לאחרונה, אחרי שמכבי חיפה איבדה את האליפות כמעט באופן מעשי (ויש לה עוד סיכוי של כמה אחוזים מועטים עוד לעשות זאת), וגם הודחה מהגביע, הרבה ביקורת הופנתה כלפי מסאי דגו או מי שמינה אותו. בעיניי, לא רק שדגו לא נכשל, הוא גם עשה עונה גדולה במכבי חיפה.
אין לי ספק שכמעט כל מאמן, אפילו ברק בכר שהצלחתו רכבה על תשתית מאוד חזקה שבנו לו קודמיו כדי להצליח, היה בקלות יכול להיכשל בעונה כזאת. נסקור את כל הסיבות שבגללן דגו עבר את העונה הזאת כנגד כל הסיכויים, ועדיין מסיים (ככל הנראה) במקום השני עם שמינית גמר במפעל אירופי:

1 צפייה בגלריה
מסאי דגו
מסאי דגו
מסאי דגו
(צילום: גיל נחושתן )

דבר ראשון, להיכנס לנעליו ברק בכר זו משקולת מאוד כבדה שלא כל מאמן היה מצליח איתה, גם עם סגל מדהים, אבל דגו התחיל שנה בלי הכוכבים שהיו לבכר, וגם באמצע העונה נלקחו ממנו שחקנים כמו שרי (הקפטן) ודיא סבע, שהוא מנוע מאוד רציני בהתקפה. לכך התווספו פציעות של שחקנים משמעותיים כמו חזיזה, דוד ולאחר מכן פיירו שהיה בתקופת שיא מבחינתו במכבי חיפה, והיווה את הגורם המרכזי לצמצום כמעט חסר תקדים של 10 נקודות ממכבי תל אביב.
מסאי דגו אינו מאמן עם ניסיון בקבוצות גדולות, כמו שבכר הגיע מבאר שבע עם 3 אליפויות רצופות מאחוריו, וכאמור לא נבנתה לו על ידי קודמו קבוצה נוצצת אלא להפך - היו שינויים בעמדות מפתח כמו שוער, בלמים וקשרים. המחליפים עוד לא השתפשפו, וגם אלה שנשארו כבר רוויי הצלחות עם פחות רעב לעוד הישגים. נוסיף את אירופה, פגרה ארוכה שלאחריה הגיעו משחקים צפופים, עייפות, לחץ וכל מה שמסביב (אמנם אותם תנאים חלו גם על מכבי תל אביב, אבל עדיין, גם היא בקלות יכלה להיכשל בגלל אותן סיבות וזה כמעט קרה לה אם לא ערן זהבי הפנומן), אז ניתן לומר, שבכל קבוצה אחרת שהיא אינה מכבי ת"א או מכבי חיפה עונה כזאת יכלה להיחשב הצלחה אדירה.
האמת היא שזו באמת הצלחה אדירה גם במכבי חיפה. אין לי ספק שעוד עונה ודגו לוקח אליפות, כי בכל זאת, אין הרבה מאמנים שבעונה הראשונה שלהם מגיעים אחרי פירוק של קבוצה שלמה ומצליחים לקחת תואר, ואין הרבה מאמנים שבעונה כזאת מצליחים לסיים במקום השני, להגיע לשמינית גמר גביע אירופי וגם לנצח את מכבי תל אביב פעמיים.
בלי קשר, דגו הוא איש נפלא ושקט, שלא שומעים עליו בהקשרים שליליים שאינם קשורים למה שקורה במגרש, פשוט אדם מקצוען. מגיעות לו מחיאות כפיים. אין לי ספק שדגו עוד יצליח להגיע לתארים והישגים בקריירה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.