אחרי 27 שנים - אחת השותפות המסחריות המפורסמות והגדולות בספורט העולמי - בין נייקי לכוכב הגולף טייגר וודס - הגיעה לקיצה.
האמת, זה היה באוויר בתקופה האחרונה ואתמול (שני) אישר זאת וודס בהודעה שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו: "לפני למעלה מ-27 שנים, התמזל מזלי להתחיל שותפות עם אחד המותגים האייקוניים ביותר בעולם. הימים שחלפו מאז היו מלאים בכל-כך הרבה רגעים וזיכרונות מדהימים. היה לי העונג לעבוד איתם לאורך הדרך".
3 צפייה בגלריה
טייגר וודס
טייגר וודס
סופה של תקופה. וודס
(צילום: REUTERS/Hans Deryk)
ההודעה הרשמית של טייגר וודס
נייק בתגובה פשוט מושלמת
מיד לאחר מכן, נייקי פרסמה פוסט משלה ברשתות החברתיות המאשרת את החדשות עם ההודעה: "זה היה סיבוב מטורף, טייגר". בהודעה הרשמית, נכתב בין השאר: "אתגרת את המתחרים שלך, את הסטריאוטיפים, את המוסכמות, אותנו, את עולם הגולף אבל בעיקר את עצמך".
וודס התחיל את השותפות שלו עם נייקי כשהיה בן 20, כשחקן די חובב ולא ממש מוכר, ובמהלך 27 השנים האחרונות קיבל על-פי הדיווחים מהחברה חצי מיליארד דולר. יש לציין כי לאורך הקריירה הפך שחקן הגולף האמריקאי לאחד הספורטאים המוכרים והרווחיים ביותר בעולם.
3 צפייה בגלריה
טייגר וודס
טייגר וודס
נמצא עם נייקי מגיל 20. וודס בתחילת דרכו
(צילום: J.D. Cuban/Allsport/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
טייגר וודס
טייגר וודס
מה הצעד הבא? וודס
(צילום: Glyn KIRK / AFP)
אחד המוצרים הכי נמכרים (וידועים) של נייק מאותה שותפות הייתה חולצת הפולו האדומה שלבש ביום האחרון של הטורנירים הגדולים. אגב, נייקי עצמה אישרה את ההודעה של וודס בפוסט עם תמונת וודס באותה חולצה אדומה שכל-כך מזוהה עימו.
עד כה לא דווח על עסקת חסות עתידית שעל הפרק, אך וודס עצמו רמז בפוסט הפרידה מנייקי כי "אנשים שואלים אם יש עוד פרק. כן, בהחלט יהיה פרק נוסף".
וודס בן ה-48, שנחשב כאמור לשחקן הגולף הטוב בהיסטוריה, זכה ב-82 תארים לאורך הקריירה שלו בסבב ה-PGA. כמו כן זכה ב-15 תארי מייג'ור, כולל חמש פעמים במאסטרס. בעבר נחשב לספורטאי הרווחי ביותר בעולם והיה הראשון שזוכה מנייקי לחוזה אימוץ של 100 מיליון דולר.