ניו יורק, מלבד שתי האליפויות שלה, זכתה בתואר "הלוזרית הגדולה של ה-NBA", אבל עושה רושם שהניקס של העונה הגיעו לנפץ מיתוסים. האם הקללה תוסר?
המועדון שנוסד ב־1946 ומשחק באולם שזכה לכינוי "האולם המפורסם בעולם" – המדיסון סקוור גארדן – שכח כבר את טעם האליפות. אחד המועדונים המפוארים והלחוצים ב־NBA כבר ממזמן הפך למקום שהשחקנים הבכירים בליגה מעדיפים להימנע מלהגיע אליו. פטריק יואינג הוליך את הניקס בפעם האחרונה אי שם במילניום הקודם לגמר ה־NBA, ומאז כלום.
2 צפייה בגלריה
ניו יורק
ניו יורק
ניו יורק בשיגעון
(צילום: Mitchell Leff / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
הניקס הפכו למועדון הלוזרי ביותר בליגה. מ־2013 עד 2023 הקבוצה מהתפוח הגדול לא הצליחה לרשום ניצחון פלייאוף אחד. אולם נראה שהפרויקט של תום תיבידו מתחיל לקצור את פירותיו:

"מי צריך כוכבים?"

בשנת 2018 צירפה ניקס שחקן אפרורי העונה לשם ג'וליוס רנדל, אשר בעונת 2021 פרץ לתודעה ואף נבחר למשחק הכוכבים ולשחקן המשתפר של העונה. רנדל הפך לשם דבר בליגה הזאת. העונה הוא מעמיד ממוצעים נהדרים של 24 נקודות 9.3 ריבאונדים. בכלל הוא הוא משתבח מעונה לעונה ומבסס מעמדו כשחקן מרכזי בליגה הטובה בעולם.
רנדל לבדו לא יגיע לכלום אלמלא החיזוק בדמותו של ג'יילן ברנסון. הרכז שמתנשא לגובה של 188 סנטימטרים ונבחר 33 בדראפט 2018 ע"י דאלאס מבריקס כלל לא היה אמור להיות כוכב. הוא שיחק 4 עונות לצד לוקה דונצ'יץ' והיה לשחקן סולידי בליגה. יש אף שיגידו לא רע ואולי אפילו די טוב. כשהניקס הציעו לו 104 מיליון דולר ל־4 שנים אמרו שזה שכר מוגזם. הניקס שיוועו לכוכב. קיוו לשם גדול שיגיע לעיר שלעולם לא ישנה אך כשלא מצאה כזה, הלכה לדמות אנדרייטד כמו ברונסון.
דאלאס סירבה להשוות את ההצעה וכנראה מתחרטת עליה עד היום. ברונסון מאז הגעתו לאולם שמייקל ג'ורדן הכי אהב לשחק בו הוא כוכב עם ותק של עשור בליגה. איכשהו, בקבוצה הכי לוזרית בליגה, ברונסון מתפתח כבורג מרכזי ונותן תצוגות אדירות ומביא את הניקס להישג שאוהדיה ואפילו ג'ואי מ-"חברים" לא ראו מ־2013 – וזה ניצחון בסדרת פלייאוף. הניקס עלו סיבוב והייתה תחושה שמשהו טוב נבנה בגארדן.
2 צפייה בגלריה
ג'וש הארט ניקס
ג'וש הארט ניקס
ג'וש הארט
(צילום: ELSA / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
ברונסון פתח את עונת המשחקים בסערה ומעמיד מספרים מטורפים: 27.6 נקודות, 3.8 ריבאונדים, 6.5 אסיסטים, 41.1% לשלוש ומוליך את הניקס למקום ה-4 ולמאזן של 33 ניצחונות אל מול 22 הפסדים. הוא מספק תצוגות אדירות ואף נבחר למשחק הכוכבים באינדיאנה. הקטע היפה הוא שאין זו רק סטטיסטיקה יבשה, הכל זה תוצר של עבודה קשה ומאמץ קבוצתי אשר מביאים תוצאות.
