הפתעות הענק כבר במחזור הפתיחה של המונדיאל השאירו אותנו פעורי פה ועם טעם של עוד, אבל לא בכדי דווקא הנבחרות האסייתיות הן אלה שעוצרות לנו את הנשימה. כי בניגוד לכל יבשת אחרת, כדי להגיע לגביע העולם הן צריכות לגבור על לא פחות מ-45 נבחרות שמתמודדות על 4 עד 5 כרטיסים בלבד – למפעל היוקרתי ביותר.
ימים ספורים משריקת הפתיחה של המפעל המרגש, הססגוני והצבעוני ביותר שקיים – וכבר אנו עדים לשתי הפתעות ענק, יש שיגידו – מהגדולות בהיסטוריה של המונדיאלים. זה התחיל עם שער של מסי, ועוד שלושה של חבריו שנפסלו עקב נבדלים. כשהניצחון הארגנטינאי כבר בכיס – ערב הסעודית, שהביאה אלפי, אם לא עשרות אלפי, אוהדים ירוקים לדוחא – הצליחה להפוך את התוצאה ולכבוש את המקום הראשון בבית בסנסציה לא פחות מהיסטורית. רק יום אחד עבר – ויפן, בליווי אוהדיה הרבים, מצליחה גם היא לבצע מהפך במחצית השנייה ולהכניע את הגרמנים בתוצאה 1:2 בדרך, אולי, להעפיל לשמינית הגמר בפעם הרביעית בתולדותיה.

1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת סעודיה עלי אל-בולאיהי עם מוחמד אל-עוויס
שחקן נבחרת סעודיה עלי אל-בולאיהי עם מוחמד אל-עוויס
מי היה מאמין?
(צילום: עוז מועלם)

לא בכדי ההפתעות הגדולות להן אנו עדים עד כה מקורן ביבשת אסיה – כדי להגיע לרגע הגדול הזה, ערב הסעודית ויפן שיחקו כל אחת 18 משחקים, בשני בתים שונים, וב-2 שלבי מוקדמות מפרכים כדי להעפיל. עבור נבחרות אסייתיות אחרות – כמות המשחקים בהם הן צריכות להתמודד כדי להיות עם סיכוי קטנטן להעפיל – יכול אף להגיע ל-22 (בהתאם לדירוג פיפ"א). אוסטרליה, לדוגמה, העפילה למונדיאל אחרי שהשתתפה בלא פחות מ-20 התמודדויות שונות, נגד נבחרות מיבשות שונות. לצורך השוואה, הנבחרות האירופיות צריכות לשחק עד 10 משחקים בלבד כדי להעפיל (למעט ליגת האומות), וכמובן שמספר המקומות השמור להן גדול בהרבה.
כשהדרך כל כך מפרכת והמשימה נראית כמעט בלתי אפשרית, נדרשת מהנבחרות השונות יכולת התמדה יוצאת דופן, כימיה ועבודת צוות, שבנייתן מתאפשרת בזכות אורך טורניר המוקדמות ומספר המשחקים הרב. כשהטורניר כ"כ אינטנסיבי וארוך – רק הנבחרות האיכותיות באמת יהיו אלו שיזכו במקום בגביע העולם, והן גם יהיו אלה שיצליחו לעשות היסטוריה, כמו סעודיה ויפן.
ובכן, הן לא היחידות. גם הנבחרות האפריקאיות עושות עבודה לא רעה בכלל במונדיאל עד כה, כשטוניסיה עומדת איתן מול הנבחרת הדנית שהגיעה לחצי גמר היורו האחרון, וכשמרוקו כמעט ומנצחת את סגנית אלופת העולם קרואטיה. סנגל כבר שלחה את קטאר הביתה, קל"ב. גם שם, אותן נבחרות צריכות היו להתמודד עם לא פחות מ-52 מדינות אחרות, בשלושה שלבי מוקדמות שונים – על חמישה כרטיסים בלבד.
אז מה יהיה לנו בהמשך הטורניר הסנסציוני, והאם גם נבחרות "קטנות" אחרות יהפכו לסינדרלות? נצטרך לחכות, לצפות, ולהתענג.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.