אחרי שנובאק ג'וקוביץ' חזר בבושת פנים לסרביה, הבעיה הגדולה הבאה שאליפות אוסטרליה צריכה להתמודד איתה היא הקהל. ובמקרה הזה, אי אפשר יהיה לבטל את הוויזות של אלפי האזרחים שממלאים את מלבורן פארק. כעת, מעניין לראות אם הטרנד שהתפוצץ בימים האחרונים בגראנד סלאם יהפוך לדבר הגדול הבא ביציעים בכל העולם, כמו מחיאת הכף הוויקינגית שהכניסו האיסלנדים לחיינו, או אותן הוובוזלות הבלתי נסבלות ממונדיאל 2010 שכבר נכחדו מעולם הספורט.
קבלו את "סיווווווו". אין ממש דרך אחרת לתאר זאת. נסו להפיק את הצליל הארוך בקול עמוק, ותבינו מה שומעים חלק מהטניסאים באליפות אוסטרליה מהאוהדים. יודעים מה? פשוט דמיינו "בוז" ממושך, רק עם ס' בהתחלה. וזו בדיוק הבעיה: מה שאמור להיות קול עידוד וחגיגה, נשמע בדיוק כאילו הקהל מביע את כעסו על השחקנים, מה שמצליח להוציא אותם משיווי משקל. זה עד כדי כך מפריע, שהם כבר התחילו להתייחס לכך במסיבות עיתונאים אחרי משחקים.
4 צפייה בגלריה
ניק קיריוס
ניק קיריוס
מרוצה מהעניין. קיריוס
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
אוהדים
אוהדים
התופעה רק תלך ותתרחב במשחקים הבאים. אוהדים אוסטרליים והחגיגה הלא שגרתית
(צילום: gettyimages)
האחראי לכך הוא כריסטיאנו רונאלדו. לא פחות ולא יותר. מה הקשר שלו לטניס בכלל? אין קשר ישיר, רק שהקהל האוסטרלי התחיל משום מה להשתמש בהמוניו בחגיגה של הפורטוגלי - קריאת ה"סי!" הממושכת ("כן" בספרדית) שהוא משחרר לאוויר אחרי שערים, בזמן שהוא מבצע את הקפיצה המפורסמת שלו. איכשהו, ה"סי" הפך ל"סיו" במעבר מפורטוגל לאוסטרליה, שם התחילו במנהג כבר בגראנד סלאם של השנה שעברה, וסביר להניח שבגלל שהעניין קיבל הד תקשורתי כל כך גדול, התופעה רק תלך ותתרחב במשחקים הבאים ותזלוג לאצטדיונים וענפים נוספים.
רק שלפני כן, יהיה צריך להבהיר איכשהו לשחקנים מתי הקהל איתם ומתי לא. אנדי מארי הודה שהצעקות הללו הפריעו לו במהלך הסיבוב הראשון, ואמר: "זה ממש מעצבן. בהתחלה חשבתי שמדובר בקריאות נגדי, כי היו כמה אנשים שהפנו 'בוז' לעברי במהלך האימון. אחרי כמה פעמים הבנתי שזה לא העניין".
4 צפייה בגלריה
ניק קיריוס
ניק קיריוס
"זה ממש מעצבן". מארי
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו חוגג את השער השני
כריסטיאנו רונאלדו חוגג את השער השני
והכל "בגללו". רונאלדו
(צילום: רויטרס)
ניק קיריוס המקומי דווקא היה יותר מרוצה מהעניין, אמר שהאווירה במשחק שלו מול ליאם ברודי הייתה "כמו גן חיות", ואפילו נתן לאוהדים סיבה להיכנס לטירוף כאשר אחרי הניצחון חיקה את התנועה של רונאלדו לצלילי ה"סיו". ולמי שחושב שהערות מהשופטים יעזרו - הוא לא מכיר את אופי הקהל באליפות אוסטרליה. זה צפוי רק להדליק אותו.
פורסם לראשונה: 06:52, 20.01.22