עדי כץ סיימה הערב (שבת) במקום השישי בגמר הקרב-רב באליפות העולם בהתעמלות אומנותית. עבור הישראלית, מדובר בתחרות מתקנת לשנה הזו. המתעמלת בת ה-18, שהגיעה לגמר מהמקום השביעי לא רק שיפרה את המיקום מהמוקדמות וגם בכל אחד מהמכשירים, אלא הראתה שלמדה הרבה מאז נכנסה לקמפיין הזה והגיעה מוכנה לתחרות החשובה מכולן. היא אמנם לא זכתה בכרטיס למשחקים האולימפיים בפריז 2024 מאחר ולא הגיעה לפודיום, אבל ההמתנה בשנה אמורה לעשות לה רק טוב, בדרך אולי למדליות בענף, אליהן הייתה כה קרובה באליפות הזו.
באליפות אירופה שנערכה בתל אביב ביוני, הגיעה כץ כמתחרה השנייה, אחרי דריה אטמנוב שבסופו של דבר עלתה על ראש הפודיום בתחרות בישראל. כץ, לעומתה, עברה תחרות לא טובה, מלאה בלחץ והתרגשות, רשמה הפלות מכשירים ואי דיוקים, שגרמו לה לסיים רק במקום ה-11 ביבשת. חודש לאחר מכן, רגע לפני ההמראה למשחקי העולם באלבמה, ארה"ב, פריצת דיסק מנעה מכץ להצטרף אל אטמנוב לחזרה הגנרלית לפני אליפות העולם. פציעתה של אטמנוב הותירה את כץ כמתעמלת הבודדת היחידה - והפעם היא לא נלחצה מהמעמד ועמדה בו בכבוד.
2 צפייה בגלריה
עדי כץ
עדי כץ
עדי כץ בתרגיל הסרט
(EPA)
כץ פתחה את התחרות שלה במכשיר הסרט, שכזכור במוקדמות היא סיימה בו במקום הרביעי. במהלך התרגיל נרשמה תפיסה לא טובה אחת של המכשיר, אך היתר היה נקי ויציב מה שהעניק לה 29.750 נקודות. גם במכשיר החישוק סיימה כץ במוקדמות במקום הרביעי, וגם בגמר שמרה על תרגיל ללא שמיטת המכשיר עליו קיבלה 31.900 נקודות.
במכשיר הכדור כץ הציגה שליטה מרשימה עם תרגיל יציב, מדויק וגם כן בלי הפלות, בשונה מהמוקדמות בו הכדור ברח לה. היא קיבלה עליו 31.300 נקודות, ועלתה לתרגיל במכשיר האחרון- האלות. למעשה, זה היה המכשיר היחיד בו כץ לא העפילה לגמר בודד והגיעה לגמר נחושה לשפר את התוצאה. היא עשתה זאת כשהציגה תרגיל ברמה גבוהה ודרגת קושי גבוהה עם סיבובים רבים, אולם תפיסה גבולית באחת האלות גרמה לפגיעה בציון הסופי- 31.500 נקודות.
2 צפייה בגלריה
עדי כץ בתרגיל החישוק
עדי כץ בתרגיל החישוק
עדי כץ בתרגיל החישוק
(צילום: AFP)
סך הכל רשמה כץ 124.450 נקודות ואת המקום השישי, כאשר את המקומות הראשוניים תפסו מתחרות מאיטליה (מקום ראשון וחמישי), גרמניה, בולגריה ואוקראינה. הרוסיות והבלארוסיות עדיין לא חזרו להתחרות בשל ההשעיה של רוסיה על רקע תקיפת אוקראינה.
מאיגוד ההתעמלות נמסר: "עדי מסכמת את אליפות העולם עם הישגים מצויינים - העפלה לשלושה גמרים אישיים ולגמר הקרב-רב היוקרתי בו שיפרה את המיקום והציונים מהמוקדמות וסיום במקום השישי, מבחינתנו זה הישג נפלא לעדי שמצטרף כמובן להישגה של הנבחרת הקבוצתית אתמול".