בשבוע הבא, ערב השנה החדשה, צפויה להתחולל היסטוריה ישראלית גדולה בצפון ת"א. בזה אחר זה יגיעו לכאן טניסאים מובילים בדירוג העולמי, וביניהם הסרבי המפורסם והאהוב – נובאק ג'וקוביץ'. וכאן תמו להן המילים החמות על טורניר TEL AVIV WATERGEN OPEN, שיתקיים במתחם אקספו.
המטרה הייתה טובה – להשיב לישראל לאחר שנים רבות טורניר טניס עולמי (ATP 250) יוקרתי ומסקרן, ולהביא קצת אבק כוכבים לצפיפות, לחום ולבלגן שנקראים מדינת ישראל. כלי התקשורת סיקרו בהרחבה את הגעת הטורניר, נותני החסות עמדו בתור והמוני חובבי טניס המתינו בסבלנות לכל פיסת מידע שתעזור להם ולילדיהם הנלהבים להיות עדים מקרוב להיסטוריה שעתידה להתרחש כאן בקרוב.

1 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
(צילום: גטי אימג'ס)

וכאן התחיל הברדק של חברת ההפקה. פעם אחר פעם, כמו תקליט שבור, המידע שהועבר לקהל היה שגוי, חלקי, מטעה או לא עדכני. הבלגן החל כבר בשלב המוקדם, בו פורסמה באתר הרשמי רשימת מחירי הכרטיסים, בהתאמה לימי התחרות. חובבי הטניס שמחו, כיוון שסוף סוף, לאחר ימים רבים של שקט מצד המארגנים, הייתה דרך לתכנן את קניית הכרטיסים ולדעת על איזה יום להתנפל ועל איזה יום עדיף לוותר בתחרות. בנוסף, הובטח לקהל כי מכירת הכרטיסים לטורניר היוקרתי תחל בשבוע הראשון של ספטמבר, כך שיהיה מספיק זמן להיערך.
המכירה החלה בפועל רק ב-12.9, ופורסם כי ניתן יהיה לרכוש כרטיסים משמונה בבוקר בדיוק. וכך, המוני חובבי טניס נלהבים המתינו בסבלנות והקליקו על האתר בשעה הצפויה – רק כדי לגלות שחמש דקות קודם מרבית הכרטיסים הטובים כבר אזלו, כנראה ע"י ארגוני הטניס השונים שקיבלנו הטבה מוקדמת או בעלי הון מקורבים להפקה. זוכרים את מפת מחירי הכרטיסים שפורסמה יממה לפני פתיחת הקופות? ובכן, מסתבר שהיא הייתה 100% טעות. ואת זה גילו חובבי הטניס כשנכנסו לרכוש כרטיס וגילו גם כי מרבית הכרטיסים כבר אזלו וכי טווחי המחירים כלל לא תואמים לטבלה שפורסמה, כפי שהזכרנו, באתר הרשמי של מארגני התחרות. ומה הייתה תשובת ההפקה? "הטבלה עלתה כניסיון ולא אמורה הייתה להתפרסם".
אך לא כאן תמו ההפתעות מצד ההפקה. חובבי הטניס הרבים שרכשו כרטיס במיטב כספם ליום השלישי של התחרות (27.9), שתחילתו עפ"י הכרטיס הנה ב-12:00 בצהריים, הופתעו לגלות כי ימים לאחר רכישת הכרטיס – עודכנה שעת הפעילות לאותו היום ל-20:00 בערב. קנית כרטיס לסשן של יום שלם? קיבלת שעתיים של טניס בלילה בלבד. ובגין איזה תרוץ? יום חג. נכון מאוד. המארגנים "שכחו" שמדובר בערב חג, מכרו כרטיסים ליום שלם ורק לאחר ימים ספורים עידכנו כי היום השלם הפך לערב בודד וחלקי. אך האם הגיע פיצוי לרוכשים? כמובן שלא. האם הגיעה התנצלות? כמובן שלא. שקט דומם ויחס מזלזל מצד חברת ההפקה, פעם אחר פעם.
וכך ממשיך הטורניר, שעוד לא החל, להוות אכזבה ארגונית עצומה למעריצים. חברת כרטיסים שלא יודעת לספק פרטים ולקבל נתונים מחברת ההפקה, עמודי רשת חברתית שלא מספקים תשובות לקהל ובעיקר עסוקים במחיקת תגובות וחסימת אפשרות ליצירת קשר ובסופו של דבר – אוהדים מתוסכלים, מבולבלים ובעיקר כועסים, שציפו לקבל אווירת גראנד סלאם תל אביבית ועתידים להסתפק בקרנבל של בושה, כחול-לבן.
הקהל הישראלי רגיל שדורכים עליו. אך כולי תקווה כי חברת ההפקה תשכיל להתייחס בצורה נאותה ומקצועית לפחות לספורטאים הגדולים שעתידים לנחות כאן. אחרת, אנחנו מתקרבים לתקרית בינלאומית מביכה ולטורניר שעוד לא החל וכבר מסתמן כאכזבה יוצאת דופן.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.