הישג מרשים לוורוניקה גירנקו באליפות העולם בשחייה פראלימפית, שנפתחה היום (שני) במנצ'סטר, בריטניה. גירנקו (קלאס 2) ממועדון אילן חיפה, זכתה במקצה ה-50 מטר חזה במדליית ארד אחרי שהגיעה למקום השלישי בזמן של 1:21.31 דקות.
זוהי מדליה שנייה של ורוניקה באליפות עולם, לאחר שגם בפורטוגל זכתה במדליית הכסף במקצה זה. עמי דדאון קבע שיא אישי ב-50 מ' חזה בזמן 50.94 שניות שהקנה לו את המקום הרביעי. מאמנם של ורוניקה ועמי הוא יעקב ביננסון.
2 צפייה בגלריה
ורוניקה גירנקו
ורוניקה גירנקו
גירנקו בתום השחייה
(צילום: אסנת פליס דואר)
מ"מ יו"ר הוועד הפראלימפי משה (מוץ) מטלון: "כל הכבוד לורוניקה על ההישג. נבחרת השחייה שלנו תביא הרבה כבוד והישגים לתפארת מדינת ישראל".
באליפות העולם בשחייה במנצ'סטר, משתתפים 546 שחיינים המגיעים מ67 מדינות. הנבחרת הישראלית מונה שבעה שחיינים, שלושה המדליסטים מטוקיו, מארק מליאר, איאד שלבי ועמי דדאון, אריאל מליאר, יוליה גורדיצ'וק, ורוניקה גירנקו, כולם חברי אילן חיפה, המתאמנים עם המאמן הלאומי יעקב ביננסון, ואליהם מצטרף רון וולפורט, ממועדון מכבי וייסגל רחובות המתאמן עם גיא שחר.
2 צפייה בגלריה
איאד שלבי
איאד שלבי
נשא את דגל המשלחת. שלבי
(צילום פרטי)
ראש המשלחת היא ד"ר אסנת פליס דואר. שלבי היה זה שנשא את הדגל בטקס הפתיחה. הזוכים במדליות מקבלים גם בובת דבורה, סימלה של העיר מנצ'סטר.