על פניו, המעשה של יוסי אבוקסיס לא יפה ונראה כמו כמעט בגידה באוהדי בית"ר ירושלים. אבל אחרי מסיבת העיתונאים השכונתית של ברק אברמוב - מבינים שהסיפור יותר מורכב.
אברמוב החליט לשרוף את קשריו עם אבוקסיס בשידור חי, מה שמעיד על כך שאכן היו בעיות בין השניים שרק חיכו לסיבה להיפרד. אברמוב לא נשמע פגוע במיוחד מיוסי אבוקסיס, נראה שהוא גם שמח שהמאמן החליט לעזוב. כל צד יכול להציג את עצמו כנפגע מהסיטואציה: אבוקסיס מהאוהדים שקיללו אותו, ואברמוב על כך שהמאמן שלו התפטר אחרי שנים ארוכות של חברות. הם היו חברים כל כך טובים, עד שלא עצרו לנשום אפילו לדקה לפני שהחליטו ללכלך אחד על השני בפומבי.
2 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
חוזר הביתה. אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
זה בטח לא היה נעים לאבוקסיס לשמוע שבכל מקרה הוא היה הולך הביתה בתום העונה, ואם היה חותם בהפועל ת"א בקיץ, אף אחד לא היה כועס. אבל אף אחד לא יצא מנצח מהסכסוך המעיק הזה, ותרשמו - עוד תהיה סולחה בהמשך.
בכל הנוגע לתחנה החדשה, אפשר לומר שאבוקסיס מתאים להפועל ת"א ככפפה ליד. אין מאמן טוב יותר שהאדומים היו יכולים להביא בסיטואציה הנוכחית. זאת סיטואציה חלומית מבחינתם: פתאום עונה אפורה מקבלת צבע. הסמל חוזר לקווים, אפשר למכור עוד כרטיסים ולפנטז על הפלייאוף העליון. ואם זה לא יקרה, אז יש תקווה לעונה הבאה עם מאמן שזכה בתארים. לכך יש להוסיף את תחושת הניצחון על בית"ר ירושלים, אם דבקים בנרטיב שאבוקסיס רצה לעזוב ואברמוב רצה שיישאר.
ההחתמה ככל הנראה תכניס את הפועל ת"א לאופוריה, אולם מהר מאוד התוצאות ינחיתו אותה העל קרקע המציאות. יש לה סגל בינוני ביום טוב, וכזה שיספוג חמישה שערים בדרבי, במקרה הרע. אין לאבוקסיס שחקנים כמו ירדן שועה ועדי יונה, הוא יצטרך למצוא כוכבים חדשים באדום. בינתיים הצעירים שכיכבו במונדיאליטו מאכזבים, אבל אולי המאמן יצית בהם משהו שלא ראינו.
2 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
עשוי לאבד את הסטטוס המיוחד. אבוקסיס
(צילום: הפועל ת"א)
אבוקסיס והפועל ת"א תלויים אחד בשנייה, שניהם חייבים להצליח. המאמן יודע שעוד כישלון יקרב אותו למעגל המאמנים הגנריים של ליגת העל, אלה שעוברים מהפועל חדרה למכבי פ"ת ומנסים לשרוד. והפועל ת"א חייבת הצלחה כלשהי, לפני שהאוהדים יאבדו את מעט הסבלנות שעוד נותרה להם כלפי ההנהלה החדשה. האוהדים הבהירו למינצברגים כי מאמן כמו בורחה לאמה לא מקובל עליהם, והבעלים יישרו קו.
יוסי אבוקסיס שרף את עצמו בבית"ר ירושלים ובהפועל באר-שבע, מכבי ת"א ומכבי חיפה רחוקות מאוד ממנו. אם הוא רוצה להישאר רלוונטי, להישאר בסטטוס של מאמן בכיר, הוא חייב להצליח בהפועל ת"א. הציפיות ממנו כעת בשמיים, אפילו יותר מבית"ר ירושלים. הוא בא כסוג של משיח. כמאמן וכשחקן הוא ידע לעמוד בלחצים גדולים, אבל גם ידע להבהיר מתי לא נוח לו. אם יהיה רצף הפסדים, האוהדים יתחילו לקלל וקבוצה אחרת תקרוץ לו: מה אבוקסיס יעשה?