המתיחות במכבי ת"א סביב מעמדו של המאמן החדש מלאדן קרסטאיץ' והחיזוק בחלון ההעברות, שנחשפה השבוע ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet, רק הולכת ומתגברת.
קרסטאיץ' זועם כבר תקופה ארוכה על הסחבת בנושא החיזוק. שבוע בלבד נותר לסגירת חלון ההעברות, ורכש עדיין אין. כרגע נראה כי המאמן הסרבי, שנחת בקריית-שלום רק לפני חודש וחצי בעקבות פיטוריו של פטריק ואן לוון, יקבל לכל היותר שני שחקני חיזוק. זאת בניגוד לדרישתו לבצע שינויים משמעותיים יותר בסגל.
3 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'. מתיחות במכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
אחד המקורבים למאמן מגלה כי קרסטאיץ' ביצע פנייה ישירה לג'ק אנגלידיס, נציגו של הבעלים מיץ' גולדהאר, וביקש ממנו לעזור בנושא החיזוק – תוך עקיפת סמכותו של המנהל המקצועי ברק יצחקי.
"אחרי המשחק נגד מכבי חיפה קרסטאיץ' ביקש להחליף ארבעה זרים. הוא היה משוכנע שכמאמן נבחרת סרביה שמגיע לישראל, הוא יקבל שיפור משמעותי בסגל. הוא מבין שמכבי לא מספיק טובה", מספר המקורב. "הוא אמר שדיבר עם יצחקי, שניסה לזרוק על ואן לוון את האחריות לבניית הסגל, אבל בסופו של דבר הוא זה שהביא את הזרים. כשלא קיבל פידבק מיצחקי, קרסטאיץ' בחר לעקוף אותו ופנה לאנגלידיס וביקש חיזוק. בכל מקרה הוא לא צפוי לקבל משהו משמעותי. הוא מאוד עצבני, בטירוף על ההתנהלות. הוא מבין שלא ימשיך בקבוצה".
3 צפייה בגלריה
ברק יצחקי
ברק יצחקי
ברק יצחקי. קרסטאיץ' עקף אותו
(צילום: עוז מועלם)

"לא מרגישים אותו באימונים"

השבוע פורסם ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet כי האפשרות שקרסטאיץ' יעזוב את מכבי ת"א בסיום העונה נראית ריאלית על רקע הביקורות ההדדיות שמעלים בימים האחרונים שני הצדדים. לקרסטאיץ' אופציה לעונה נוספת, אך מסתמן כי היא לא תמומש.
במועדון ישנה ביקורת על המאמן בעיקר בכל הקשור לניהול המשחקים. בנוסף, ייתכן כי חוסר ההיענות לבקשתו לבצע שינויים מרחיקי לכת בסגל כבר עכשיו נובעת מהרצון לבנות מחדש את הקבוצה בצורה שלמה יותר, עם מאמן דומיננטי בעל תפישת עולם, שיהיה שותף לעיצוב הסגל. לאור האפשרות הריאלית שקרסטאיץ' לא יישאר בקריית-שלום אחרי סיום העונה, במועדון מעדיפים להמתין עם רכש משמעותי למאמן הבא.
3 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר. נראה שהאופציה על קרסטאיץ' לא תמומש
מיץ' גולדהאר. נראה שהאופציה על קרסטאיץ' לא תמומש
מיץ' גולדהאר. נראה שהאופציה על קרסטאיץ' לא תמומש
(צילום: אורן אהרוני)
גם חלק מהשחקנים מבקרים את המאמן, גם על רקע פערי השפה. "לא יכול להיות שהוא לא מסוגל לתקשר איתנו, ואת ההוראות מעביר לנו ילד בן 20 ומשהו", אמר שחקן בכיר. "לפעמים אתה רוצה להגיד משהו למאמן שלך, הוא רוצה להגיד לך משהו תוך כדי אימון, וזה לא קורה. פשוט לא מרגישים אותו באימונים. זה מאמן שלא מחובר למה שקורה פה, ונגד נתניה זו הייתה המחשה מובהקת לבעיה".
שחקן בכיר אחר סיפר: "רואים את הבעיה במשחקים שלנו. אנחנו מעיפים כדורים וזהו. מבחינת ההגנה לא קרה שום שינוי עם קרסטאיץ', אפילו להפך. בדיוק כמו שקרה איתו בנבחרת סרביה, הוא ממדר שחקנים משמעותיים ומעלה הרכבים לא ברורים. לא יכול להיות שדן גלזר, גולסה, זרים משמעותיים - כולם יהיו בחוץ. אין תחושה של הכנה לקראת העונה הבאה. בחירת ההרכב וניהול המשחק שלו מראים שהעסק לא עובד, שיש פה בעיה".