כולם עסוקים הקיץ בשתי סאגות עיקריות: סאגת קיליאן אמבאפה, שלוקחת ודי בצדק את רוב תשומת הלב התקשורתית (אגב, לפי דיווחים אחרונים החלוץ יישאר גם בעונה הקרובה בפ.ס.ז', כי בקיץ מחכה לו בונוס נאמנות בסכום "פעוט" של 70 מיליון יורו). 2. סאגת הארי קיין שיעזוב או יישאר בטוטנהאם.
אבל אבל יש סאגה שלישית, שלדעתי הרבה יותר מעצבנת, כי היא מראה על גרידיות חולנית ועל רצון לעשות עוד ועוד כסף בלי לחשוב על האוהדים והקבוצה. אני מדבר על סאגת מכירת מנצ'סטר יונייטד. או יותר נכון אי מכירת מנצ'סטר יונייטד.
1 צפייה בגלריה
אברהם וג'ואל גלייזר
אברהם וג'ואל גלייזר
אברהם וג'ואל גלייזר
(צילום: getty images)
לנוחיותכם, תקציר הפרקים הקודמים:
עוד בנובמבר הגלייזרים (האחים אברהם וג'ואל גלייזר) ששולטים במועדון כ־20 שנה הודיעו שיימכרו אותו בקיץ הקרוב. לקו הגמר הגיעו שניים: קבוצת הרכישה הקטארית בראשות הנסיך שייח אל ת'אני (אחיו של אמיר קטאר) אן בקיצור ג'ס, וג'יימס ראטקליף ששולט גם בניס מהליגה הצרפתית.
בכל יום מחדש יוצאים הדיווחים סביב השדים האדומים ש"מחר יתחיל לו עידן חדש" וסוף סוף הקבוצה תתן פייט ליריבה העירונית המרה סיטי. אבל הימים עוברים, הרכישה לא הושלמה ואני חושב שחוץ מהגלייזרים אף אחד לא מבין מה הולך שם. וזה משפיע על יונייטד באופן קריטי בשוק ההעברות.
יש שחקנים שיודעים שיונייטד רוצה אותם, אבל מכיוון שהמכירה עדיין לא הושלמה אז אי אפשר לקנות אף אחד כי אין מי שישלם (יונייטד עצמה בחובות של כ־300 מיליון פאונד), מה שכמובן מוביל למחאות אוהדים כמו שהיו בשבוע שעבר.
כרגע זה נראה כמו שחזור של החלק הראשון של קיץ 2022, כשיונייטד הייתה מעוניינת בהמון שחקנים אבל בסוף אף אחד לא בא. אם הסחבת בעסקת המכירה תיגרר יותר מדי, המאמן טן האח שצריך רכש (כמו שוער או חלוץ) נואשות, יגיד פשוט שנמאס לו ויניח את המפתחות. נכון שזה תרחיש די מפורך, אבל לכו תדעו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.