בלגיה, שהגיעה למקום השלישי במונדיאל 2018, הלכה והזדקנה. הנבחרת של בניטו מרטינס הודחה בבושת פנים בשלב הבתים של מונדיאל 2022 לפני כשנה. מאז, רבים פרשו או לא הוזמנו - הזאר, אלדווירלד, מרטנס, ויטסל ועוד רבים וטובים. מהבודדים שנותרו הם קורטואה ודה-בריינה הפצועים, לוקאקו, ורטונחן ועוד כמה בודדים.
כבר עכשיו מחפשים את הסקורר הבא וייתכן שמצאו אותו. לואי סופנדה בן ה-20 מככב בלייפציג הגרמנית. סופנדה, מרוקי וקונגולזי במוצאו, מגיע אחרי שנתיים חלומיות בוויטסה ההולנדית ובליל הצרפתית. בינתיים נראה שהוא מתאקלם לא רע בכלל בגרמניה עם 14 שערים ב-23 משחקים, בהם ארבעה בליגת האלופות. הציוות שלו עם בנימין ששקו הסלובני הוא פשוט זיווג משמיים. השוורים כבר במקום השלישי בבונדסליגה ובשמינית גמר הצ'מפיונס.
1 צפייה בגלריה
סופנדה
סופנדה
סופנדה
(רויטרס)
למרות שהבקיע רק שני שערים בשש הופעותיו בבלגיה, מובן מאליו שסופנדה הולך להיות אחד מעמודי התווך של נבחרתו, אם ימשיך ביכולת זאת כמובן. אמאדו אוננה, אלקסיס סלמייקרס ועוד לפחות שלושה-ארבעה שחקנים בני 25 ומטה תפסו ויתפסו מקום בהרכב הנבחרת שמשנה את פניה לבלי הכר, אחרי שנים של קיבעון.
ויש גם מאמן חדש, דומניקו טדסקו, לשעבר בשאלקה ולייפציג. כמאמן שתומך כדרך חיים בשיטה הוליסטית שבה מגן יכול לתקוף וחלוץ להציל שער מהקו, שחקנים רב גוניים כמו שיש במשמרת הצעירה של בלגיה נחשבים בעיניו כחומר ביד היוצר. האם זה יעזור לבלגיה בטורניר היורו בקיץ הקרוב? לא ברור, אבל יש תקווה לעתיד.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.