״ותנחשו מי נמצא שם? תעצמו את העיניים! הוא מעולם לא עזב!!! כריסטיאנו רונאלדו שוב גונב את ההצגה!!!״. על המשפטים האלה חתום השדר האנגלי פיטר דרורי רגעים ספורים לאחר השער הראשון של רונאלדו בבכורה המחודשת באולד טראפורד נגד ניוקאסל, רק אם הוא היה יודע כמה משמעות המילים האלה יקבלו, ממש כמה חודשים לתוך העונה.
כריסטיאנו רונאלדו חיפש אתגר חדש אחרי שנים חלשות ביובנטוס הדועכת, הוא הרגיש מיצוי וחיפש ריגוש חדש, אתגר גדול שיוכיח שהוא הגדול מכולם. הוא החל לפלרטט דרך התקשורת עם מנצ׳סטר סיטי - חלק יגידו שבכוונה כדי לגרות את אד וודוורד להחזיר אותו הביתה, חלק יגידו שאכן היו דיבורים רציניים עם הצד התכול של מנצ׳סטר, מה שבטוח, כולנו ידענו - רונאלדו הולך להיות ״המלפפון החם״ של הקיץ.
2 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
רונאלדו
(צילום: רויטרס)
אז פרגי האבא הרוחני לא יכל לסבול את המחשבה שהבן רונאלדו ישחק בפרמייר־ליג ולא בקבוצה שהיא מנצ׳סטר יונייטד ודאג לעשות את הגישור בין הצדדים שלאחר החתימה הודה הכוכב הפורטוגלי בראיון לתוכנית הטלוויזיה של יונייטד, על המעורבות של המאמן האגדי כשאמר: ״סיר אלכס הוא איש המפתח בחתימה שלי במנצ׳סטר יונייטד".
האוהדים כבר פנטזו על חזרתה של הקבוצה לפסגת הכדורגל האירופי והעולמי, לימים בהם הקבוצה שלהם דרסה כל מה שזז ומפריע לה בדרך למלא את ארון התארים, אך חלומות לחוד ומציאות לחוד. בפועל הקבוצה ממשיכה לדשדש גם אחרי חזרתו של הסקורר הגדול ביותר בכל הזמנים ולעיתים לא ברור למה, ובכן גבירותיי ורבותיי, תעלומה!
ניתן לחלק את העונה של רונאלדו לשני חלקים, או יותר נכון ניתן לחלק את רונאלדו עצמו לשני אנשים או דמויות, אם תרצו. ממש כמו דוקטור ג׳קיל ומיסטר הייד - רק דוקטור כריסטיאנו ומיסטר רונאלדו. הפורטוגלי מציג לראווה שתי דמויות מרכזיות בנובלה השנתית, מחד דוקטור כריסטיאנו, שאין ספק שהוא הדוקטור המוביל בתחומו, החלוץ הוותיק מספק את הסחורה, ומנפק מספרים נחמדים לגילו המתקדם ודואג גם לתת משמעות לשערים האלו, ראו ערך ליגת האלופות, שם הכוכב הפורטוגלי כבר סופר באמתחתו 6 שערים ב־6 משחקים - נתון אדיר לשחקן בן 37 ומעבר לכך יש ערך מוסף! ב־4 משחקים מתוך 6 כריסטיאנו דואג לספק גלגל הצלה ממשי לקבוצתו ברגעים שהיא במצוקה, מה הכוונה? כל ארבעת השערים נכבשו מול מתמודדות ישירות על הכרטיס לשלב שמינית הגמר ובנוסף, כל השערים נכבשו בדקות מכריעות והתגלו כשערי ניצחון או מצילי נקודות.
