נבחרת ישראל כשלה, שוב, ולא העפילה לטורניר גדול, וכבר רוגשת בורסת השמות הדנה בזהות המחליף: ברקוביץ', בכר, מאמן זר. זה באמת ישנה משהו? כדי להצליח בפעם הבאה צריך שינוי עמוק ויסודי אשר ישפר את הכדורגל בישראל. כל שינוי בקצה הפירמידה לא יספיק. בלי הרבה שחקנים ישראלים המשחקים בשגרה בליגות הטובות בעולם לא נצליח להתמודד מול נבחרות איכותיות, בלי ליגה איכותית הנותנת במה לצעירים לא נצליח לגדל את השחקנים שיצאו לשחק באירופה. אז מה עושים? שינויים מהותיים וקיצוניים שישפיעו על הכדורגל הישראלי ולא רק על הנבחרת:
1. צמצום מספר הזרים בליגת העל (מקסימום 3-2 על המגרש בכל זמן), הרעיון הוא שהזרים שיגיעו יהיו באמת ברמה מעל הליגה ויוכלו לשפר את רמת שחקני הבית, ולא כמות גדולה של זרים בינוניים שלא מאפשרים לצעירים ישראלים לגדול. כן, זה יכול לפגוע בהצלחה של קבוצות ישראליות באירופה בטווח הקצר, אבל הנבחרת חשובה יותר.

1 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג
נבחרת ישראל
(צילום: AP)

2. ליגת מילואים של קבוצות ליגת העל, אשר בה ישחקו בכל רגע נתון לפחות 4 שחקנים בני 21 או פחות.
3. 0 זרים בליגה הלאומית, וחיוב כל קבוצה לשתף בכל זמן 4-3 שחקנים בני 21 או פחות.
4. עידוד אקטיבי של שחקנים צעירים לצאת לאירופה (גם לבלגיה, שווייץ ואוסטריה), כולל מענקים כספיים וליווי ותמיכה של אנשי מקצוע ישראליים.
5. טיפוח שחקני נוער ברמת הנבחרת ולא רק הקבוצות - כלומר, זיהוי מאגר של 100-80 שחקנים איכותיים בני 14-13 והשקעה בהם מטעם ההתאחדות: אימונים אישיים, מנטליים, ליווי מקצועי וכו'.
ומי יהיה אחראי על הפרויקט הזה? אני הולך להפתיע אתכם - דייויד בלאט. אולי הוא לא מבין בכדורגל, אבל בניהול ספורט הוא מבין וברמות הגבוהות ביותר. הוא יוכל לייצר מנגנון מקצועי ולבנות תהליכים ומדדים שיביאו לשיפור לאורך זמן. אין הכוונה שהוא יעמוד על הקווים בעצמו, את זה יעשה מאמן כדורגל (ישראלי לטעמי) - דייויד יהיה רק הפרויקטור להצעדת הכדורגל הישראלי לעתיד טוב יותר.
ונקודה אחרונה - מאמן צריך זמן לעבוד. כדאי שהמאמן הבא יקבל מינוי מראש ל-8-6 שנים, כאשר ברור לכולם שאף אחד לא מצפה לתוצאות בקמפיין הראשון. בקמפיין הקרוב חייבים לשחק רק שחקנים בני 25 ומטה, כי זה הזמן שלהם להשתפשף ברמת הנבחרת כדי שבקמפיין הבא יהיה שלד צעיר ומנוסה. ערן זהבי עשה רבות והוא עדיין שחקן אדיר, אבל כיוון שהמבט איננו לטורניר הקרוב אלא מעבר אליו, הוא צריך לרדת מהבמה בכבוד רב.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.