דני אבדיה עובר בימים אלה את עונתו השנייה ב-NBA, ועד כה הציג יכולת טובה כשחקן שעוזר בכל תחום במגרש. עם זאת, שיא הקריירה שלו בליגה עומד על 20 נקודות, עדיין מתחילת העונה שעברה במיאמי, ומאז הוא לא קלע סכום דומה לזה. נכון, מאז סיום מועד ההעברות אבדיה מראה יכולת מעודדת בוושינגטון, 6 משחקים רצופים של מספר נקודות דו ספרתי, אבל בהפסד האחרון בקליבלנד הוא חזר ל-0 ואסור שזה יקרה. אני עוד מחכה בקוצר רוח להתפוצצות של העילוי הצעיר, למשחק בו יקלע מספר נקודות אסטרונומי, שהוא יהיה הכוכב הבלתי מעורער של המשחק - ובשביל זה צריך דני לשפר דברים שאני בטוח שהוא מסוגל לשפר.
יד שמאל - כולנו מודעים לעובדה שדני אוהב ללכת ימינה, חזק עם יד ימין עם הפיזיות אל תוך השחקן. דני יהיה חייב ללכת יותר שמאלה, ובכללי להשתמש יותר ב-2 הידיים. ראינו כבר מהלכים בלתי שגרתיים בהם סיים יפה מאוד עם יד שמאל.

1 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה
(צילום: AP )

שלשות - זה לא סוד שהאחוזים של הישראלי לשלוש אינם אחוזים גבוהים, למרות שיש לו לא מעט זריקות פנויות מחוץ לקשת.
יצירתיות בהתקפה - הכוונה שלי היא למהלכים שאבדיה מבצע עם הכדור, כשעליו לייצר נקודות לעצמו או לחילופין לחבריו לקבוצה. אנו יודעים טוב מאוד מעונה וחצי ב-NBA שלדני יותר קל שיוצרים בשבילו, אבל דני צריך לקחת יותר על עצמו - ולהיות מגוון יותר. הנקודה הכי חשובה מבחינתי היא הזמן שבו הישראלי משחרר את הכדור מידיו. לפעמים דני ממהר להיפטר מהכדור, בזריקה קשה יותר - במקום לקחת עוד כמה שניות כדי לבנות לעצמו מהלך טוב יותר עם ריווח של חבריו, ובכך לנסות לדוגמה להשאיר את שחקן ההגנה מאחוריו, כמו שראינו המון פעמים במדי מכבי ת"א. אם ישפר אלמנט זה, הוא גם יאפשר לעצמו להפגיז במשחק כמות של 20 נקודות, וגם יגרום לחבריו לקבוצה לסמוך עליו יותר בהתקפה, גם כמוביל כדור שני - תפקיד אותו הוא כבר היום מבצע.
אקטיביות - הדבר החשוב ביותר בגזרת הישראלי. דני חייב לדרוש את הכדור יותר, לבוא לקבל את הכדור ולא לוותר על זריקות שהן שלו. כאשר הוא נוגע בכדור דברים טובים קורים, הבעיה היא שזה לא קורה לאורך כל המשחק, ואם בחצי הראשון הוא מאוד אקטיבי, יהיה אפשר להניח שבחצי השני אבדיה יהיה פסיבי יותר - דבר זה מונע ממנו להתפוצץ
חוצפה - רוב השחקנים ב-NBA חצופים, מה זה אומר? זה אומר לחשוב רק על עצמך, לבוא לקחת כדור ולזרוק אותו, בלי לדפוק חשבון, כדי לחשוב גם על הסטטיסטיקה האישית שלך. שלא תטעו, אני מאוד שמח שדני הוא שחקן קבוצתי שאוהב למסור ולשחק כדורסל חכם ביחד, לעומת זאת, כן הייתי רוצה לראות ממנו קצת יותר חוצפה, להמשיך לזרוק כשלא הולך - ושכן הולך, לא להפסיק לזרוק.
בשורה התחתונה, אבדיה הוא עדיין ילד, שנמצא כרגע תחת אור הזרקורים של הליגה הטובה בעולם. ונכון, במכבי הוא הראה מגוון רחב של כדורסל שעדיין לא הראה ב-NBA, אבל אסור לשכוח לרגע שהוא רק בהתחלה ושיש לו פוטנציאל ענק. בעזרת מוסר העבודה הנהדר שלו, הרצון להשתפר והעובדה שטובת הקבוצה היא שחשובה לו, יכולים להביא את אבדיה למקומות גבוהים שאף אחד לא ציפה שיגיע.
אנחנו נחכה בסבלנות, ולא נבקר אותו על כל מהלך שביצע או משחק פחות טוב עבורו - מכיוון שכמו שאמר דני באינסטגרם שלו - ״good things take time”. תמשיך להילחם דני, מאמינים בך.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.