אלכס דה מינור עשה היום (רביעי) סוף לקאמבק המרגש של רפאל נדאל, כשניצח את הספרדי 5:7, 1:6 בסיבוב השני בטורניר ברצלונה. נדאל, שזכה 12 פעמים בעבר בטורניר הזה, חזר אתמול לשחק על חימר לראשונה מאז רולאן גארוס 2022 וניצח בסיבוב הראשון את פלאביו קובולי, אבל כאמור נכנע היום למדורג 11 בעולם, שהפך לאוסטרלי הראשון אי פעם שמנצח את רפא.
זה היה הטורניר השני של נדאל בן ה-37 ב-2024 והראשון מאז ינואר, אז הגיע לשמינית גמר ב-ATP 250 בבריסביין. נדאל, שכרגע מדורג רק במקום ה-644 בעולם, מתהדר במאזן של 5:67 ב-17 הופעות בברצלונה, שם זכה לראשונה בתואר ב-2005 ולאחרונה ב-2021.
2 צפייה בגלריה
נדאל מתוסכל
נדאל מתוסכל
הפעם האחרונה בברצלונה? נדאל מתוסכל
(צילום: Pau BARRENA / AFP)
2 צפייה בגלריה
נדאל מתוסכל
נדאל מתוסכל
הקהל הריע לו לאחר ההפסד. נדאל
(צילום: REUTERS/Albert Gea)
הקהל הביתי הריע לו ממושכות אחרי ההפסד, בידיעה שזה אולי משחקו האחרון בקריירה בטורניר הזה. רק השבוע, במהלך ריאיון בספרד, חזר "השור ממאיורקה" על מה שהצהיר במאי אשתקד: "זו הולכת להיות השנה האחרונה שלי על מגרשי הטניס. אני אתן הכל ואפרוש בסוף השנה בלי מחוות. אהיה תחרותי עד הרגע האחרון. היו לי שנתיים קשות אחרי ניתוח ירך, וזה קשה כי הגוף לא עושה מה שהראש רוצה. התקדמתי מעט מאוד בחודשים האחרונים".
נדאל, כידוע, נחשב לאחד משלושת הטניסאים הגדולים בתולדות הענף, יחד עם נובאק ג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר. את 14 מתוך 22 תארי הגראנד סלאם שלו הוא השיג על החימר ברולאן גארוס, ארבעה באליפות ארה"ב, שניים באליפות אוסטרליה ושניים בווימבלדון.
בשנים האחרונות, לצער אוהדיו הרבים, גופו די נחרב. הוא סבל מפציעות חוזרות ונשנות בברכיים, שבר מאמץ בצלעות, מתיחות בשריר הירך האחורי ובעיות בשרירי הבטן - וזו רשימה חלקית בלבד.