הישגים פנטסטיים לנבחרות ישראל באליפות אירופה שהסתיימה לפני זמן קצר בהולנד, ההישג מצטרפים למדליית הארד של נבחרת הנשים באליפות אירופה לבוגרים שהתקיימה ביוני בפורטוגל.
הנבחרת עד גיל 21 (תומר לונשטיין – גל מתתיהו; יונתן שליבוביץ – אופק סבח; ליה פטלקו – קורן רטר; קפטן: מושיקו מיוחס) זכתה זה במדליית זהב. הנבחרת שהוליכה את טבלת הנבחרות לאורך כל שבוע המשחקים והראתה כי ידה על העליונה, עמדה בלחץ עד הסוף וסיימה את האליפות כשידה על העליונה בפער ניכר מסגניתה הצרפתית. מדובר בסגירת מעגל מרגשת עבור הברידג' הישראלי, שכן הפעם האחרונה בה הנבחרת עד גיל 21 הצליחה לזכות במדליית הזהב באליפות הייתה לפני בדיוק 20 שנה. הנבחרת עד גיל 26 (אמיר עציון – עילי בנירי; אביב זייטק – ניר חוטורסקי; דניאל מסיקה – עידו מושקוביץ; קפטן: דני לונשטיין) מסיימת אליפות נהדרת כשהיא מצליחה להתברג על גבי הפודיום עם מדליית ארד.
1 צפייה בגלריה
נבחרת הברידג' עד גיל 21
נבחרת הברידג' עד גיל 21
נבחרת הברידג' עד גיל 21
(צילום: פרטי)
הישגים אלו מתווספים להישגים היפים של שתי הנבחרות האחרות (נבחרת עד גיל 31 במקום ה-4 ונבחרת עד גיל 16 שסיימה את התחרות במקום ה-6) כך שכל ארבע הנבחרות ששיחקו נהדר בכל ימי התחרות, הבטיחו ייצוג לישראל באליפות העולם שתתקיים בשנה הבאה.
ראובן בשביץ, יו''ר ההתאגדות הישראלית לברידג': "אנחנו מאושרים וגאים בנבחרות ישראל הצעירות שהגיעו עם רוח קרב לאליפות, חזרו עם הישגים מהדהדים והוכיחו כי הברידג' הישראלי על המפה. אפשר לציין בגאווה ענקית כי לראשונה כל שמונה הנבחרות הישראליות (4 נבחרות צעירות ו 4 נבחרות בוגרות) העפילו לאליפות העולם שתתקיים בקיץ 2023. מדובר בהישג חסר תקדים וגאווה עצומה להתאגדות ולכל עם ישראל".
מודי קניגסברג, נשיא ההתאגדות הישראלית לברידג:' "אין דרך לתאר את המתח לאורך כל התחרות וההתרגשות שאחזה בנו ברגע שהבנו שזהו זה, יש מדליות. השחקנים נתנו את הנשמה ואנו גאים בהם מאוד אבל צריך לזכור שמאחורי הקלעים יש עוד המון אנשים שהיו שותפים למאמץ ועשו הכל כדי שהנבחרות יקבלו את התנאים הטובים ביותר ויצליחו ברגע האמת. זה מתחיל בוועדת צעירים הנהדרת שידעה להרכיב את נבחרות החלומות שלנו, דרך המאמנים המקצועיים, ההנהלה התומכת, צוות המשרד שדואג לכל ההיבטים הלוגיסטיים, רכז נבחרות וראש המשלחת דני לונשטיין, הקפטנים המסורים וההורים. תודה לכולם, בהחלט יש תמורה למאמץ המשותף".
מושיקו מיוחס, קפטן הנבחרת עד גיל 21: "הנבחרת הצעירה מסיימת שבוע אינטנסיבי מאוד עם שליטה מוחלטת, כאשר כבר מהיום הראשון ועד לטקס הסיום, היא הצליחה לשמור על פסגת הטבלה. התחושות מדהימות, אנחנו שמחים ומאושרים מאוד, ובאותה נשימה מרגישים תחושת הקלה, שכן כמובן שאין משהו קשה יותר מלכבוש את המקום ה-1 בשלב מוקדם ולהצליח לשמור עליו. אני גאה מאוד בכל השחקנים שעמדו בלחץ האדיר והוכיחו שהשקעת האיגוד בצעירים עוד משלב בתי ספר מניבה פירות''.