הזכייה באירוח המונדיאל הייתה רק הפתיח לקראת ההשתלטות הקטארית על הכדורגל העולמי. היריבות עם סעודיה ואיחוד האמירויות על לשיפור מעמדה בעולם המערבי גרמו לקטאר לשחד את כל מי שרק אפשר כדי לזכות באירוח המונדיאל, לרכוש את פ.ס.ז' ולארח כל טורניר ספורט בינלאומי שרק אפשר, וכמובן לתת חסויות כספונסרים ברחבי היבשת למותגי העל בכדורגל האירופי. האם למישהו אכפת שזו מדינה שתומכת בטרור ובעת עבודות הבנייה לקראת ההכנות למונדיאל נהרגו שם יותר מ־6,500 פועלים? לא בטוח בכלל.
מלחמת היוקרה של המפרץ הפרסי בין איחוד האמירויות, קטאר וערב הסעודית חדרה ממזמן ללב המיינסטרים העולמי. איך אפשר לקנות אהדה ותדמית נקייה אם לא על ידי השקעות ענק בתחום הספורט, זו הדרך הטובה ביותר.

1 צפייה בגלריה
אצטדיון כדורגל בהקמה בקטאר
אצטדיון כדורגל בהקמה בקטאר
אצטדיון כדורגל בהקמה בקטאר
(צילום: gettyimages)

בסעודיה משקיעים מאות מיליוני דולרים כל שנה בחיזוק הליגה המקומית שנחשבת לחזקה ביותר במזרח התיכון, ושמו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן הסעודי נקשר כמה פעמים ברכישת מנצ'סטר יונייטד וניוקאסל.
בבעלות הנסיך הסעודי עבדאללה בן מוסאעד נמצאת שפילד יונייטד. שר הספורט הסעודי ומי שנחשב לאחד האנשים המשפיעים בענף הכדורגל במזרח התיכון, טורקי אל-שייח', הפך באוגוסט לבעלים של אלמריה הספרדית.
ב־2008 רכשה משפחת אל נהיאן, מהמלוכה מאבו דאבי, את מנצ'סטר סיטי, ומאז השקיעה סכומי עתק במועדון ממנצ'סטר, ומאז פרסה את זרועותיה על לא מעט מועדונים ברחבי העולם.
הקטארים בתחילת שנות ה־2000 הקימו את אקדמיית הכדורגל "אספייר", שהיא אחת מהמתקדמות בעולם, כאשר עלות הקמתה נאמדת ב־כ1.3 מיליארד דולר, כדי לחזק את הכדורגל המקומי – ולהביא את אנשי המקצוע הטובים ביותר ואת השחקנים הצעירים הטובים ביותר.
השיא מבחינת הקטארים הגיע בשנת 2010, כנבחרו לארח את מונדיאל 2022, ובמהלך השנים התברר שהם השיגו זאת בעזרת שוחד.
בשנת 2011 רכשה משפחת המלוכה הקטארית את פריז סן ז'רמן, ובקיץ האחרון אף בנתה קבוצת חלומות שבהחלט תהיה חלון הראווה הקטארי לקראת המונדיאל הביתי.
השייח' נאסר אל-ח'אליפי, שהוא גם הבעלים של רשת הספורט הגדולה במזרח התיכון, ביאן ספורט, המחזיקה בזכויות השידור הבלעדיות של משחקי כדורגל בזירה הבינלאומית, ואפשר לומר שהיום הוא מאנשי הכדורגל החזקים בעולם.
תוסיפו לכך שחברות רבות מהמדינות הללו שנמצאות בבעלות משפחות המלוכה משמשות ספונסריות של מועדוני על ברחבי העולם, ומזרימים סכומי כסף דמיוניים.
בנוסף לכל מארחים את הטורנירים הנחשבים ביותר בכל ענפי הספורט, ובונים בעזרת הכסף הגדול של המפרץ נבחרות, קבוצות ויחידים שמתחרים בטורנירים בינלאומיים.
יש פה מאבק משולש בין סעודיה-קטאר-איחוד האמירויות על יוקרתו של העולם הערבי, ועל מאבק מי תשקיע יותר ותהיה והכי חשוב מי תנקה את התדמית הבעייתית.
נראה די מפתיע שדווקא המדינה הקטנה ביותר מבין השלוש היא זו שהצליחה לקבל את אירוח המונדיאל. למרות שזו מדינה שתומכת בטרור, לא קיימות בה זכויות אדם, ואלפי פועלים נהרגו בה במהלך העשור האחרון בעת עבודות ההכנה לקראת המונדיאל. זה נורא שהדברים הללו לא מפריעים לאף אחד, וגם אם מפריעים? הכסף קונה את שתיקתם.
התמיכה בטרור, השוחד לראשי פיפ"א, פגיעה בזכויות אדם ומותם של אלפים. שום דבר לא באמת גרם למישהו לחשוב בפיפ"א שיש להזיז את המונדיאל מקטאר. הקטר הקטארי דוהר בכל הכוח ולא נראה שיש כוח שמסוגל לעצור אותו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.