לפני יותר מ-20 שנה שייע פייגנבוים אימן קבוצה בליגת העל (לא זכור לי שמה כרגע). הקבוצה ניצחה, אך ההפסד נפסל מאחר ושיתפה שחקן שהורחק. שייע היה מיוסר, שכן זה היה אחד ממחזורי הסיום והקבוצה ירדה ליגה. בתוכנית שער חמש (וכאן ההזדמנות להזכיר את מודי בר און המנוח, שכל כך חסר לאוהדי הספורט הישראלים), הוא אמר משפט שאזכור לנצח: "כדורגל מכריעים על כר הדשא ולא מתחת לשולחן".
זהו התהליך שעוברות כרגע שתי קבוצות ענק באירופה:
1 צפייה בגלריה
פודן חוגג עם החברים
פודן חוגג עם החברים
שחקני סיטי
(צילום: AFP)
יובנטוס: אתוודה שאני משוחד, מתוקף היותי אוהד הקבוצה. אם נתעלם מכך, מה בער לראשי ההתאחדות האיטלקית להעמיד את הגברת הזקנה לדין באמצע העונה, על אי סדרים כספיים? אפילו עם פרשת הטיית המשחקים (קלצ'יופולי) מ-2006 חיכו עד לאחרי המונדיאל בגרמניה.
עיתוי החקירה מחשיד, לאור רצף הניצחונות שהיה להם עד לתחילת החקירה. מה גם שכל האחראים למחדל כבר סיימו את תפקידם מרצונם החופשי ובהם הבעלים אנדרה אניילי והמנהל הספורטיבי, שחקן העבר הצ'כי פאבל נדבד. האם לא ניתן היה להפחית את 15 הנקודות בעונה שלאחר מכן (ואף לתת לקבוצה את היכולת לערער בצורה מסודרת בפני CAS, בית הדין העליון לערעורי ספורט בלוזאן) מאשר לפנצ'ר למועדון את העונה בליגה ולתת לנאפולי את האליפות על מגש של כסף? דומה שיש לתמוה על הטיימינג ואף לבדוק מי עומד מאחורי היוזמה. לא בטוח שהבדיקה בוצעה בתום לב.
מנצ'סטר סיטי: בעוד שככל הנראה האיטלקים לא יושעו משום מפעל ככל הנראה, אצל הסיטי כלל אין ודאות. המעבר על חוקי הפייר פליי באנגליה עלול לגרור השעייה בת כמה שנים מליגת האלופות. גם שלילת התארים וכן הורדת ליגה לא ירדו מהפרק. אולי גם שם, קנאתם של בעלי המועדונים בקבוצת המשקיעים מאיחוד האמירויות שמממנים את התכולים, העבירה אותם על דעתם וגרמה להם "להכריע את המאבק על האליפות מתחת לשולחן", במקום להשקיע ולנסות להכריע אותם בשדה המשחק. למרות העובדה שארסנל (שגם אותה אני אוהד) תרוויח מכך, אני חושב שמדובר בעיוות דין שאין כמותו.
לסיכום, יש לקבוע אחת ולתמיד שעונשי השעייה או קנסות צריכים להיקבע בפגרות העונה. כל פיתרון אחר, גורם למשחק לאבד ערכים ספורטיביים. תחרויות ספורט, למעט מקרים חריגים, אמורות להיות מוכרעות בידי הצדדים המתמודדים ולא בידי עורכי דין ממולחים בחליפות ובבתי משפט.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.