מאמץ ישראלי בינלאומי לסכל כוונה של אינדונזיה למנוע את הגעתה של ישראל להשתתף באליפות העולם במשחקי חוף שאמורה להתקיים הקיץ באי באלי שבאינדונזיה. כזכור, אינדונזיה הודיעה לפני כחודש כי לא תאפשר לנבחרת הנוער של ישראל להשתתף במונדיאליטו, ובעקבות כך האירוח נשלל ממנה ועבר לארגנטינה.
משחקי החוף מאורגנים על ידי ארגון (Association of National Olympic Committee) ANOC שהוא גוף אולימפי שמאגד את כל היבשות ופועל מתחת לוועד האולימפי הבינלאומי. אליפות העולם במשחקי חוף שמתקיימת בחסות אולימפית למרות שרוב המשחקים אינם כלולים בענפים אולימפיים - התקיימה לראשונה ב-2019 בדוחא שבקטאר בהשתתפות שחקנים מישראל.
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד השתתפות ישראל במונדיאליטו
הפגנה נגד השתתפות ישראל במונדיאליטו
הפגנה נגד השתתפות ישראל במונדיאליטו
(צילום: AFP)
אליפות העולם במשחקי חוף תתקיים בין ה-5 ל-12 באוגוסט באי באלי שבאינדונזיה בהשתתפות 1,600 ספורטאים מ-130 מדינות. אינדונזיה קיבלה את הזכות לארח את המשחקים בתנאי שכל המדינות החברות יוכלו להיכנס לתחרות. באחרונה החלו דיווחים לפיהם ממשלת אינדונזיה הודיעה שלא תאפשר כניסת ישראלים לתחרות. בתחרות אמורה להשתתף קבוצה של ארבעה צעירים ישראלים שאמורים להתחרות בכדורסל חופים 3X3 עד גיל 23. בשאר התחומים כגון כדורגל חופים וכדורעף חופים הישראלים לא עמדו בקריטריונים.
בחודש פברואר הגיעה נבחרת של רוכבי אופניים ישראלים לאינדונזיה ואחד הרוכבים, מיכאל יעקובלב, אף זכה במדליית ארד בגביע האומות. הגעתה של הנבחרת התאפשרה עקב פעילות לש משרד החוץ, הועד האולימפי הישראלי ואיגוד האופניים הבינ"ל.
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד השתתפות ישראל במונדיאליטו
הפגנה נגד השתתפות ישראל במונדיאליטו
הפגנה נגד השתתפות ישראל במונדיאליטו
(צילום: AP)
בישראל מפעילים לחץ על הוועד האולימפי הבינלאומי ועל ANOK להתערב מול אינדונזיה כדי להבטיח את הגעתם של הכדורסלנים הישראלים לבאלי. הוועד האולימפי הישראלי שיגר לפני כחודש מכתב לארגון ANOC ולוועד האולימפי הבינ"ל בדרישה להתערבותם כדי לאפשר הגעת הישראלים למשחקים בבאלי. נודע שמארגני התחרות באינדונזיה כבר מנעו את הגעת נציגי ישראל לכנס ראשי המשלחות שמתקיים בימים אלה בבאלי.
בסוף השבוע הודיע שר הספורט של אינדונזיה דיטו אריוטדיו שישראל לא תשתתף באליפות העולם למשחקי חוף בבאלי. "הבהרנו את זה. אין בעיה. הוועד האולימפי פרסם את רשימת המדינות שמשתתפת בתחרות ואין נוכחות ישראלית ולכן אין יותר סיבה לפולמוס".
מהוועד האולימפי הישראלי נמסר: "לאחר שיחות רבות עם ראשי הוועד האולימפי הבינלאומי בחודשים האחרונים, נשלח מכתב לנשיא ולמנכ"לית ANOC ובו הובהר שספורטאי ישראל ישתתפו בתחרויות משחקי החוף העולמיים, אך ורק במידה וייתנו להם תנאים שווים כיתר המדינות. נציין כי הוועד האולימפי הבינלאומי נמצא איתנו בקשר רציף לטובת הנושא ואנו סמוכים ובטוחים שידעו לשמור על שיוויניות וזכותה של מדינת ישראל להופיע בכל תחרות בעולם כפי שנעשה לאורך כל השנה".