אחרי שלושה הפסדים רצופים בחוץ ביורוליג והפסד נוסף כואב בזירה המקומית לעירוני נס ציונה, מכבי תל אביב חוזרת לאולם הביתי שלה כשתארח הערב (21:05) את קאזאן במסגרת המחזור ה-14.
המטרה היא פשוטה, לחזור למסלול הניצחונות ולהימנע מהפסד שיגרום למפולת שלגים. הצהובים, בדיוק כמו הרוסים, מחזיקים במאזן של שבעה ניצחונות לעומת שישה הפסדים והם נמצאים במקום השמיני, אחד מתחת ליריבתם. אלה המפתחות שחייבים לשפר לקראת המשחק החשוב הערב.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב
ישובו למסלול הניצחונות? שחקני מכבי ת"א
(צילום: אורן אהרוני)

נאנלי חייב להתעורר

מי שמציג ירידה חדה ביכולת הוא ג'יימס נאנלי שסיים את המשחק מול ריאל מדריד עם שתי נקודות בלבד (1 מ-3 משתיים ובלי שום זריקה לשלוש) ו-4 עלוב במדד, זאת לעומת הממוצעים שלו בין מחזורים 3 עד 12 בהם רשם 14.9 נקודות ומדד של 16.4. מי שלא הראה סימני דאגה מכך הוא יאניס ספרופולוס שאמר במסיבת העיתונאים לפני המשחק: "שחקן יכול לקלוע 20 נקודות במשחק אחד ובמשחק שאחריו רק ארבע, אני לא מסתכל רק על הנקודות".
זה נכון שנאנלי מציג יכולת טובה גם באספקטים אחרים, כמו הגנה טובה או ראיית משחק ומציאת השחקן הנכון, אבל מכבי חייבת שיחזור לעצמו בהתקפה ובעיקר באחוזי הקליעה. בהפסדים לאולימפיאקוס (14 נקודות), אלבה ברלין (10) וריאל (2) קלע במצטבר 4 מ-16 לשתיים ו-3 מ-14 לשלוש. בכלל, העונה הוא רושם 33 אחוזים מהשלוש, זה לא מספיק והוא חייב לאפס את הידית.
5 צפייה בגלריה
ג'יימס נאנלי
ג'יימס נאנלי
הקליעה שלו בירידה. נאנלי
(צילום: EPA)

העצבים של ווילבקין

זאת לא פעם ראשונה שברגע שהמשחק לא הולך לכיוון הצהובים, סקוטי ווילבקין נגרר להתנהגות לא ראויה עם השופטים. יש כאלה במועדון שמייחסים את זה לעובדה שהוא ווינר ופשוט שונא להפסיד, אבל במשחק מול נס ציונה אפשר להגיד שזה כבר חצה את גבול הטעם הטוב. את הטכנית הראשונה שלו הוא קיבל אחרי שמחא כפיים לעברו של השופט, והוא לא הסתפק רק בזה. גם לאחר השריקה הוא המשיך למחוא בהפגנתיות, ובטכנית השנייה איבד כיוון לחלוטין כשעשה לעבר השופט תנועה מזלזלת בעקבות טענה לעבירה.
זה קרה במאני טיים, כשהצהובים כבר הצליחו לצמק להפרש דו-ספרתי ובלעדיו חבריו התקשו לתפקד. בקבוצה לא אהבו את ההתנהגות הזו ומצפים ממנו לחזור לתלם, למרות שיש חלק שטוען כי התלונות שלו היו מוצדקות.
5 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
לא רגוע. ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)

לאן ריינולדס נעלם?

זה לא סוד שבצוות המקצועי ציפו ליכולת טובה יותר מג'יילן ריינולדס, שחזר אל המדים הצהובים אחרי עונה אחת בבאיירן מינכן. הציפייה הייתה לקבל שחקן בשל ומנוסה יותר, אך בפועל הוא לקח צעד אחורה ומעמיד ממוצעים של 8.5 נקודות ו-4.7 ריבאונדים ביורוליג.
לפרקים הוא מציג יכולת משופרת, אבל לא מראה יציבות. אמנם בליגת העל הוא מצליח להיות יותר דומיננטי, אבל איכזב בגדול מול נס ציונה כשסיים עם 4 נקודות בלבד (1 מ-7 מהשדה) ב-23 דקות.
5 צפייה בגלריה
ג'יילן ריינולדס
ג'יילן ריינולדס
ג'יילן ריינולדס
(צילום: אורן אהרוני)

מאבדים את הראש

שני דברים מאוד הדאיגו והעסיקו את ראשי הצהובים השבוע. הראשון היה הרפיון והטעויות בדקות האחרונות מול ריאל מדריד, כאשר בקבוצה הדגישו כשהמטרה היא להישאר מרוכזים במשחק לאורך 40 דקות.
זה אולי נשמע מעט קלישאתי, אבל מי שראה את המשחק במדריד יבין בדיוק על מה מדובר, כשגם יאניס ספרופולוס וגם השחקנים נראו לא מרוכזים בחמש הדקות האחרונות. והשני היה ההתפרקות מול נס ציונה, משחק שבו הצהובים כבר פיגרו ב-17 הפרש. "ככה זה כשבאים לא מוכנים", אמר גורם במועדון לאחר המשחק.
5 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
איבוד פוקוס. יאניס ספרופולוס
(צילום: EPA)

נקודת האור הישראלית

אחרי הפציעה של רומן סורקין, נקודת האור מצד הישראלים הוא ללא ספק ג'ון דיברתולומאו. עד השחרור שלו לנבחרת ישראל הוא לא נספר כל כך ברוטציה של ספרופולוס, בדיוק כמו יתר הישראלים. השינוי התחיל במשחק מול אולימפיאקוס בו רשם 9 נקודות ב-13 דקות, מאז שחזר מהמדים הלאומיים ומהמשחק מול אסטוניה. הקפטן נכנס לרוטציה ביורוליג וקיבל קצת פחות מ-15 דקות מול ריאל מדריד, שיא עונתי עבורו.
עכשיו כשהביטחון שלו חזר, בקבוצה בונים עליו שיידע לתת את האקסטרה מהספסל, במיוחד לאור העומס בתקופה האחרונה.