אם היינו משחקים עכשיו משחק אסוציאציות קצר והייתם נשאלים על באיירן מינכן, סביר שהייתם עונים "מכונה", וזה הגיוני. כי גם את עונת 2021/22 היא התחילה בתור מכונה. בתחילת חודש נובמבר היא עמדה על ממוצע של 3.64 שערים למשחק בבונדסליגה, ואת שלב הבתים של ליגת האלופות היא סיימה במאזן מושלם: שישה ניצחונות בשישה משחקים, ומאזן שערים 3:22. היא הייתה מפלצת שערים שדרסה כל מה שזז.
באיירן מינכן היא עדיין קבוצה מפחידה מאוד עם כישרון התקפי בלתי נתפס, בהובלתו של רוברט לבנדוסקי, אבל משהו קצת חורק אצלה לאחרונה. היא ספגה 4:2 מבוכום לפני קצת יותר משבועיים. כולם ציפו שהיא תוציא את העצבים על זלצבורג בשמינית גמר ליגת האלופות, אבל המשחק הסתיים ב-1:1. במחזור הליגה האחרון הבווארים שוב זייפו עם 1:1 מול לברקוזן, כאשר תומאס מולר כובש שער עצמי ראשון בקריירה. הערב (שלישי, 22:00) היא חייבת להימנע מהדחה כבר בשלב שמינית גמר ליגת האלופות, ובשביל שזה יקרה היא צריכה לנצח את זלצבורג באליאנץ ארנה.
4 צפייה בגלריה
לבנדובסקי ומולר
לבנדובסקי ומולר
לבנדובסקי ומולר. צרות בגן עדן
(צילום: EPA)

הגאון קצת הגזים

יוליאן נגלסמן נחשב בצדק לגאון כדורגל על אף גילו הצעיר (יחגוג 35 ביולי הקרוב), הוא לא מסתפק במה שיש לו אלא תמיד מנסה לשדרג את קבוצותיו. מאז פגרת החורף הוא מנסה, עד כמה שזה נשמע מצחיק, להטמיע שיטה הרבה יותר התקפית בבאיירן מינכן, ועל פי דיווח של העיתון "בילד", השחקנים לא ממש מרוצים מכך.
"שחקני ההגנה מתלוננים שהמרחק בין הקישור להגנה גדול מדי, ועקב כך הם מוצאים את עצמם במאבקים של אחד על אחד מול שחקני היריבה, וזה גורם להם להיראות רע", נכתב. "הגישה התקפית מדי, ושחקני ההתקפה דורכים אחד לשני על האצבעות, זה מונע מהם להגיע ליותר מצבים ולכבוש יותר שערים". באיירן ירדה מממוצע של 3.64 שערים למשחק בנובמבר לממוצע של 3.04 "בלבד" עד כל העונה. זה עדיין יותר מליברפול וריאל מדריד, ההתקפות הטובות ביותר באנגליה ובספרד, אבל עדיין ישנה דאגה בגרמניה.
"האווירה בחדר ההלבשה לא טובה", נטען ב"בילד", "השחקנים מבולבלים מהשינויים התכופים שיוליאן נגלסמן עושה בטקטיקה הקבוצתית, הם לא מבינים למה הוא עושה כאלה שינויים במערך בשלב כזה של העונה, והשחקנים דואגים שזה ישפיע לרעה בליגת האלופות".
4 צפייה בגלריה
יוליאן נגלסמן
יוליאן נגלסמן
נגלסמן. אוהב לעשות שינויים, לא תמיד זה טוב
(צילום: רויטרס)
"נגלסמן מודע לבעיות בטקטיקה שלו", נכתב בהמשך הדיווח, "הוא יודע שהשחקנים קצת מבולבלים מהשינויים התכופים שהוא עושה בזמן האחרון, אבל הוא מתייעץ עם השחקנים הבכירים בסגל באופן קבוע על הטקטיקה, והם סומכים עליו".
אחרי ה-1:1 מול לברקוזן, נשמעו ביקורות יותר חריפות. הפרשן של ESPN, יאנוש מיכאליק, אמר: "לברקוזן הייתה טובה יותר והגיעה לה לנצח. חשבנו שבאיירן מינכן תוכתר באופן לא רשמי לאלופה כבר בחג המולד, זה לא קרה. היא עדיין תזכה באליפות, אבל זה יהיה קצת קשה יותר ממה שחשבנו. נגלסמן הוא מאמן מצוין, אבל הוא לא עושה עבודה מצוינת בבאיירן, השיטה שלו כרגע לא עובדת. יש גם בעיות בסגל: דאיו אופמקאנו ומרסל סביצר לא בעניינים, הכוכבים תומאס מולר ורוברט לבנדובסקי לא נמצאים בשיאם, נגלסמן לא מוציא את המיטב משחקניו". יחד עם זאת מיכאליק סייג: "כשמדובר בבאיירן מינכן, אי אפשר לדעת מה יהיה. הם פתאום יכולים להתאושש מזה ולשחק כמו שהם יודעים".
"יש סיבה לדאגה", אמר שחקן העבר והפרשן בהווה, דיטמר המאן, השבוע, "נראה שמשהו חסר בקבוצה, השחקנים משחקים בלי ביטחון לפעמים, הדברים לא הולכים להם כפי שהם רוצים. מול לברקוזן הם לא הצליחו למצוא פתרונות יצירתיים בהתקפה". נגלסמן נשאל אם הוא מרגיש לחץ וענה: "אני לא מודאג במיוחד מהיכולת שלנו, אתם לא צריכים ליצור אווירת פאניקה סביב באיירן ולצבוע את הכל בשחור כל כך מהר. מול לברקוזן היה חסר לנו הטאץ' האחרון בהתקפה".
4 צפייה בגלריה
לירוי סאנה
לירוי סאנה
סופסל מול לברקוזן. סאנה
(צילום: EPA)

