נראה שאנחנו מכירים את יובל זוסמן כבר המון שנים, אבל מדובר בסך הכול בבחור צעיר בן 25. מצד שני, הקריירה של הכדורסלן הישראלי ידעה כל כך הרבה עליות ומורדות עד כה, שמדהים לחשוב שהוא רק באמצע שלה. זוסמן נולד וגדל בנתניה, וכשהיה נער מכבי ת"א זיהתה את הכישרון והוא החל להתאמן באקדמיה שלה (2017-2015), כאשר בעונת 15/16 הוביל בהצלחה את קבוצת הנוער של הצהובים לזכייה בדאבל מרשים. הוא הושאל לעונת התחשלות ברעננה לפני ההשתלבות בקבוצה הבוגרת, וסייע לה לסיים במקום הראשון בעונה הסדירה בליגה הלאומית עם ממוצעים נאים של 11.7 נקודות למשחק, 3.6 ריבאונדים ועוד 1.8 חטיפות.
התקופה במכבי: בקיץ 2017, לאחר שכאמור הוכיח את עצמו, מכבי החליטה להעניק לפרוספקט הצעיר חוזה מבטיח לארבע עונות, מתוך ראייה לעתיד שהוא יהיה אחד מהעוגנים המרכזיים במועדון הצהוב לשנים קדימה. בעונתו הראשונה בבוגרים, זוסמן נבחר לתגלית העונה בליגת העל. הפריצה הגדולה שלו במכבי הייתה ב-2019, במהלכה הוביל את הצהובים להישג מרשים בניצחון חוץ ראשון לאחר 15 שנים על צסק"א מוסקבה, שקלע שיא יורוליג אישי של 15 נקודות ונבחר למצטיין. בנוסף זכה באליפות עם הקבוצה ונחשב בה כבורג מרכזי. באותו הקיץ זוסמן החליט להעמיד את עצמו לדראפט ה-NBA והופיע במדי קליבלנד בליגת הקיץ, אך לצערו לא הצליח להרשים את הצוות המקצועי.

1 צפייה בגלריה
יובל זוסמן
יובל זוסמן
יובל זוסמן
(צילום: עוז מועלם)

הפרק בגרמניה: לאחר שהבין שאינו מקבל תפקיד מרכזי אצל הצהובים, תחת המאמן בזמנו יאניס ספרופולוס היווני, ב-2021 הישראלי חתם בקבוצת היורוליג אלבה ברלין, יחד עם חברו תמיר בלאט (שחזר הקיץ אף הוא וחתם במכבי). זוסמן שיחק אצל הגרמנים במשך שנתיים, במהלכן זכה עם הקבוצה בדאבל, ובעונה החולפת העמיד ממוצעים של 8.8 נקודות למשחק, 1.9 אסיסטים ו-3.7 ריבאונדים בליגה, ו-6.8 נקודות ביורוליג. הקבוצה הגרמנית רצתה להשאירו לעונה שלישית, אך כאמור ההצעה המפתה מירושלים גרמה לחישוב מסלול מחדש.
"השנה תראו את יובל החדש": התרגלנו לכך שיובל זוסמן הוא בחור שקט ומופנם. זה התבטא במשחקים שלו. הרבה פעמים היה נראה שהוא אדיש ולא מעורב ופשוט נעמד בפינה ומחכה שהכדור יגיע אליו. כל כך הרבה פעמים תהיתי לעצמי מתי אראה אותו עם הקילר אינסטינקט שמאפיין את דני אבדיה, למשל, שפשוט לוקח את הכדור, רץ מגרש שלם ומטביע? האם דווקא השנה בבירה נראה גרסה חדשה ומשופרת שלו?
בשלוש העונות הקרובות זוסמן ילבש את הגופייה עם המספר 50 הכה מזוהה עמו, רק הפעם בצבע האדום של ירושלים. הוא ירוויח 1.5 מיליון דולר לאורך כל התקופה, מה שבהחלט מצביע על הבעת אמון אדירה של הצוות המקצועי של ירושלים, בראשות הבעלים החדש מתן אדלסון ומאמנה הסרבי של הקבוצה אלכסנדר דז'יקיץ', כאשר הם מקבלים שחקן בעל ניסיון של שש שנים ביורוליג, שמציג משחק לחימה והקרבה שתואם את הסגנון של הקבוצה ומעל הכול רוצה להוכיח את עצמו בפרק החדש בקריירה ולבנות שושלת אדומה שתשלוט בליגה ותזכה בתארים.
בעוד כחודש זוסמן יפגוש עם ירושלים את האקסית המיתולוגית למשחק הראשון ביניהן בעונה החדשה, ואיזה משחק זה הולך להיות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.