שיראל טגניה היא תלמידת כיתה ז' בבית הספר זבולון המר בלוד. הוריה עלו בצעירותם מאתיופיה והיא כבר נולדה בעיר. כמו רבים מבני ובנות העדה, שיראל חוותה לעתים קשיים להשתלב לצד מחסור בפעילות חיובית לשעות שאחרי הלימודים. השנה החלה להשתתף בתוכנית הכדורסל להעצמת נערות "מלכת הסלים", והיא מעידה על שינוי גדול מבחינתה: "מעולם לא חשבתי שכדורסל זה בשבילי, אבל היום אני כבר שואפת להיות שחקנית מקצועית. זה נותן לי ביטחון וגם מחזק את הקשר שלי עם החברות בבית הספר. בנוסף אני מרגישה שהכדורסל גם מגבש את המשפחה, כי מאז שאני בקבוצה אני יוצאת לשחק עם האחיות הקטנות שלי, שרוצות להיות כמוני, ואבא שלי מאמן אותנו. אז זה מחזק אותנו כמשפחה".
תמיר סמנדר הוא נער על הרצף האוטיסטי הלומד בכיתת תקשורת בשכבת י"א בבית הספר קשת בירושלים. השנה החל להשתתף בתוכנית "שווים ניצחון", במסגרתה פועלות קבוצות כדורגל לנערים עם צרכים מיוחדים, המשלבות בפעילותן גם העצמה ומענה רגשי. תמיר מספר שהוא תמיד אהב כדורגל, אבל לפני שהקבוצה החלה לפעול, לא הייתה הזדמנות לו ולחבריו לשחק ולהשתלב בקבוצות קיימות.
2 צפייה בגלריה
יובל אטיאס
יובל אטיאס
שיראל טגניה
(צילום: יובל אטיאס)
מחנכת הכיתה מספרת: "בפעם הראשונה נוצרה הזדמנות אמיתית עבור תמיר וחבריו להביא לידי ביטוי את היכולות והכישרונות כשחקני כדורגל, ללבוש מדי שחקן, להשתתף בטורנירים ולפגוש קבוצות ממקומות שונים בארץ. זה מחזק אצלם ערכים וכישורי-חיים חשובים שיש להם השפעה על כל תחומי החיים, כמו חיזוק הביטחון, ההערכה העצמית ועוד".
ביום רביעי הקרוב יעלו תמיר ושיראל אל הבמה בבית הנשיא בירושלים, ויקבלו מנשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג ומרעייתו מיכל את פרס "אות הנשיא להתנדבות" בשם עמותת שער שוויון, אשר בתוכניותיה הם משתתפים.
2 צפייה בגלריה
יובל אטיאס
יובל אטיאס
תמיר סמנדר (ראשון מימין)
(צילום: פרטי)
העמותה מפעילה כ-500 קבוצות בבתי ספר מהגולן ועד אילת, המשלבות בפעילותן ספורט, חינוך, העצמה והקניית ערכים, לילדים ובני נוער מאוכלוסיות שונות ומגוונות – יהודים וערבים, דתיים וחילונים, בנות ובנים ואפילו צעירים על הרצף האוטיסטי. מעל 1,000 מתנדבים פעילים בתוכניות העמותה ברחבי הארץ, ועל כך זוכה העמותה, בשנת הפעילות ה-16 שלה, לקבל את אות הנשיא להתנדבות.
לירן ג'רסי, מייסד ומנכ"ל שער שוויון: "זהו כבוד גדול עבורנו כעמותה לקבל את אות הנשיא להתנדבות, ואנחנו מאושרים גאים לשלב בטקס בבית הנשיא גם חניך וחניכה מהתוכניות השונות שלנו. הילדים, הילדות ובני הנוער במדינה ישראל מהווים אלפי סיפורי הצלחה בשנה, והם מקור הגאווה שלנו, ושל מאות המתנדבים והפעילים, שהפרס הזה שייך להם והושג בזכותם".