ואם זה לא מספיק לכם כדי להשתכנע שהכוכב אכן חזר במלוא כוחו, אז הנה עוד קצת מספרים שיגרמו לכם להאמין שפיטר דרורי צדק שאמר ״תעצמו את העיניים, הוא מעולם לא עזב!״ - כריסטיאנו גם אחראי על 12 שערי פרמייר־ליג מתוך 24 משחקים בהם שותף (50%) מסך המשחקים ששיחק ביחס של משחק כן/משחק לא - מאזן נפלא גם כן ביחס לגילו המתקדם ובנוסף, מאז חזרתו לשדים האדומים בתקופתו של סולשיאר על הקווים יונייטד מצליחה לנצח אך ורק שרונאלדו כובש, כלומר רונאלדו לא כובש = ונייטד מאבדת נקודות, וכך קרה בבצורת הראשונה של החלוץ האגדי, למעשה, מאז השער מול ווסט האם – חודש שלם בו יונייטד משיגה נקודה בודדה!!! מ־12 אפשריות. ההשפעה של רונאלדו סטטיסטית בהצלחה בליגת האלופות ובשמירת הקבוצה במירוץ ל׳טופ 4׳ היא מעבר למשמעותית ובעלת הטלת ספקות.
2 צפייה בגלריה
הארי מגווייר
הארי מגווייר
הארי מגווייר
(צילום: getty images)
מאידך, בצד השני של התעלומה הזאת, יש את מיסטר רונאלדו, האנטי-תזה לדוקטור, הוא הדמות השנייה של כריסטיאנו, ואם לפשט, הדוקטור נמצא במגרש והמיסטר מתקיים מחוץ למגרש, ולמה הכוונה? רונאלדו מתחילת העונה מספק כותרות שליליות מחדר ההלבשה, בין אם בכל סערת היחסים הרעועים עם הארי מגוויר הקפטן ולכאורה פילוג חדר ההלבשה למחנות בעדו ונגדו, שב"מירור" האנגלי פורסם על "מאבק כוחניות" בין רונאלדו למגווייר על רקע בקשתו של ראנגניק, דווקא מרונאלדו להיות מנטור לצעירים כמו ראשפורד וגרינווד ומעבר לזה, אף דובר לכאורה על בקשה של ראנגניק ממגווייר לוותר על סרט הקפטן לזמן מה ולהעבירו לרונאלדו.
בנוסף פורסם באתר "ספורט מול" שמגווייר מרגיש מעורער במעמדו מכיוון שהשחקנים רוחשים לו פחות כבוד מאז הגעתו של רונאלדו, שהפך להאיש אליו נישאות עיניי השחקנים באופן טבעי.
ואם לא די בכותרות ובעיות מחדר ההלבשה, גם בעיתונים ופנאלים שונים בערוצי הספורט רונאלדו סופג אש. ב"גרדיאן" האנגלי פורסמה הכותרת: "רונאלדו הוא הבעיה הכי גדולה של המאמן הבא של יונייטד" - והסבירו שבעקבות גילו המתקדם והיעדר ההגנה שהוא מבצע, או יותר נכון לא מבצע, והבעיה להסתגל לשיטות טקטיות מודרניות, תהווה בעיה גדולה מנשוא עבור מי שיעמוד על הקווים באולד טראפורד בעונה הבאה.
הבא לירות חצים על רונאלדו הוא שחקן ליברפול בעבר ופרשן "סקיי ספורטס" בהווה ג'יימי קראגר, שאמר עליו "יונייטד עשתה טעות גדולה שהחתימה אותו בקיץ, ותעשה טעות גדולה יותר אם תשאיר אותו בעונה הבאה".
אין ספק שרונאלדו לא כתמול שלשום ולצד המספרים המעניינים והמכריעים הוא גם חווה ירידה דרסטית ביכולת כיבוש השערים שלראשונה מאז תחילת שנות ה-2000 הוא לא מגיע לרף 10 השערים עד חודש מרץ במסגרת הליגה (דאג מול טוטנהאם לכבוש שלושער ולהעלות מאזנו ל12 שערי ליגה). ומעבר לכך, כותרות שליליות מחוץ למגרש לא מוסיפות או עוזרות לנו לשפוך אור על תעלומת האיש הכפול שמציג אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.