המנהיג חוזר

באיירן מפציעות של שני שחקנים מרכזיים: השוער מנואל נוייר, והמגן הנפלא אלפונסו דייויס. נוייר, אחד המנהיגים של הקבוצה, נאלץ לעבור ניתוח בברכו לפני חודש. השוער בן ה-35 שוב הראה שהוא עשוי מחומרים אחרים וחזר לאימונים מהר יותר ממה שחשבו. הציפייה הייתה שהוא ייעדר משני המשחקים מול זלצבורג, אבל ייתכן שיהיה בסגל הערב ואולי גם בהרכב. "הוא נראה טוב באימונים, נראה שהוא חוזר לעצמו ולא איבד את האיכויות שלו. יכול להיות שהוא ישחק מול זלצבורג, נחכה ונראה", אמר המאמן ביום שישי.
הבעיה הגדולה יותר הם עם אלפונסו דייויס, המגן הקנדי הנפלא פורח במינכן אבל לא שיחק עדיין ב-2022 כי התגלו בעיות בליבו. נגלסמן סיפק לפני שבוע עדכון לא אופטימי על מצבו, והודה כי הוא לא יודע מתי דייויס אמור לחזור למגרשים: "משעמם לו בלי כדורגל", אמר המאמן, "אבל הוא צריך להיות כרגע תחת מעקב רפואי".
4 צפייה בגלריה
נוייר
נוייר
עשוי מחומרים אחרים. נוייר
(צילום: AP)
גם בלי דייויס ונוייר, באיירן מינכן אמורה לעבור את זלצבורג ולדלג לעבר שלב רבע הגמר. עם כל הכבוד לבונדסליגה ולאפשרות לאליפות עשירית ברציפות (שיא בחמש הליגות הבכירות), ליגת האלופות חשובה לא פחות עבור הקבוצה. לירוי סאנה לדוגמה לא שיחק מול לברקוזן ונגלסמן אמר כי הספסול שלו נבע מ"סיבות טקטיות", אבל בגרמניה מעריכים שהמאמן נתן לסאנה מנוחה לפני זלצבורג ולא רצה לסכן אותו.
ההדחה מול פריז סן ז'רמן ברבע הגמר בעונה שעברה עדיין יושבת לבאיירן בראש. רוברט לבנדובסקי היה פצוע ונעדר מצמד המשחקים מול ניימאר וחבריו, הפעם הוא לא מתכוון לתת לתואר לחמוק ממנו. "אנחנו פייבוריטים מול זלצבורג, וצריכים לנצח", אמר הפולני. הוא אמנם לא אמר את זה, אבל הוא יודע שמה שעמד בינו לבין כדור הזהב הוא זכייה בליגת האלופות, והדרך לשם מתחילה הערב.