אתלטיקו מדריד זכתה באליפות בקיץ שעבר, אבל העונה האחרונה הייתה חלשה יחסית. משלב מוקדם היה ברור שתאבד את התואר, ורק בשבועות האחרונים היא הצליחה להבטיח לעצמה כרטיס לליגת האלופות. מה יקרה ב-2022/23? בואו נעיף מבט, ונתחיל בשחקנים המרכזיים:
ז'ואו פליקס: נרכש על ידי אתלטיקו בחלון ההעברות של קיץ 2019 מבנפיקה ב-126 מיליון אירו, שיא מועדון ואחד מסכומי ההעברה הגדולים בהיסטוריה. עד כה בליגה, הוא תרם בכל עונה נתון שערים חד-ספרתי, והציפייה ממנו היא להרבה יותר. יאן אובלאק: זכה 5 פעמים בתואר הסאמורה (השוער המצטיין של הליגה הספרדית), אבל בעונה שעברה ספג למעלה מ-40 שערי ליגה, לעומת פחות מ-30 או אפילו 20 פעם אחת. עדיין אחד הטובים בעולם. ריינילדו מנדבה: בלם/מגן שמאלי ממוזמביק שהגיע לאתלטיקו בינואר מליל. שיפר באופן משמעותי ומיידי את ההגנה, מה שבא לידי ביטוי במספרי הספיגה בליגת האלופות לפני החתימה שלו ואחריה (מעל לשער בבתים, פחות משער בנוקאאוט).

1 צפייה בגלריה
דייגו סימאונה
דייגו סימאונה
דייגו סימאונה
(צילום: רויטרס)

ישנם גם שמות מעניינים שהגיעו. הקשר האחורי הבלגי אקסל ויטסל הצטרף בהעברה חופשית אחרי שסיים חוזה בדורטמונד, וישמש גיבוי לז'ופרי קונדוגביה שהיה היחיד בתפקיד. המגן הימני הארגנטינאי בן ה-24 נאוהל מולינה נרכש מאודינזה אחרי עונה נפלאה של 7 שערים ו-3 בישולים, וינסה לפתור בעיה למאמן דייגו סימאונה: קירן טריפייר עזב בינואר מסיבות משפחתיות וחזר לאנגליה, דניאל ואס מוולנסיה שהחליף אותו נפצע במשחק הראשון ושימה ורסאליקו עבר לאולימפיאקוס.
יש נם מספר שחקנים בסימן שאלה: מאז 2016/17, אז שיחק בריאל מדריד, אלאברו מוראטה לא הגיע ל-15 שערי ליגה בעונה אחת, ומאז עבר גם בצ'לסי וביובנטוס ללא הצלחה מיוחדת. לא ברור אם סימאונה מעוניין להמשיך איתו; זה נכון גם לגבי סאול ניגס, שההשאלה שלו לצ'לסי הייתה כישלון מוחלט. למרות שהנתון שלו מדהים - בכל פעם שכבש במדי אתלטיקו, היא לא הפסידה, לא נראה שהוא בתוכניות; גם רודריגו דה פול עוד לא בטוח שימשיך, מאחר שהתרומה שלו בעונת הבכורה הייתה דלה מאוד, 3 שערים ובישול אחד.
וישנו עוד סימן שאלה גדול אחד: בימים האחרונים יש הרבה שמועות על מעבר אפשרי של כריסטיאנו רונאלדו ממנצ'סטר יונייטד לאתלטיקו מדריד. עם זאת, מסתמן שהקהל לא ייתן לזה לקרות. באחד ממשחקי ההכנה האוהדים הניפו שלט "לא לכריסטיאנו רונאלדו", והבהירו כי מי שהיה כוכב היריבה הגדולה ריאל מדריד לא יגיע אליהם. כזכור, בגמר ליגת האלופות ב-2016, אחרי שכבש פנדל, הוריד חולצה מול אוהדי אתלטיקו, ובעקבות שלושער מול אתלטיקו במדי יובנטוס הוא ביצע לעבר הקהל תנועה מתגרה.
אבל בסופו של דבר, המאמן סימואנה הוא הכוכב הגדול. הוא מאמן את אתלטיקו כבר יותר מעשור, ומבין 11 האליפויות של המועדון הוא אחראי על אחת כשחקן ושתיים כמאמן. עשר מתוך 16 ההופעות של הקבוצה בשלב הבתים של ליגת האלופות היו איתה על הקווים, והוא אחראי לשיקום אחרי החזרה מהליגה השנייה והפיכת אתלטיקו לאחד המועדונים הגדולים בעולם. לכן הוא נחשב לדמות היסטורית בתולדות אתלטיקו.
סימאונה השיג את כל התארים האפשריים עם הקבוצה, חוץ מליגת האלופות. אתלטיקו פיספסה שלוש פעמים: ב-1973/74 הפסידה לבאיירן מינכן במשחק חוזר אחרי 1:1 בראשון, ב-2013/2014 ריאל שברה לה את הלב, עם שוויון בתוספת הזמן וניצחון בהארכה, וב-2015/16 דרבי גמר נוסף הוכרע בפנדלים לטובת ריאל. אולי השנה?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.