אחת החגיגות המפורסמות לאחר הבקעת שער בליגה האיטלקית היא תנועת המסכה, השייכת לחלוץ הארגנטינאי של יובנטוס, פאולו דיבאלה. הוא נוהג לציין כיבושים כששתיים מאצבעותיו מכסות את החלק התחתון של הפנים, קצת מתחת לעיניו הבוהקות. אבל במחזור האחרון החליט דיבאלה שלא לחגוג, אלא להעביר מסר להנהלת יובנטוס שלא ממהרת להאריך את חוזהו, ולמעשה מסמנת לו את הדרך החוצה מהקבוצה.
דיבאלה מתוסכל מהמצב שבו הוא נמצא, גם משום שלפני מספר שבועות נדמה כי החוזה הגדול הבא כבר היה סגור. לפי הדיווחים בעיתונות האיטלקית, יובה הציעה לחלוץ שכר של כ-10 מיליון אירו לעונה עד שנת 2026, בצעד שאמור היה להפוך אותו למשתכר הבכיר במועדון. נכון לעכשיו מרוויח דיבאלה כ-7.5 מיליון, קצת פחות מהבלם ההולנדי מתיאס דה ליכט (8 מיליון), ומעט יותר מהקשרים אדריאן ראביו וארון ראמזי המועמד לעזיבה. ההערכה היא שעקב המצב הכלכלי הקשה בו שרוי המועדון, הוא מתקשה להציע לחלוץ סכום גבוה יותר (גם העובדה שלא ברור באיזה מפעל אירופאי תשחק יובנטוס בעונה הבאה לא עוזרת).

1 צפייה בגלריה
פאולו דיבאלה מאוכזב
פאולו דיבאלה מאוכזב
פאולו דיבאלה
(צילום: EPA)

כמו בכל נושא, גם כאן יש תומכים ומתנגדים. התומגים בהארכת חוזהו של דיבאלה סבורים כי תרומתו של החלוץ הארגנטינאי למועדון בשנים האחרונות הייתה ועודנה מספיק משמעותית, שיש לעשות הכל כדי להשאירו בטורינו. לראיה, הוא קיבל את החולצה מספר 10 ולעתים את סרט הקפטן, ומאז הצטרפותו ב-2015 סומן כסוג של יורש לאלסנדרו דל פיירו. מעבר לחמש אליפויות ועלייה לגמר ליגת האלופות, החלוץ בעל רגל שמאל הקטלנית כבש 111 שערים בכל המסגרות, ועד סיום העונה צפוי לעקוף את רוברטו באג'יו, בכבודו ובעצמו, ולהיכנס לטופ 10 בטבלת המבקיעים הגדולים של הגברת הזקנה בכל הזמנים.
המתנגדים טוענים כי מאז הגעתו של כריסטיאנו רונאלדו בקיץ 2018, המספרים של דיבאלה צנחו באופן משמעותי והוא לא חזר לעצמו גם אחרי שרונאלדו עזב. הוא הסתבך עם פציעות חוזרות ונשנות שלוודאי לא העשירו את דף הסטטיסטיקה או תרמו באופן חיובי על תוצאות האימפריה השוקעת. גם הציפייה לכך שדיבאלה יסחוב את הגברת הזקנה על גבו אחרי העזיבה של CR7 נידונה לכישלון, עם כל הכבוד לשבעת שעריו ב-16 משחקים בסרייה A. יובה מודל 2021/22 פתחה את העונה בצורה מזעזעת, ולמרות שהתייצבה לאחרונה במקום החמישי, היא עדיין רחוקה שנות אור מהמאבק על תואר האליפות. גם הסיכוי לזכות השנה בגביע האלופות נחשב כמטרה לא ריאלית.
נשאלת השאלה: בהנחה שלא יאריך חוזה ביובנטוס, לאן ילך דיבאלה? יובה רצתה למכור אותו לקבוצת פרמייר-ליג (בעבר הוזכר שמה של מנצ'סטר יונייטד כמועמדת לקלוט אותו), אך לפי דיווח בעיתון "קוריירה דלה סרה", דווקא אלופת איטליה אינטר סימנה אותו, ולא בפעם הראשונה, כשמי שאמור להחליף אותו ביובנטוס הוא חלוצה הסרבי של פיורנטינה, דושאן ולאחוביץ'.
ההערכה היא שאם יעזוב את יובנטוס בימים הספורים שנותרו עד תום חלון ההעברות, הדבר יהווה מסר לכך שיובנטוס מוותרת על שלושת התארים שהיא תיאורטית יכולה לזכות בהם (אליפות, גביע וליגת אלופות), ומתחילה לבנות את עצמה לעונה הבאה שתהיה מרתקת מתמיד בגלל פגרת המונדיאל בסוף חודש נובמבר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.