רבות דובר על משחק העונה בין מכבי ת"א למכבי חיפה, שנגמר בתבוסה כואבת עבור הירוקים וניצחון גדול לצהובים אך מעל הכל, היה זה נראה כמו שהסתמן בתור משחקם האחרון של אוסקר גלוך ונטע לביא, כל אחד בקבוצתו.
אוסקר גלוך - נתחיל מהקשר הצעיר. גלוך בן ה-18 עלה לכר הדשא בידיעה שמי שיושב ביציע הוא כריסטוף פרוינד האוסטרי, מנהלה המקצועי של קבוצתו העתידית של גלוך, רד בול זלצבורג. בלי שום קשר לנוכחותו של פרוינד ביציעי בלומפילד, גלוך פשוט עשה ככל העולה על רוחו על כר הדשא באצטדיון היפואי, ושיתוף פעולה מרהיב ויוצא מן הכלל עם חברו לקבוצה, פארפה גיאגון שעשוי להיכנס למשבצת שלו, נראה היה כמו עונש שקיבלה מכבי חיפה בשל היכולת הלא טובה שלה בכל התקופה האחרונה.
1 צפייה בגלריה
גלוך
גלוך
גלוך
(צילום: עוז מועלם)
ההגנה הירוקה פשוט נפלה שדודה לרגליי גיאגון וגלוך, שהעלו חיוך על פני המאמן הספרדי אייטור קראנקה, שניצח במאצ'אפ את שועל הקרבות הוותיק בכל הקשור למשחקי עונה, ברק בכר. בכר מבחינתו מסיים ערב מאכזב מאוד על הקווים, כזה שהוסיף להיות גרוע במיוחד לאחר ההרחקה שספג. לסיכום, גלוך יכול לעזוב בראש שקט לזלצבורג. התשתיות ומתקני האימון הסופר מקצועיים שנתונים תחת המועדון האוסטרי המעוטר, שידוע בשל חממת טיפוח עבור כדורגלנים צעירים יעשו רק טוב לגלוך, שמכאן יש לו רק לאן להתקדם.
נטע לביא - הקפטן בירוק היה צריך לעזוב עוד בתחילת חודש ינואר. רבים סברו שאחרי אותו דרבי 1:5 כבר נראה את לביא מנופף ידו לשלום מחלון המטוס, אך בחיפה עשו הכל על מנת להשאיר את הקפטן למשחק העונה החשוב מול הצהובים, שכאמור הסתיים במפח נפש. לביא היה נראה כמו הצל של עצמו, ולא הזכיר אפילו לא במעט את אותה יכולת מצוינת שהפגין מתחילת העונה. נכון, אי אפשר לבוא בטענות ובאצבע מאשימה כלפי הקפטן אחרי תצוגת הנפל של הירוקים, אך אם קיים אדם אחד בכל הסגל של בכר שאוהדי חיפה היו רוצים יותר מכל שיעיר ויטריף את השחקנים לעלות לכר הדשא ולהתפוצץ, הוא נטע לביא.
המשחק הזה סימל על כל תקופת הסחבת בין הקפטן לבין הקבוצה ובמיוחד את הרצון של לביא להיפרד ולעלות כבר על המטוס ליפן. אי אפשר לשפוט את לביא לגבי עזיבתו, יש שיצדיקו אותו ויש שירדו עליו בכל הנוגע לעצם היותו שחקן עתידי בקבוצת תחתית בליגה היפנית, אך עדיין חשוב לזכור לו רק את התקופה הטובה בה שימש כקפטן הקבוצה, שהגיעה לשיאה עם שתי האליפויות ושלב הבתים בליגת האלופות. נכון לינואר 2023, מכבי חיפה עדיין מוליכה את טבלת ליגת העל מבחינת קצב צבירת הנקודות האדיר שעשתה, אך מבחינת היכולת נראה כי אם האלופה תמשיך להציג כדורגל כה נרפה כמו עד עכשיו, חילופי המשמרות בינה לבין יריבתה המרה בצהוב לא יאחרו להגיע.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.