לקבוצה הזאת ישנם שחקנים משלימים איכותיים כמו מיצ'ל רובינסון שכאשר הוא בריא הוא שחקן הגנה נהדר, חוסם טוב ופינישר איכותי. הסנטר אייזיה הרנסטיין נותן מספרים לא רעים בכלל ומהווה שחקן משלים נהדר. בנוסף, הקיץ צירפה ניו יורק את אחד מהשחקנים המשלימים הטובים הליגה (ואחד הג'ינג'ים הבודדים בליגה) - דונטה דיוינצ'נזו – אשר מספק קליעה טובה מאוד משלוש, שחקן הגנה יעיל שיכול לתפקד בעמודת הקלע והפורוורד. הוא לוחץ טוב את השחקנים היריבים ובכך מחפה על ברונסון בהגנה.
אם כבר הגנה, אז אי אפשר להתעלם מאחד משחקני ההגנה הטובים בליגה. אני כמובן מדבר על הגארד הקשוח, ג'וש הארט, שנותן הכל על הפרקט ומאוד מאפיין את אופי הקבוצה. הוא שיחק עם ברונסון באותו קולג' ובכלל החיבור שלו לקבוצה טוב מאוד. הוא שומר אגסריבי, ריבאונדר איכותי שיכול לשים את הכדור בטבעת.
בחלון הטריידים שזכה לתואר אחד הכושלים בשנים האחרונות, הקבוצה מה"תפוח הגדול" הצליחה לשים את ידה על הפורוורד הוותיק – בוגדן בוגדנוביץ', הפורוורד או־ג'יי אננובי, אלקס ברקס והסנטר פרשס אצ'יווה. הרביעייה הזאת היא בדיוק מה שהניקס היו צריכים. בוגדנוביץ' הוא שחקן מנוסה שקולע כמעט 20 נקודות למשחק ויכול לצלוף נהדר משלוש (40.8% העונה). הוא שחקן מנוסה מאוד וכבר חווה פלייאוף. הוא פותר את בעיית הפורוורד שעולה מהספסל ומעניק למאמן עומק רב וניסיון שעשוי להשתלם לו בחודש מאי (הפלייאוף).
אננובי בעל מוטות ידיים עצומות של 2.29 מטרים נחשב לשחקן הגנה מרשים מאוד וגם הוא קלע שלשות נהדר. הוא בולט מאוד בקשיחות שלו ומהווה פתרון נהדר בעמדת הסמול פורוורד. הוא שחקן צעיר אך מנוסה וביחד עם הארט, רובניסון ודיבנסנצ'ו, לניקס יש הרכב הגנתי מרשים מאוד. ברקס ואצ'יווה נחשבים לשחקנים משלימים איכותיים בליגה הזו ובכך לקבוצה הזאת יש עומק רב וניסיון בכל עמדה.
מאמן הקבוצה מבלה כבר כמעט עשור וחצי בקבוצה, אבל ההישגים שלו הגיעו בראשית דרכו יחד עם הבולס של דרק רוז. מאז הוא התקשה להרים את הניקס. הוא נחשב למאמן קשוח מאוד שדורש משמעת הגנתית משחקניו.

אז מה יהיה בפלייאוף?

הניקס מודל 2024 היא קבוצה מאוד מוכשרת ובעלת כימיה. חיסרון של כוכב אמיתי אולי עשוי להתברר כבינגו בהמשך. החיסרון המרכזי הוא היעדר ניסיון בפלייאוף, אבל בוגדנוביץ' וגיבסון ינסו לחפות על כך. הליגה שהרגילה אותנו לקבוצות שכוללות אוסף של כוכבים עם אגו, לא ממש תקפה לניקס הנוכחית היות שמדובר בקבוצה שמשלימה את עצמה באופן נהדר.
במזרח שנשלט על ידי הסלטיקס, מילווקי ופילי וכוכבי על עשויים להרים מהמורות על הניקס בדרך חזרה אל קדמת הבמה וביטול הקללה. אולם גם מיאמי של אשתקד זכתה באליפות המזרח היישר מהמקום ה-8. אין לדעת מה יוליד יום, אך בבירור צריך לשים עין על הקבוצה שמתחילה להריח מרחוק את ריח האליפות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.