המתאגרף האגדי פלויד מייוות'ר סייר היום (רביעי) במסגרת ביקורו בישראל בבנק הדם הלאומי החדש של מד"א ברמלה ובמוקד החירום של איחוד הצלה, ופגש צוותים שיצאו להציל חיים בשבת הרצחנית של ה-7 באוקטובר.
מייוות'ר, שנחת אתמול בארץ במסגרת חלק הטור העולמי שהוא מקיים, היה מהראשונים להביע תמיכה בישראל אחרי מתקפת הטרור על ישובי עוטף עזה, ואף שלח לארץ ציוד, מזון ואספקה ​​אחרת, כולל אפודים חסיני כדורים, עבר חיילי צה"ל.
3 צפייה בגלריה
פלויד מייוות'ר
פלויד מייוות'ר
מייוות'ר יחד עם הצוותים ברמלה
(צילום: שאול גולן)
"ממשיכים לחקור וללמוד על העולם יחד עם הקבוצה שלי בטור השנתי שלנו", כתב מייוות'ר בפוסט שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו. "כעת המסע שלי הביא אותי לישראל. אנו נרגשים ללמוד עוד על ההיסטוריה של המדינה ולהרחיב את הידע שלנו. בואו נפיץ אהבה וחיוביות ביחד".
באותו פוסט תמיכה שהעלה עם פרוץ המלחמה כתב מייוות'ר: "אני עומד לצד ישראל. חמאס אינו מייצג את העם הפלסטיני, הוא ארגון טרור שתוקף חיי חפים מפשע. אני בעד כל בני האדם ומאחל לחזרתם הבטוחה של כל האמריקאים והישראלים וכל אדם שנלקח כבן ערובה במהלך פשעי המלחמה הנוראיים הללו".
3 צפייה בגלריה
פלויד מייוות'ר
פלויד מייוות'ר
"המסע שלי הביא אותי לישראל". מייוות'ר והפמליה שלו ברמלה
(צילום: שאול גולן)
במהלך הביקור של מייוות'ר במוקד החירום "איחוד הצלה" נרשם רגע מרגש, כאשר המתאגרף כיבה את הנרות שדלקו על עוגת יום הולדת ענקית, שהוכנה על ידי מתנדבי הארגון לציון יום הולדתו ה-36 של המתנדב דולב יהוד, שיצא להציל חיים ב-7 באוקטוב ונחטף על ידי המחבלים. ״אני יודע מה זה להיות אבא, אני מעריץ גדול של אבי היקר ואני מתפלל יום יום שיבוא השלום ולחזרתו של דולב לילדיו היקרים". אמר פלויד.
אלי ביר, נשיא ומייסד איחוד הצלה: "היה לנו הכבוד לארח היום את פלויד מייוות'ר, האיש המדהים הזה, ידיד אמיתי של איחוד הצלה ושל עם ישראל, שהגיע לארץ במיוחד כדי לחבק ולהביע תמיכה וסולידריות. זהו כבוד גדול עבורנו ואנו אסירי תודה על תרומתו הנדיבה".
3 צפייה בגלריה
פלויד מייוות'ר במטה איחוד הצלה
פלויד מייוות'ר במטה איחוד הצלה
פלויד מייוות'ר במוקד החירום של איחוד הצלה
(צילום: קשורת איחוד הצלה)
אלי פולק, מנכ״ל איחוד הצלה: ״שמחתי להעניק לפלויד את מגן 'הצלת החיים'. אני מודה לפלויד על התמיכה הגדולה באיחוד הצלה בפרט ובעם ישראל בכלל".
סיפור האהבה בין ישראל למייוות'ר החל לפני יותר משנה. הוא הגיע בנובמבר 2022 לביקור מפתיע. היה בכותל המערבי, הסתובב בשוק מחנה יהודה וביקש המלצות לשווארמה ממעריצים, והיה אורח של חברו אקסבייר מנפורד בדרבי התל-אביבי בכדורסל בעונה שעברה. התמונה שהעלה בפוסט התמיכה שלו עם פרוץ המלחמה הייתה מהביקור בכותל המערבי.
בעקבות התמיכה שלו בישראל, זכה בדצמבר באחרון הספורטאי בן ה-46 להרבה כבוד, בטקס התרמה מיוחד שהתקיים בפלורידה, ובו זכה בתואר "אלוף ישראל". האירוע הופק על ידי "חברים של מגן דוד אדום באמריקה", ונכחו בו מאות אורחים, בניהם סלבריטאים יהודים כמו השחקנית עמנואל שריקי וכוכבת הטיקטוק מונטנה טאקר. במהלך האירוע גייס מד"א כ-4 מיליון דולר.