבוהה. לא מדובר בשחקן אתלט אם כי הוא נע ביעילות על המגרש. האמריקאי בן ה-30 מכיר את המפעל האירופי ושמר על ממוצעים נעים ויציבים בכל שנותיו. הוא מתקשה בניהול המשחק כגבוה. כלומר, הוא איננו מרבה לתת את האקסטרה פאס אסיסט אחד למשחק. עם זאת עדיין מדובר בגבוה איכותי. בנוסף, החוזה שלו בבאסקוניה עומד כמכשול שמרעיף קשיים על צירופו היות והוא מוערך מאוד בקבוצה הספרדית.
ג'ורדן מיקי: הפורוורד סנטר האמריקני נחשב לשחקן מוכר באירופה. עם זאת, הוא מרבה להחליף קבוצות ולא מצליח למצוא קבוצה שתהווה עבורו בית. הוא מתנשא לגובה של 2.03 ס"מ ושיחק בעונה החולפת בווירטוס בולוניה. מיקי בשונה משנים עברו התקשה העונה ולא הציג את היכולת ההתקפית וההגנתית שהציג בזניט, ריאל וחימקי. בכל הקריירה הוא העמיד ממוצעים יפים של 11.3 נקודות, 4.7 ריבאונדים, 1 חסימות ו־30 אחוז משלוש. מדובר בשחקן מאוד אקטיבי ובגבוה יוצר. הוא אתלט נהדר שיכול לשחק בשתי עמדות הפנים ובעל יכולת לאיים מכל הטווחים, אם כי הקליעה שלו לשלוש עדיין איננה יציבה מספיק.
הוא בעל ניסיון עשיר של חמש עונות בליגה הבכירה ביבשת. העונה החולפת לא הייתה פשוטה עבורה. משחקן מרכזי ומוביל בעמדת הפנים, אך הוא נדחק לספסל, זאת לאור העובדה ששנגלייה עלה במקומו. זה הוריד את הממוצעים שלו לשבע נקודות בלבד. אני חושב שחוכמת המשחק הגבוהה שלו בשילוב אתלטיות הרבה שלו תתאים מאוד לסגנון של קטש. למרות העונה החולפת, מיקי צפוי להיות עדיין עם תג מחיר גבוה שמוערך בסביבות המיליון דולר לעונה. אבל מכבי צריכה לפתוח את הכיס בעמדה החשובה הזו ולכן קוסטלו או מיקי עשויים להתאים.
אנטוניוס קליבלנד: הסווינגמן של הפועל אילת מתנשא לגובה של 1.96 ס"מ ונחשב לשחקן מגוון מאוד. הוא אתלט על ואף זכה בתחרות ההטבעות בליגה הישראלית. בעונה החולפת במדי הקבוצה הדרומית הוא קלע 17.6 נקודות, קטף 4.2 ריבאונדים, 1.8 חטיפות, 40.7% משלוש, ו־3 אסיסטים. הגארד בן ה־29 חסר ניסיון אירופי. עם זאת, הוא זכה פעמיים בתואר שחקן ההגנה בליגה האוסטרלית אשר נחשבת לליגה ברמה יחסית גבוהה. מצד אחד מדובר בסקורר נהדר שיכול גם לקלוע שלשות וגם לעוף לשמיים ומצד שני גם אחד שייתן את כל כולו בהגנה (ואף בא עם קבלות בקטגוריה הנ"ל).
העובדה שהוא חסר ניסיון אירופי כלל תקשה עליו להסתגל למשחק האירופי. אבל לפחות הוא עבר את טבילת האש הראשונה בליגה הישראלית בצורה טובה מאוד. לטעמי, הוא מתאים מאוד למשחק המהיר של קטש ויכול לספק 10־15 דקות של מנוחה לבולדווין. בנוסף, הוא שחקן זול ובכך יתפנה השכר לעמדות הפנים אשר דרושות לחיזור משמעותי.
די ג'יי סטפונוס: הסמול פורוורד המגוון שיכול בהרכב נמוך כ־4 ובהרכב גבוה כקלע מתנשא לגובה של 1.98 ס"מ. בעונה החולפת הוא כיכב בפרומיטי האוקראינית תחת המאמן הישראלי ננו גינזבורג ואף נבחר לחמישיית העונה הראשונה ביורוקאפ. מדובר בשחקן שיכול מצד אחד לרחף בשמיים (אחד הדאנקרים המרשימים שראיתי) אבל גם להיות ספק נקודות איכותי. בעונה החולפת הוא קלע כשתי שלשות למשחק ב־36% לשלוש, 13.2 נקודות, 6 ריבאונדים, חסימה, אסיסט ובלוק. הוא אתלט נהדר בעל יכולות הגנתיות מרשימות. החיסרון המרכזי אצלו הוא העובדה שהוא איננו צעיר (בן 33 עוד מעט) וכף רגלו לא דרכה ביורוליג. הוא איננו שחקן יקר, אבל גילו המתבגר בצירוף חוסר הניסיון עשוייה לדרוש זמני התאקלמות ארוכים שמכבי אינה יכולה לאפשר. לטעמי, מדובר בשחקן עם כישרון רב ויכולת אדירה בשני צידי המשחק שמאוד מתאים לסגנון של מכבי. אבל השאלה היא אם הוא יכול לשחק במפעל האירופי הבכיר.
ברונו קבקולו: הפורוורד סנטר הברזילאי בן ה־27 מתנשא לגובה של 2.06 ס"מ. הוא שחקן מגוון מאוד שיכול לשחק בשתי עמדות הפנים. בעונה החולפת כיכב באולם הגרמנית והביא אותה להישגי שיא: רבע גמר היורוקאפ ואליפות גרמניה. הברזילאי העמיד בעונה החולפת ממוצעים אדירים של 17.4 נקודות, 7.8 ריבאונדים, 1.5 חסימות, ו־30% משלוש. הוא שחקן מגוון מאוד בהתקפה: הוא יכול להרים שלשות (העונה היה פחות יציב ביורוקאפ אולם בליגה הגרמנית ובקריירה בכלל האחוזים שלו מגרדים את ה40%), גם לשחק את משחק הפיק אנד רול, לבצע משחק פוסט איכותי ולייצר לאחרים. קבקולו, עזבו אני אקרא לו ברונו. אני כנראה טועה מאוד באיות. קיצר, לעניינו: ברונו שלנו הוא גם שחקן הגנה נהדר. הוא ריבאונדר נהדר וחוסם עילאי. הוא שומר טוב מאוד את משחק הפיק אנד רול ובעל רגליים זריזות בחילופים. הוא שחקן מאוד אתלטי ולא יקר יחסית. הוא חסר ניסיון יורוליג אבל יש לי את התחושה שהוא בדרך להיות שחקן מרכזי מאוד בליגה הזאת.
לסיום, בראיין אנגולה חתום בקבוצה ולכן לא אכביר עליו במילים חוץ מהעובדה שהוא שחקן יוצר שיעלה ויתן מנוחה לשלישיית ה־BBB. הוא קלע טוב מאוד משלוש ושומר לא רע. לעניות דעתי מדובר ברכש טוב מאוד אשר מפנה את השכר לעמדות הפנים שדרושות חיזוק משמעותי. חשוב לי לציין שכל המועמדים שציינתי אלו הצעות שלי ולא בהכרח קושרו לקבוצה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.