6 צפייה בגלריה
מת'יו ואן דר פול
מת'יו ואן דר פול
ואן דר פול כואב, אחרי הנפילה
(צילום: AP)
הוא נחשב לכוכב העל של האופניים, בכל הגרסאות. הוא זכה בקטע בטור דה פראנס, לבש את החולצה הצהובה והחליט לפרוש מהמרוץ החשוב ביותר באופני כביש כדי להתמקד במשחקים האולימפיים בטוקיו, באופני הרים. אבל דקות אחרי תחילת מרוץ אופני ההרים, החלום של מת'יו ואן דר פול נגוז.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
ההולנדי בן ה-26 התרסק עם האופניים בקפיצה מסלע, באחת הירידות הראשונות. אף שנראה נאנק מכאבים הוא עלה בחזרה על האופניים, והתקדם מהמקום האחרון אל בין 15 הראשונים. אבל זה כבר לא הספיק למי שזכה בארבע אליפויות עולם בסייקלו-קרוס, גרסה אחרת של אופניים. ואן דר פול פרש, בלי מדליה.
6 צפייה בגלריה
מת'יו ואן דר פול
מת'יו ואן דר פול
ואן דר פול מתרסק עם האופניים, מיד לאחר הפתיחה
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
מת'יו ואן דר פול
מת'יו ואן דר פול
חזר לאופניים, ואחר כך פרש
(צילום: AP)
במדליית הזהב זכה כוכב אחר, צעיר יותר. טום פידקוק חגג עם הדגל הבריטי על קו הסיום, כשהוא עוצר את השעונים על 1:25:14 שעה. לבריטניה זהו זהב היסטורי באופני הרים, וזהב שלישי בטוקיו, אחרי הניצחון הבוקר של השחיין אדם פיטי ב-100 מטר חזה ושל טום דיילי ושותפו בקפיצות למים. גם פידקוק מצטיין בכל גרסאות האופניים, וזכה באליפויות עולם לצעירים הן באופני כביש, הן באופני הרים והן בסייקלו-קרוס.
במקום השני, 20 שניות אחרי פידקוק, סיים מתיאס פלוקינגר השווייצרי והארד הלך לדויד ואלרו סראנו מספרד. במקום הרביעי סיים רוכב אופני ההרים המעוטר בהיסטוריה, נינו שורטר. השווייצרי, שבאמתחתו זהב, כסף וארד מהאולימפיאדות (וגם 11 מדליות זהב מאליפויות העולם), הוביל בתחילת המרוץ אבל בגיל 35 לא הצליח לזכות במדליה רביעית. לפני שנתיים, אגב, הוא הסתבך לאחר שחשף את ישבנו מול הבית הלבן, במחאה נגד הנשיא דאז דונלד טראמפ. אנדריי סינק, מועמד אחר למדליה, פרש בעקבות פנצ'ר.
6 צפייה בגלריה
טום פידקוק
טום פידקוק
טום פידקוק. להט על המסלול
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
נינו שורטר
נינו שורטר
נינו שורטר. זהב, כסף, ארד - ועכשיו מקום רביעי
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
שלומי חיימי
שלומי חיימי
שלומי חיימי. אחרון מבין המסיימים
(צילום: איגוד האופניים)
הישראלי היחיד שרכב אי פעם במשחקים האולימפיים באופני הרים, שלומי חיימי, סיים במקום ה-33, בהפרש של 11 דקות ו-44 שניות מפידקוק. חיימי בן ה-32, שזכה שמונה פעמים באליפויות ישראל, זינק מהמקום ה-36 והתקדם בדקות הראשונות משמעותית אל 20 הראשונים.
אבל בהמשך המרוץ בטוקיו הוא הידרדר בדירוג ולא הצליח לשפר את דירוגו מריו 2016, אז סיים במקום ה-29. למעשה הוא דורג אחרון מבין המסיימים - שניים כאמור פרשו (ואן דר פול וסינק) ושלושת האחרונים "הופרשו" כחלק מהתקנות.