כשסגלי הנבחרות לקראת מונדיאל הנשים נסגרו, אפשר היה להתחיל לבדוק נתונים על הכדורגלניות השונות שישתתפו בו. נמצא ש-3 שחקניות ישחקו במונדיאל השישי שלהן (אף גבר לא עשה זאת מעולם!), 8 שחקניות במונדיאל החמישי, 25 שחקניות במונדיאל הרביעי, וכך הלאה.
כמובן שהמספר הכי גבוה הוא של הכדורגלניות שזהו המונדיאל הראשון שלהן. יש כאלה שהיו צעירות מדי כדי להשתתף בטורנירים הקודמים ויש כאלה שמשחקות בנבחרות שלא מעפילות באופן קבוע למונדיאל אך הפעם יזכו להיות שותפות למעמד. זה הזמן להכיר שמונה מתוכן:
1 צפייה בגלריה
מרתה
מרתה
נבחרת ברזיל
(צילום: EPA)

אלסיה רוסו (אנגליה)

הסופר-סאב האוליטמטיבית. בשנה שעברה עלתה מהספסל בכל ששת משחקיה של אנגליה ביורו, כבשה ארבעה שערים (כולל אחד מול שוודיה שהיה מועמד לשער השנה של פיפ"א), ונחשבת לאחת מכוכבות הזכייה בטורניר. בעקבות היעדרותה של בת' מיד, הרבה מהאחריות ההתקפית של תיפול על כתפיה ואין סיבה שהיא לא תעמוד בזה. את העונה הבאה היא כבר תיפתח במדי ארסנל, לאחר שעברה אליה ברעש תקשורתי גדול ממנצ'סטר יונייטד.

ברברה באנדה (זמביה)

בעיני רבים זמביה נחשבת לנבחרת החלשה במונדיאל, אך בחוד שלה משחקת כוכבת אמיתית. החלוצה של שנגחאי שנגלי הסינית פרצה לתודעה לאחר שכבשה שני שלושערים רצופים במסגרת אולימפיאדת טוקיו 2020, ותנסה לשחזר את ההצלחה גם במשחקים הקשים בשלב הבתים מול ספרד ויפן. במשחק ההכנה האחרון לפני הטורניר היא הבקיעה את שער הניצחון הסנסציוני מול גרמניה החזקה, כך שיש למה לצפות ממנה.
לינדה קייסדו (קולומביה)
אחת השחקניות המבטיחות בעולם הכדורגל, שרק לאחרונה חתמה בריאל מדריד הגדולה. בת 18 בלבד, וכבר עם ניסיון של ארבע שנים בליגה הקולומביאנית. רשימת ההישגים שלה לא נגמרת וכוללת שתי אליפויות, מלכות שערים של גביע הליברטדורס ופרס השחקנית המצטיינת של הקופה אמריקה (בגיל 17!). בבית האקזוטי אליו הוגרלה קולומביה (יחד עם גרמניה, מרוקו וקוריאה הדרומית), היא יכולה לבלוט במיוחד ולעזור לנבחרתה להעפיל לשמינית הגמר.

סופיה סמית' (ארצות הברית)

שחקנית העתיד של כדורגל הנשים בעולם. בגיל 22 היא תהיה החלוצה המרכזית של הנבחרת הטובה בטורניר, אחרי עונה מדהימה בה סיימה כשחקנית המצטיינת של ה-NWSL (ליגת הכדורגל האמריקאית). ילידת שנות ה-2000 הראשונה ששיחקה בנבחרת ארצות הברית מסומנת כאחת הפייבוריטיות לסיים כמלכת השערים של המונדיאל, וזו לא תהיה הפתעה גדולה אם תוביל את האמריקאיות לזכייה שלישית ברציפות. עם קבוצתה פורטלנד ת'ורנס היא כבר זכתה בכל התארים, ועכשיו הגיע הזמן לכבוש גם את הנבחרת.

סלמה באשה (צרפת)

רק בת 22 ובאמתחתה כבר ארבע זכיות באליפות וארבע זכיות בליגת האלופות. ככה זה שאת ילידת העיר ליון ומאז גיל 9 משחקת בקבוצת הנשים המצליחה ביותר באירופה. תואר אחד עם צרפת כבר יש לה - אליפות אירופה עד גיל 19 ב-2019, ומבחינתה הגיע הזמן לתואר ראשון גם עם הנבחרת הבוגרת. נבחרה לקבוצת השנה ב-2022 של הפדרציה להיסטוריה וסטטיסטיקה (IFFHS), ואם צרפת תגיע רחוק בטורניר, היא תיבחר גם לקבוצת השנה ב-2023.

פרנסיסקה נאזארת' (פורטוגל)

האישה הראשונה שהוחתמה על ידי סוכן השחקנים האגדי ז'ורז'ה מנדש (סוכנו לשעבר של כריסטיאנו רונאלדו) - משקולת די כבדה על כדורגלנית שהייתה בת 18 באותו זמן. אחרי חמש שנים בבנפיקה ליסבון, המעבר לליגה גדולה כבר מעבר לפינה, כשמונדיאל טוב בהחלט יכול לדחוף לזה. היא חלוצה שיכולה לתקוף מהמרכז או לחדור מהאגפים, אך לצערה פורטוגל הוגרלה לבית עם אלופת העולם ארצות הברית וסגניתה הולנד, כך שאולי לא תצליח להביא את עצמה לידי ביטוי.

קייטי מקייב (אירלנד)

השחקנית המבוגרת ביותר ברשימה (בקרוב תחגוג 28), וזאת שתזכה להוביל את אירלנד כקפטנית בטורניר הגדול הראשון של הנבחרת. נבחרה פעמיים לשחקנית השנה של ארסנל, לא דבר של מה בכך בהתחשב בעובדה שמדובר בקבוצה שמשופעת בכוכבות בינלאומיות. כאחת שנולדה לשחק כדורגל - יש לה עוד 10 אחים ואחיות (!), היא לא תסתפק רק בעצם ההעפלה לטורניר, ובהחלט יכולה לעבור עם הנבחרת את הבית הפתוח אליו הוגרלה.

קרולין (ברזיל)

רק במונדיאל הראשון ב-1991 נבחרת ברזיל שיחקה ללא פורמיגה האגדית, ו-32 שנים לאחר מכן הגיע המונדיאל השני בלעדיה. את מקומה במרכז הקישור תנסה למלא קרולין, שבשונה מפורמיגה גם יכולה לשחק כחלוצה. עם סיפור ברזילאי טיפוסי - בגיל 12 אושפזה בעקבות דלקות ברגליה והומלץ לה להפסיק לשחק כדורגל, היא לא אחת שמוותרת בקלות וכיום מככבת בקבוצת צפון קרוליינה מהליגה האמריקאית. את המונדיאל הקודם החמיצה בעקבות כישלון בבדיקת סמים, אך הפעם היא כבר לא תפספס את ההשתתפות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.