תארו לכם משחק בכדורגל בין מכבי תל-אביב להפועל באר-שבע, לו יש תאריך ושעה מסודרים מראש ומתבטל בדקה ה-90 בגלל טופס רישום זרים. כתוצאה מכך, נמנע ממחצית כמות השחקנים של אחת הקבוצות לעלות אל כר הדשא, ולמרות שהקבוצה המארחת כבר מחכה ומוכנה - המשחק כאמור לא יוצא לדרך.
2 צפייה בגלריה
שחקניה הניגרים של הפועל באר-שבע
שחקניה הניגרים של הפועל באר-שבע
לא הגיע השחרור שלהם. שלושת שחקניה הניגרים של באר-שבע
(צילום: באדיבות איגוד הכדוריד)
הסיפור הזה קרה אתמול (שני) בליגה השנייה בכדוריד, כשמכבי ת"א ומ.כ ב"ש, שתי מועמדות לעלייה לליגת העל, היו אמורות להיפגש במחזור פתיחת הליגה ב-20:30 באולם התיכונט. אלא שלקבוצה הדרומית, לה שלושה שחקנים ניגרים, לא הופיעה בטענה שהאישור הבינלאומי שלהם עדיין לא הגיע.
"השחקנים פה כבר מספטמבר, מתאמנים. חודש וחצי אני מנסה להשיג את האישור הזה", מספר רוני טסלר יו"ר הקבוצה מבירת הנגב. "שילמתי 9,000 פרנק שוויצרי להתאחדות העולמית כדי להשיג את האישור. עד אתמול בשעות אחר הצהריים התכתבתי עם האנשים מאיגוד הכדוריד הישראלי".
טסלר פנה בפעם האחרונה לאיגוד בשעה 16:29 עם ההודעה הבאה: "לא קיבלנו שחרור בינלאומי עד רגע זה עבור שלושת הזרים מניגריה. אין באפשרותי להעמיד שביעייה למשחק. מבקש לדחות אותו". איגוד הכדוריד עצמו פנה מספר פעמים בחודש האחרון על מנת לקבל את השחרור הבינלאומי של הניגרים ולא נענה עדיין בצורה מלאה.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א בכדוריד
שחקני מכבי ת"א בכדוריד
במכבי ת"א כועסים
(צילום: באדיבות איגוד הכדוריד)
לדבריו של טסלר, הכול כבר היה מוכן למשחק, רק האישור עדיין לא הגיע. "הזמנו הסעה, אוכל, הכול. איגוד הכדוריד באמת ניסה לעזור, שלחו מיילים למי שצריך. רק אתמול בלילה הגיע השחרור של שחקן אחד מתוך השלושה. באירופה מקבלים מהר, באפריקה זה סיפור אחר. אין לי מה לעשות בלי שחקנים זרים בליגה הזו", הסביר טסלר את הסיטואציה.
מהצד השני, במכבי ת"א זועמים על האירוע הלא שגרתי. "רק ב-16:45 קיבלתי הודעה מאיגוד הכדוריד על כך שהמשחק מבוטל כי בבאר-שבע הודיעו שהם לא יכולים להעמיד קבוצה, חסרים להם הזרים", אומר יו"ר מכבי ת"א, איל פרולינגר. "הזוי. מה אכפת לי? מודיעים דבר כזה שלוש שעות לפני משחק? בבאר-שבע עוד אומרים שזה לא אשמתם, הם מנסים מספטמבר להשיג את האישור".
פרולינגר מספר שכבר שכר את התיכונט, החליף ימים עם הפועל ת"א המתאמנת גם כן באולם וכי קבוצתו הייתה מוכנה למשחק במועד הנקוב. "השחקנים של הקבוצה שלי כבר היו בדרך כאשר באיגוד אמרו לנו שלבאר-שבע יש רק שלושה שחקנים. הצעתי לקיים משחק אימון במקום, אמרו שגם לזה אין להם מספיק שחקנים. אני לא מבין למה הם לא מסודרים, למה עושים דבר כזה בדקה ה-90. אם קבוצה לא מופיעה, זה שווה ניצחון טכני".
"איל יכול לרצות עד מחר ניצחון טכני", מגיב טסלר לדבריו של פרולינגר. "זה לא בשליטתי. האיגוד היה צריך להילחם שידחו את המשחק. אני רוצה לעלות לליגת העל. השקעתי כסף בקבוצה, הבאתי שחקנים. בגלל האישור משהו התפספס".
טסלר מוסיף שמנקודת מבטו שלושה זרים הם חצי קבוצה ומתעקש שעל המשחק להתקיים ספורטיבית במועד אחר, עם הגעת שני האישורים לשחקנים הנוספים. "עולים ליגה דרך משחקים, לא דרך בית משפט", הוא אומר.
אז בית משפט בכדוריד עדיין אין, אבל מחר בבוקר המאוחר תתכנס ועדת הליגה וגביע של איגוד הכדוריד בשל המקרה. בין היתר יוחלט האם אכן מכבי ת"א תקבל את הניצחון הטכני בשל ביטול המשחק בהתראה מאוחרת או שייקבע תאריך חלופי למשחק חוזר בין שתי הקבוצות. בכל מקרה קיים אצל שתיהן כעס אחת כלפי השנייה בשל האירוע.
תגובת איגוד הכדוריד: "צר לנו על הסיטואציה. ועדת ליגה וגביע של איגוד הכדוריד תדון מחר בגורל המשחק".