ללא רפאל נדאל הפצוע, טורניר הרולאן גארוס, שייפתח מחר (ראשון) בפריז, אמור להיות פתוח לחלוטין. נובאק ג'וקוביץ' מחפש מייג'ור מספר 23 בקריירה, דניל מדבדב בכושר נהדר והניף רק לאחרונה את התואר ברומא, אבל למירב הפרשנים - וגם סוכנויות ההימורים - יש פייבוריט אחר: המדורג 1 בעולם, קרלוס אלקראס.
"ההכנה שלו הייתה מושלמת, הוא זכה בטורנירי החימר בברצלונה ומדריד ונראה שהביטחון שלו בשמיים", מסביר מאטס וילאנדר, טניסאי העבר האגדי ופרשן "יורוספורט" בהווה לקראת הגראנד-סלאם הקרוב. "מעולם לא ראיתי שחקן או שחקנית טניס שהאוהדים כל-כך מתלהבים לראות אותם כמו קרלוס. רמת הציפייה של אנשים ממנו היא מטורפת".
4 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס
קרלוס אלקראס
הפייבוריט הגדול לזכייה בפריז. אלקראס
(צילום: REUTERS/Guglielmo Mangiapane)
4 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי אחרי הנחיתה בוולנסיה
קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי אחרי הנחיתה בוולנסיה
כולם רוצים לראות אותו מניף את התואר? אלקראס
(צילום: EPA)
ועדיין, בשתי ההופעות היחידות שלו ברולאן גארוס, הספרדי בן ה-20 לא עבר את רבע הגמר. "בעיניי, קרלוס אלקראס הוא הטניסאי הכי מרגש שעלה על מגרשי הטניס, וזה כשאנחנו לא יודעים אם הוא באמת יהיה אלוף היסטורי או לא", הוסיף וילאנדר.
בכל מקרה, אלקראס יצטרך לעבור כנראה משוכה לא פשוטה בדרך, אם וכאשר, לתואר. שלשום נקבע כי בצד המסקרן של הגרלת הגברים, אם לא יהיו הפתעות מיוחדות, אלקראס יפגוש בחצי הגמר את ג'וקוביץ', שינסה לרשום היסטוריה ולהפוך לשיאן הזכיות בטורנירי הגראנד-סלאם.
4 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
יהפוך לשיאן הזכיות בטורנירי גראנד-סלאם? ג'וקוביץ'
(צילום: AP)
"האמת, הולך להיות דבר מוזר בפריז", המשיך וילאנדר. "הקהל והתקשורת מגיעים כל שנה לאליפות הזו כדי לראות שיא חדש שנשבר, אבל הפעם - יש לי הרגשה - כולם רוצים להיות עדים לאלוף חדש. נובאק מגיע בזמן מוזר. אם היו ניצבים מולו סטפנוס ציציפאס, סשה זברב או דניל מדבדב - רוב האנשים היו רוצים לראות את ג'וקוביץ' זוכה. הפעם הם מקווים שזה יהיה אלקראס".
אלקראס, אם יזכה, יהיה הטניסאי החמישי בלבד שזוכה בטורניר מאז 2005. אלוף ארה"ב שהחמיץ את אוסטרליה בשל פציעה, זכה מאז בארבעה טורנירים מתוך שישה בהם נטל חלק – בבואנוס איירס, אינדיאן וולס, ברצלונה ומדריד. בצד הפחות נוצץ, הוא חשף לפני עשרה ימים חולשה מדאיגה כשהודח בסיבוב השלישי ברומא, אחרי הפסד להונגרי פביאן מרוסאן, המדורג 115 בעולם.
"אני פשוט נהנה מטניס, גם לאחר הפסדים", סיפר לאחרונה הספרדי. "לכן אני משתוקק כבר לפתיחת רולאן גארוס. להראות לכולם את מה שיש לי".